TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Katastrofą išgyveno keturiolikmetė

2009 07 02 0:00
Prancūzijos parlamentas tylos minute pagerbė jau antros per vieną mėnesį katastrofos aukas.
AFP/Scanpix nuotrauka

Paaiškėjo daugiau detalių apie vienintelį Jemeno oro linijų lėktuvo katastrofą išgyvenusį žmogų. Tai - ne penkerių metų berniukas, kaip skelbta iš pradžių, o keturiolikmetė mergaitė. Ji vargiai mokėjo plaukti, tačiau sugebėjo išsilaikyti vandens paviršiuje pakankamai ilgai, kol ją rado gelbėtojai.

Gelbėtojai pastebėjo mergaitę banguotoje jūroje tarp sudužusio lėktuvo nuolaužų ir žuvusiųjų kūnų. Jie metė gelbėjimosi ratą, tačiau ji nepajėgė jo įsitverti. "Turėjau šokti į vandenį ir ją ištraukti", - pasakojo vienas gelbėtojų. Mergaitė visa drebėjo, ji buvo susupta į 4 antklodes, pagirdyta šiltu saldintu vandeniu.

Baya Bakari su mama skrido iš Marselio į Komorus aplankyti giminių. Kassimas Bakari jau pasikalbėjo su savo vyriausiąja dukra telefonu. Jis sužinojo, kad Baya buvo išsviesta ir atsidūrė vandenyje greta sudužusio lėktuvo, aplink buvo tamsu. Mergaitė pasakojo tėvui girdėjusi balsus, bet nieko negalėjusi įžvelgti. Tėvas apibūdino dukrą kaip labai trapią ir drovią.

Į Komorų sostinės ligoninę nuvežta paauglė jautėsi gerai - per katastrofą ji iš esmės nenukentėjo, tik labai sušalo dėl ilgo buvimo vandenyje. Vakar ji jau turėjo būti paleista ir artimiausiu metu grįš namo į Marselį. Šiame Prancūzijos uostamiestyje gyvena didžiausia išeivių iš Komorų bendruomenė.

Vandenis naršo gelbėtojai

Gelbėjimo operacija Indijos vandenyne, už kelių kilometrų nuo Komorų salų, kur antradienį sudužo lėktuvas "Airbus 310" su 153 žmonėmis, tęsiasi ir plečiasi. Prancūzija pasiuntė du laivus ir lėktuvą, dar vienas laivas išplaukė iš Madagaskaro. Iš vandenyno buvo ištraukti pirmi 5 žuvusiųjų kūnai ir aptiktos lėktuvo juodosios dėžės. Laivai ieško daugiau kūnų ir išgyvenusiųjų.

Katastrofą tiriantys ekspertai jau nustatė, kad lėktuvas patyrė problemas ruošdamasis leistis Komorų sostinėje Moronyje. Lakūnams teko keisti aukštį ir antrą kartą mėginti nusileisti. Tada laineris ir nukrito į vandenyną. Oro sąlygos buvo blogos, lėktuvą kratė.

Dauguma keleivių į Jemeno sostinę Saną atskrido iš Paryžiaus arba Marselio ir persėdo į "Airbus 310" skrydžiui į Komorus. 66 keleiviai buvo Prancūzijos piliečiai. Tai atspindi vis dar išlikusius tamprius istorinius Prancūzijos ir jos buvusios kolonijos ryšius.

Neramus salynas

Prancūzai užėmė Komorų salas 1886 metais ir po 26 metų pavertė savo kolonija. Per Antrąjį pasaulinį karą ten vyko mūšiai, britų pajėgos nuvertė Viši administracijai lojalią vyriausybę, o po karo perdavė salas generolui Charles'iui de Gaulle'iui.

Per kitus dešimtmečius salos po truputį silpnino priklausomybę nuo Paryžiaus. Komorai tapo Prancūzijos užjūrio teritorija, o 1975 metais paskelbė nepriklausomybę.

Tačiau atsiskyrimas nuo Prancūzijos nebuvo sklandus. Viena iš salų - 200 tūkst. gyventojų turintis Majotas - neprisijungė prie kitų trijų ir balsavo už tai, kad išliktų Prancūzijos dalimi. Šiemet Majoto saloje įvyko referendumas, per kurį gyventojai pasisakė už visišką integraciją su Prancūzija. Šis balsavimas sukėlė didžiulę įtampą salyne, nes kitos trys salos - Anžuanas, Mohelis ir Grand Komoras - mano, kad Majotas yra Komorų valstybės dalis. Majoto gyventojai laikosi kitos nuomonės. Jų salos ekonomika smarkiai pramoksta kitų trijų, be to, Majotas išvengė nestabilumo ir perversmų - nepriklausomuose Komoruose jų įvyko jau 20.

Nepaisant to, Prancūzijos ir Komorų ryšiai liko gana glaudūs. Prancūzijoje gyvena apie 200 tūkst. išeivių iš Komorų, o prancūzų kalba, drauge su arabų, yra viena dominuojančių musulmoniškuose Komoruose, nors net Majote tik apie pusė gyventojų moka skaityti ir rašyti prancūziškai. Komorai tebėra tarp skurdžiausių Afrikos šalių ir labai priklausomi nuo užsienio pagalbos. Komorai daugiausia eksportuoja vanilę, gvazdikėlius ir kvapniuosius aliejus, tačiau šios prekės labai priklausomos nuo kainų svyravimo. Pinigai, kuriuos užsienyje gyvenantys išeiviai siunčia į Komorus, yra svarbus pajamų šaltinis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"