TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Katastrofos priežastys dar neaiškios

2010 05 20 0:00
Katastrofos vietą apžiūrėjo Rusijos premjeras V.Putinas ir ypatingųjų situacijų ministras S.Šaigu.
AFP/Scanpix nuotrauka

Praėjus daugiau nei penkioms savaitėms po tragedijos prie Smolensko, kur balandžio 10 dieną sudužo Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvas, tyrėjai vis dar nepateikia konkrečių išvadų apie nelaimės priežastis.

"Nustatyta, kad kabinoje buvo asmenų, kurie nebuvo įgulos nariai. Vieno balsas identifikuotas, kitą ar kitus turi nustatyti Lenkijos specialistai, nes tai svarbu tyrimui", - Maskvoje surengtoje spaudos konferencijoje sakė Tarptautinio aviacijos komiteto (TAK), tiriančio lėktuvų katastrofas buvusioje Sovietų Sąjungoje, pirmininkė Tatjana Anodina. Tačiau ji nepasakė kito pilotų kabinoje buvusio žmogaus pavardės. Tai padarė Lenkijos spaudos agentūra PAP - ji pranešė, kad pilotų kabinoje buvo Lenkijos oro pajėgų vadas generolas Andzejus Blasikas. Manyta, kad antrasis žmogus, buvęs Lenkijos delegacijos lėktuvo pilotų kabinoje - Lenkijos užsienio reikalų ministerijos diplomatinio protokolo direktorius Mariuzas Kazana. Tačiau į Maskvą atvykusi ir įrašą išklausiusi jo duktė to nepatvirtino. T.Anodina tikina, kad antrojo žmogaus balsas bus identifikuotas artimiausiu metu.

Taip pat išsiaiškinta, kad lėktuvui leidžiantis į pilotų kabiną vedančios durys buvo atviros.

Išklausęs įrašą Lenkijos valstybinės oro katastrofų tyrimo komisijos vadovas Edmundas Klichas sakė, jog jam nesusidarė įspūdis, kad pilotai jautė spaudimą, bet pridūrė, kad tai dar reikia patvirtinti. E.Klichas aiškino, kad tai darys lenkų psichologas, kuris bandys išsiaiškinti, kokio laipsnio stresą jautė lėktuvo įgula prieš katastrofą. Psichologas analizuos ir privačius pilotų pokalbius.

Rusų gamybos lėktuvas Tu-154 sudužo tvyrant tirštam rūkui, ir tyrėjai pirmą kartą oficialiai patvirtino, kad orlaivio įgula nepaisė dispečerių įspėjimų nesileisti. TAK vadovė pabrėžė, kad prezidento orlaivio įgula "laiku gavo duomenis apie meteorologinę padėtį ir atsarginius aerodromus iš Minsko dispečerių punkto, Smolensko šiaurinio aerodromo, taip pat iš Lenkijos gynybos ministerijos lėktuvo Jak-40, kuris buvo nusileidęs oro uoste prieš pusantros valandos iki katastrofos, įgulos".

"Lėktuvo įgula buvo įspėta, kad meteorologijos sąlygos prastos ir kad nėra galimybių leistis, - patvirtino ir TAK technikos komisijos pirmininkas Aleksandras Morozovas. - Dispečeris du kartus įspėjo įgulą, kad aerodrome rūkas, matomumas 400 metrų, galimybių tūpti nėra. Tuo pačiu metu, likus kelioms minutėms iki katastrofos, iš Lenkijos Respublikos Jak-40 įgulos Tu-154 įgula gavo pranešimą, kad matomumas - 400 metrų, vertikalus matomumas - 50 metrų." A.Morozovas, priminė, kad keturios minutės iki katastrofos Jak-40 įgula pranešė, kad, jos vertinimu, matomumas - 200 metrų.

Rengdamasi skrydžiui prezidento lėktuvo įgula pasirašė, kad gavo meteorologijos duomenis ir oro prognozę išskridimo oro uoste, atsarginiuose aerodromuose ir skrydžio maršrute. Tačiau koks oras Smolensko šiauriniame oro uoste, taip pat operatyvios informacijos NOTAM, įgula neturėjo", - pripažino A.Morozovas.

T.Anodina informavo, jog technikos komisijos aiškiai nustatė, kad skrydžio metu lėktuve nebuvo teroro akto, sprogimo ar gaisro, taip pat techninio gedimo. Varikliai veikė iki pat susidūrimo su žeme.

"Tvirtai pareiškiu, kad visos katastrofos aplinkybės ir priežastys bus nustatytos objektyviai ir atvirai", - žadėjo T.Anodina. Ji taip pat paaiškino, kad lėktuvas skrisdamas tarptautine trasa su keleiviais laikėsi tarptautinių taisyklių, numatytų Čikagos konvencijos, o ją ratifikavo 190 šalių, tarp jų Rusija ir Lenkija. Pagal konvencijos nuostatas tyrimą turi atlikti tarptautinė organizacija, besivadovaujanti tarptautinės teisės normomis ir turinti didelį tarptautinių tyrimų 53 pasaulio šalyse patyrimą. T.Anodina tikina, kad atliktų katastrofos tyrimo darbų apimtis, didelis technikos komisijos specialistų profesionalumas, gerai suderintas bendras darbas leidžia teigti, kad katastrofos priežastys bus nustatytos kaip galima greitai ir kokybiškai.

Komisijai baigus darbus galutinė ataskaita ir visa tyrimo medžiaga bus perduotos Rusijos ir Lenkijos valstybinėms komisijoms bei abiejų šalių generalinėms prokuratūroms. Be to, bus parengtos rekomendacijos, kad panaši tragedija nepasikartotų ateityje.

Rusijos generalinės prokuratūros Tyrimo komiteto atstovas Vladimiras Markinas priminė, jog rusai laukia, kad jų kolegos iš Lenkijos jiems perduotų telefoninių pokalbių ir iš lėktuvo pasiųstų SMS žinučių išklotines. Rusai taip pat nori gauti ir vienos lenkams atiduotos tirti juodosios dėžės įrašus, susijusius su katastrofa Rusijos teritorijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"