TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kinai sumokės Australijai už Didžiajam barjeriniam rifui padarytą žalą

2016 09 19 16:00
Reuters/Scanpix nuotraukos

Viena Kinijos laivybos bendrovė pirmadienį sutiko sumokėti Australijai 39,3 mln. Australijos dolerių (26,3 mln. eurų) kompensaciją už žalą, kurią prieš šešerius metus Didžiajam barjeriniam rifui padarė jos laivas.

Vis dėlto aplinkosaugininkai šį susitarimą vadina „sielvartingai neadekvačiu“.

Akmens anglių prikrautas laivas „Shen Neng 1“ užplaukė ant seklumos 2010 metų balandį. Iš jo išsiliejo tonos mazuto, sukėlusio ekologinės katastrofos pavojų itin jautriai rifų ekosistemai.

Katastrofos pavyko išvengti, bet laivas ant rifo paliko 3 km ilgio rėžį ir buvo įstrigęs devynias dienas, kol jį pavyko pakelti ir nuplukdyti į gilesnius vandenis.

Laivo savininkė „Shenzhen Energy Transport Co. Ltd.“ ir jos draudimo bendrovė šešerius metus atsisakinėjo prisiimti atsakomybę ir atlyginti žalą, bet pirmadienį galiausiai sudarė taikos sutartį.

„Mūsų tęsiamos pastangos surinkti lėšų užterštoms teritorijoms išvalyti siunčia nedviprasmišką signalą, kad žala, padaryta Didžiojo barjerinio rifo pasaulio paveldo teritorijai nepriimtina“, – sakė Australijos aplinkos ministras Joshas Frydenbergas (Džošas Fridenbergas).

Jis pridūrė, kad pasiektas susitarimas rodo, jog Australija „panaudos visas įmanomas priemones persekioti laivų savininkus, kurie elgiasi aplaidžiai ir sukelia žalą rifui“.

Tačiau žaliųjų organizacija „Greenpeace Australia“ pasmerkė sudarytą sutartį, tvirtindama, kad ji yra „sielvartingai neadekvati“.

„Vyriausybė yra sakiusi, kad visi valymo darbai kainuos daugiau kaip 140 mln. Australijos dolerių, todėl nuvilia, kad buvo susitarta (tik) dėl tokios mažos sumos“, – sakė „Greenpeace“ Ramiojo vandenyno rifų apsaugos aktyvistė Shani Tager (Šani Tager).

„Sveikiname šios šešerius metus trukusios sagos pabaigą, bet ji turi tapti priminimu, kad nelaimių nutinka. Aišku, kad anglys ir rifai tarpusavyje nedera, o vyriausybė turi daugiau daryti, kad apsaugotų šią itin svarbią vietą“, – pridūrė ji.

Laivo savininkai ilgai argumentavo, kad rifas pajėgus savaime atsikurti ir atsisakinėjo apmokėti pateiktą sąskaitą.

Australijos 2011 metais paskelbtose tyrimo išvadose sakoma, kad dėl šios avarijos kaltas pervargęs laivo kapitono pirmasis padėjėjas.

Taip buvo nustatyta, kad į laivo saugumo vadybos sistemą nebuvo įtraukta procedūrų arba rekomendacijų, kaip tinkamai naudoti reiso planus, įskaitant elektroninius kurso nustatymo planus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"