TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kinija - didžiausia mašinų gamintoja

2010 02 02 0:00
Pekino gatvės užtvindytos automobiliais, nes vis daugiau kinų gali juos nusipirkti.
AFP/Scanpix nuotrauka

Pernai Kinijos automobilių pramonė aplenkė Japonijos gamintojus ir dabar užima pirmąją vietą pasaulyje. Be to, šioje šalyje nuperkama daugiausiai mašinų. Padidėjęs vartojimas rodo, kad Kinijoje sparčiai auga vidurinioji klasė.

Praėjusiais metais Kinija buvo ne tik didžiausia automobilių pirkėja pasaulyje, bet ir jų gamintoja. Tai ne vien jos nuopelnas. Taip atsitiko dėl to, kad Japonijos automobilių pramonė pernai pasiekė patį blogiausią rezultatą per pastaruosius 33 metus.

Kaip skelbia Japonijos automobilių gamintojų asociacija, pernai Tekančios Saulės šalyje nuo konvejerio nuriedėjo 7,93 mln. visų tipų automobilių, o tai 31,5 proc. mažiau nei 2008 metais. Labiausiai sumenko autobusų gamyba, jų pagaminta net 37 proc. mažiau. Taip pat 34 proc. mažiau pagaminta sunkvežimių, o lengvųjų mašinų - 30,9 proc. mažiau.

Užtat Kinijoje automobilių kasmet pagamina vis daugiau, nors tokios markės kaip "Chery", "Geely", "Great Wall Motor", "Nanjing", "Hafei", "Zhongxing", "Brilliance China" ir kitos yra mažai žinomos už šalies ribų. Šios šalies Statistikos biuras pranešė, kad 2009 metais Kinijoje pagaminta 13,8 mln. įvairių tipų automobilių, arba 47,8 proc. daugiau nei 2008-aisiais. Taigi Kinija tapo automobilių pramonės lydere pagal gamybos mastą (čia pagaminta 7,5 mln. lengvųjų automobilių, 47,8 proc. daugiau nei prieš metus) ir pagal parduotų mašinų skaičių. Kai pernai visame pasaulyje mašinų pardavimas tik mažėjo, kinai sugebėjo nusipirkti net 13,6 mln. automobilių, 53 proc. daugiau nei 2008 metais. Tai rodo, kad Kinijoje ėmė sparčiai augti vidurinioji klasė. Tačiau kinams persėdus nuo dviračių į automobilius, šalies vyriausybė susiduria su naujomis problemomis - labai padidėjusia oro tarša dėl išmetamų dujų. Be to, pernai jai teko išleisti 5 mlrd. juanių (1,6 mlrd. litų) senų mašinų utilizavimo programai parengti.

Kinijos vyriausybė net planuoja uždrausti statyti naujas automobilių gamyklas, nes nori, kad šalyje būtų du arba trys didžiuliai koncernai, kurių vienas pagamintų ne mažiau kaip 2 mln. mašinų per metus. Manoma, kad tai leis pagerinti jų kokybę ir kinų automobiliai taps konkurencingesni pasaulio rinkose.

Tuo metu pasaulinė ūkio krizė paspartino recesiją Japonijoje, o į eksportą orientavęsi automobilių gamintojai patyrė didžiulių nuostolių. Prie to dar prisidėjo ir blogai veikiantis akseleratoriaus pedalas naujuose "Toyotos" modeliuose. Kadangi tai kelia pavojų keleivių saugumui, net 2,3 mln. automobilių "Toyota" jau gražinamos gamintojui.

Kinai džiaugiasi ne tik naujomis mašinomis, bet ir tuo, kad pernai sulaukė daugiausiai investicijų - net 12,1 mlrd. dolerių vertės. Toks didžiulis investicijų srautas verčia Kinijos liaudies banką kaupti valiutos rezervą, kad juanio kursas neimtų sparčiai augti dolerio atžvilgiu. Per metus Kinijos valiutos rezervas padidėjo 23 proc. iki 2,4 trln. dolerių, taip sumušdamas visus ankstesnius rekordus. Be to, Kinijoje sėkmingai veikia ūkio skatinimo programa, pagal kurią verslininkams pernai buvo suteikta rekordiškai daug kreditų, o pirkėjams padaryta įvairiausių nuolaidų, būtent dėl to taip smarkiai išaugo vartojimas.

Pernai pasaulyje siaučiant ūkio krizei, Kinijos bendrasis vidaus produktas išaugo net 9 procentais. Tarptautinio valiutos fondo ekspertai prognozuoja, kad šiais metais Kinijos ekonomika gali pralenkti Japonijos ir užimti antrąją vietą pasaulyje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"