TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kiniją skrodžia greitosios „kulkos“

AFP/Scanpix nuotrauka

Kinijoje greitaeigiai traukiniai, vadinami tiesiog „kulkomis“, tapo populiariausia susisiekimo priemone į tolimas keliones savo šalyje vykstantiems kinams. Jie taip pat daug prisideda prie spartesnės regionų plėtros. Skriejant greituoju traukiniu tūkstantis kilometrų ištirpsta vos per 4 valandas.

Europos šalyse, taip pat ir Lietuvoje, į geležinkelių sistemos plėtrą investuoti ir vykdyti projektus siekianti Kinija savo šalyje plėsdama greitųjų traukinių linijų tinklą pasiekė stulbinančių rezultatų. Šiuo metu šią Azijos valstybę raižo daugiau kaip 10 tūkst. kilometrų ilgio greitųjų traukinių geležinkelio. Dar antra tiek yra tiesiama. Pagal šį rodiklį Kinija pirmauja pasaulyje.

Labiausiai apkrauta linija

Skaičiuojama, kad kas mėnesį Kinijoje „kulkomis“ pervežama kone dvigubai daugiau keleivių nei oro transportu šalies viduje. Traukiniai – moderniai įrengti, vagonai – erdvūs. Nors „kulkos“ išvysto iki 350 km/h greitį, važiuojant to nesijaučia, triukšmas – minimalus. Patrauklios ir bilietų kainos. Pavyzdžiui, apie 1,3 tūkst. km kelionė iš Pekino į Šanchajų 2 klasės vagone kainuoja apie 550 juanių (maždaug 220 litų), 1 klasės bilietas – maždaug 900 juanių (apie 360 litus). Trumpiausiai kelionė gali trukti apie 4 val. 48 min., ilgiausiai - 5 val. 45 min.

Būtent greitųjų traukinių linija Pekinas-Šanchajus yra viena labiausiai apkrautų Kinijoje. Korporacijos „Kinijos geležinkeliai“ vyriausiojo inžinieriaus pavaduotojas Zhao Guotang sako, kad nuo pirmadienio iki ketvirtadienio abejomis kryptimis įvyksta apie šimtas kelionių. Penktadieniais ir savaitgalio dienomis šiuo maršrutu „kulkos“ praskrieja maždaug 160, o švenčių dienomis – apie 200 kartų. Kasdien darbo dienomis tarp Pekino ir Šanchajaus greitaisiais traukiniais pervežama apie 6 mln. keleivių. Per pastaruosius 1,5 metų šia linija keliavo 1 mlrd. žmonių.

Maksimalus greitis - 487 km/h

Zh.Guotang teigimu, pastaraisiais metais Kinija gerokai pasistūmėjo į priekį plėtodama naujos kartos greitųjų traukinių sistemą. Pasiekta puikių rezultatų bandant padidinti „kulkų“ važiavimo greitį. Šiuo metu greitieji traukiniai gali skrieti iki 350 km/h greičiu. Tačiau maksimalus per bandymus išvystytas jų greitis, anot „Kinijos geležinkelių“ atstovo, siekė 487 km/h. Iki 1994 metų didžiausias traukinių greitis Kinijoje buvo 120 km/h. Po dešimties metų šioje šalyje traukiniai galėjo važiuoti iki 200 km/h, o 2008-aisiais pasiekė 350 km/h greitį.

Zh.Guotang pasakoja, kad siekiant didinti „kulkų“ greitį kuriamos ir diegiamos technologijos, didinančios varomąją galią, mažinančios pasipriešinimo jėgą, nuolat tobulinama traukinių saugumo kontrolės sistema. Būtent dėl oro pasipriešinimo mažinimo greitųjų traukinių priekis yra kulkos formos.

Greitieji traukiniai gaminami taip, kad tiktų skirtingoms klimato sąlygoms. Kadangi Kinija didelė šalis, orai, reljefas smarkiai skiriasi. Pavyzdžiui, Šiaurės-Vakarų kryptimi važinėjantys traukiniai pritaikyti stipriam vėjui, kuris ten labai dažnas. Be to, kaip tikino Zh.Guotang, greitieji traukiniai yra draugiški aplinkai. Jie sunaudoja žymiai mažiau degalų nei lėktuvai ar automobiliai.

Zh.Guotang tikino, kad traukiniai yra visiškai saugūs. Pernai ir šiemet nebūta jokių incidentų. Didžiausia nelaimė įvyko 2011 metais, kai Rytų Kinijoje susidūrus dviems traukiniams žuvo 40 ir buvo sužeista šimtai žmonių. Tyrimo metu nustatyta, kad nelaimė įvyko dėl rimtų defektų valdymo centro įrangoje, nerūpestingo jos tikrinimo ir nesugebėjimo tinkamai reaguoti į įrenginių gedimą, kurį gali sukelti žaibas. Tačiau, kaip rodo užsienio žiniasklaidos išanalizuota statistika, Kinijos greitieji traukiniai yra viena saugiausių susisiekimo priemonių pasaulyje.

Ilgiausia pasaulyje linija

Greitųjų traukinių geležinkelio tinklas vaidina svarbų vaidmenį Kinijoje. Įvairiomis kryptimis kasdien skriejančios „kulkos“ daug prisidėjo prie ekonominės ir socialinės gerovės augimo. Tarp Pekino ir Šanchajaus yra 24 tokių traukinių linijos. Prieš tiesiant šias linijas, ten plytėjo plyni laukai. „Jeigu važiuojant šiuo maršrutu pažiūrėsite per langą, pamatysite, kad dabar geležinkelio stotys yra apsuptos aukštų pastatų, čia sutvarkyta infrastruktūra, veikia įmonės ir pan. Taip pat tai gerai šalia geležinkelio esantiems miestams, nes į juos atvykstančių žmonių skaičius padidėjo penktadaliu, viešbučiai apgyvendina 10 proc. daugiau keliautojų nei anksčiau. Greitųjų traukinių dėka mes, kinai, galime greitai pasiekti toli gyvenančias savo šeimas, artimuosius. Penktadieniais ir savaitgalį sunku nusipirkti bilietus į greituosius traukinius“, - aiškino Zh.Guotang.

Jis tikino, kad tokius rezultatus pamačiusios kitos Kinijos provincijos taip pat skuba ieškoti galimybių, kad greitųjų traukinių geležinkelio linijos būtų tiesiamos ir per jų teritorijas. Esą jos net pasirengusios padengti didžiąją dalį statybos darbų išlaidų.

Šiuo metu ilgiausia pasaulyje – greitųjų traukinių linija Pekinas-Shenzhenas (miestas netoli Honkongo). Jos ilgis 2,4 tūkst. km. Iki šių metų pabaigos „Kinijos geležinkeliai“, pasak Zh.Guotang, ketina atidaryti dar vieną „kulkų“ maršrutą, kurio ilgis bus 3,2 tūkst. km.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"