TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kinijos H.Fordas įsigyja "Volvo"

2010 10 07 0:00
Naujausias "Volvo" modelis C-30. Šis elektra varomas automobilis pristatytas Paryžiaus salone spalio 2 dieną.
AFP/Scanpix nuotraukos

Ar išsišokėlės kinų automobilių kompanijos "Geely" įkūrėjas sugebės atgaivinti "Volvo"? Tokį klausimą kelia solidusis britų savaitraštis "The Economist".

"Zhejiang Geely" holdingo grupės (didžiausias Kinijos privatus automobilių koncernas) vadovas Li Shufu mėgsta save pristatyti kaip Kinijos Henry Fordą. Panašumų iš tiesų galima įžvelgti: abu vyrai pradėjo savo gyvenimą fermoje ir abu greit suprato, kad jiems inžinerija ir statybų procesas įdomiau nei laukų arimas.

Tačiau kitaip nei H.Fordas, kuris pasenęs tapo keistas ir antisemitiškas, 47 metų amžiaus ponas Li bent kol kas ekscentriškumo neturi. Būdamas vienas turtingiausių Kinijos žmonių, jis rengiasi pigiais drabužiais, gyvena kukliame bute Pekine, o kalbėdamasis nevengia šypsotis ir juoktis. Vienintelis žinomas jo ekscentriškumas - poezija. Asmeninėje interneto svetainėje jis jau yra paskelbęs daugiau nei 20 poemų, o dar viena yra išausta kilime, kuris kabo koncerno "Geely's Hanghzhou", įsikūrusio už 160 kilometrų į pietvakarius nuo Šanchajaus, administracijos pastato hole.

Pono Li karjera prasidėjo tada, kai baigdamas mokyklą jis gavo apdovanojimą. Už gautus pinigus jaunuolis nusipirko dviratį ir fotoaparatą, kuriuo fotografavo turistus ir taip prasimanydavo pinigų. 1980-ųjų pabaigoje įgijęs inžinerijos magistro laipsnį, jis organizavo šaldytuvų dalių gamybą. 1994 metais, pertvarkęs bankrutavusią valstybinę gamyklą į vieną didžiausių privačių Kinijos įmonių, Li ėmėsi motociklų gamybos. 1997 metais veiklusis kinas sumanė gaminti mašinas, nes nutarė, kad Kinija žengia į istorinį plėtros ir galimybių laikotarpį, todėl smarkiai išaugs įperkamų transporto priemonių paklausa.

Ambicingasis ponas Li

Po lėtos pradžios "Geely" (mandarinų kalba tai reiškia "sėkmingas") Li jau galėjo konkuruoti su šalyje dominavusiomis bendromis kinų ir vakariečių bendrovėmis, užėmusiomis didžiausią pasaulio automobilių rinką. Su jomis gali varžytis tik saujelė kinų firmų.

Ponas Li yra labai ambicingas. "Geely" dažnai užima didžiausius stendus tose automobilių parodose, kur pristatomos tiek masinės gamybos mašinos, tiek akiplėšiški modeliai, pavyzdžiui, "Shanghai Englon GE" - begėdiška "Rolls-Royce Phantom" kopija, turinti vieną sosto tipo sėdynę gale. Per ateinančius penkerius metus Li žada pristatyti 25 naujus modelius, o šiemet tikisi parduoti 400 tūkst. pigių ir kompaktiškų mašinų "Geely", iš kurių 5 proc. eksportuojamos į valstybes, nekeliančias aukštų saugumo ir mažos taršos reikalavimų. Pavyzdžiui, "Geely CK" labai mėgsta Kubos policija. Iki 2015 metų Li planuoja pagaminti 2 mln. mašinų, kurių pusė bus skirta eksportui.

Rugpjūtį Li įgyvendino seną ambicingą projektą - jis sudarė sandorį su "Ford Motor Company" dėl "Volvo" įsigijimo už 1,5 mlrd. dolerių. Taip jis priminė investuotojams, koks drąsus ir oportunistiškas kartais gali būti. Pinigų stokojantis koncernas "Ford" jau yra pardavęs kelis kitus europietiškus prekės ženklus ir buvo nusiteikęs atsikratyti "Volvo". Tačiau praėję metai nebuvo sėkmingi mašinų gamintojams. Verslo ateitis atrodė miglota. Reta kompanija norėjo rizikuoti ką nors pirkdama. Taigi realių konkurentų pirkėjų stoka ir suteikė kinui šansą, kuriuo jis nedelsdamas pasinaudojo.

"Volvo" įsigijimas leido bendrovei "Geely" išsiveržti į tarptautinę areną ir suteikė patikimumo, kurio ji niekaip nebūtų galėjusi pasiekti savomis jėgomis. Tačiau tai didelis lošimas. Nors "Volvo" nedaug trūksta iki pelno ir nuostolių subalansavimo, praėjusiais metais bendrovė patyrė 1,3 mlrd. dolerių nuostolių ir pardavė tik 335 tūkst. mašinų (pakilimo metu 2007-aisiais parduota 458 tūkst.). Nepaisant to, "Volvo" pajamos yra penkis kartus didesnės nei "Geely".

"Volvo" suteikta autonomija

Ponas Li supranta, kad tokio rafinuoto Vakarų prekės ženklo, kaip "Volvo", įsigijimas "Geely" bendrovei yra didelis žingsnis į priekį. Jis sako: "Volvo" yra kokybiškas, skoningas, bet nelabai paklausus prekės ženklas, o "Geely" garantuoja didelę gamybos apimtį. Mes nenorime jų sujungti į vieną. Mes suteiksime "Volvo" nepriklausomybę ir autonomiją. Tikimės, kad laisvai dirbdama "Volvo" galės sugrįžti prie 1960-1970 metais pasiektų aukštumų." Nauju "Volvo" bosu jau paskirtas "Volkswagen" Amerikos padalinio vadovas Stefanas Jacoby. Kompanijos centrinė būstinė išliks Geteborge (Švedija), o iš pažiūros stipri vadovybė jau rengia naują strategiją.

"Volvo" gavo 900 mln. dolerių apyvartinio kapitalo ir pasižadėjo atidaryti gamyklą Kinijoje. Li iškėlė tikslą, kad 2015 metais būtų parduota iki 600 tūkst. automobilių, tačiau tai priklausys nuo švedų koncerno gebėjimo konkuruoti su populiariais Vokietijos automobilių gamintojais "Audi" ir BMW, pirmiausia, Kinijos rinkoje. Kai kurie švedai būgštauja, kad jei viskas klostysis ne taip gerai, kaip tikimasi, Li gali perkelti dalį gamybos į Kiniją, kad sumažintų gamybos sąnaudas. Taip jau nutiko su garsiaisiais Londono taksi automobiliais, kurios gamina "Manganese Bronze", mat dalis šios bendrovės akcijų priklauso "Geely". Be to, yra būgštaujančiųjų, kad ambicingasis kinas gali išgrobstyti "Volvo" intelektinę nuosavybę, siekdamas patobulinti ne tokius gerus "Geely" automobilius. Tuo metu

Li tvirtina, kad jis palaikys "Volvo" valdybą ir tikisi, jog "Geely" perims globalią "Volvo" patirtį, ypač saugumo srityje. "Ford" derybininkai tiki, kad kinas laikysis duotų pažadų, nes "Ford" komandai jis pasirodė "labai tiesus" žmogus.

Štai kaip poną Li apibudino "Ford" vadovas: "Jis - labai ambicingas, tačiau žino, kad dar privalo daug ko išmokti iš Vakarų verslo. Ponas Li suteiks "Volvo" autonomiją, nes žino, kad tik tuomet gali tikėtis sėkmės. Jam labiau rūpi verslo augimas nei detalės ir jis labai pasitiki žmonėmis, su kuriais dirba."

Vertė Kristupas VASILIAUSKAS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"