TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kinų generolai nebevažinės mersedesais

2013 05 14 8:27
Turtingi kinai žavisi prabangiais vokiškais automobiliais. Reuters/Scanpix nuotraukos

Nuo gegužės Kinijos kariškiams uždrausta važinėti užsienietiškais liukso klasės automobiliais. Taip nutarė Centrinė karinė komisija, kuriai vadovauja pats Kinijos prezidentas Xi Jinpingas. 

Naujasis Kinijos vadovas garsėja kuklumu. Jis nėra įsivėlęs į jokį korupcijos skandalą ir niekada nepiktnaudžiavo prabanga, kuri Kinijoje ypač bado akis. Xi Jinpingas mano, kad ir kiti vadovai, pirmiausia aukšto rango kariškiai, turėtų sekti jo pavyzdžiu. Juo labiau jog dažnas jų mėgsta naudotis tarnybinėmis mašinomis ir tvarkydami asmeninius reikalus.

Nuo gegužės 1 dienos Kinijos aukšti pareigūnai jau nebegali važinėti automobiliais, kainuojančiais daugiau kaip 450 tūkst. juanių (192 tūkst. litų), t. y. tokiais, kurių variklio darbo tūris - 3 litrai ir daugiau. Vadinasi, Kinijos generolai savo dispozicijoje jau nebeturės tarnybinių "Mercedes-Benz", BMW, "Audi", "Lincoln", "Cadillac", "Bentley", "Jaguar", Porsche", taip pat "Land Rover" ir net "Wolkswagen Phaeton".

Tokios mašinos tiesiog nebebus registruojamos, nes nuo gegužės 1-osios šalyje pradėti keisti Kinijos liaudies armijos transporto priemonių parko senojo pavyzdžio numeriai. Nuo birželio jau visos valstybės mastu bus pradėta kovoti su padirbtais arba nelegaliai įsigytais automobilių registracijos numeriais. Pasirodo, kinai jais mėgsta naudotis ir tuomet, kai nebedirba valstybinėse institucijose.

Kinijos kariškiai rodo naujus mašinų registracijos numerius. Jie nebus išduodami liukso klasės automobiliams.

Numerių keitimas

Registracijos numerius imta keisti todėl, kad mašinų, pažymėtų išskirtiniais simboliais, savininkai turi visokiausių, nors oficialiai ir neįteisintų, privilegijų. Pavyzdžiui, tokie automobiliai gali važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui, taip pat viešajam transportui skirtomis kelio juostomis. Labai dažnai valdiškomis mašinomis pareigūnai vyksta tvarkyti asmeninių reikalų, o jų vairuotojai elgiasi nepaprastai įžūliai ir visiškai nebijo policijos. Internete pasirodo vis daugiau filmuotų kadrų, kuriuose užfiksuoti nustatytos tvarkos nepaisantys automobilių, pažymėtų kariškiams priklausančiais registracijos numeriais, vairuotojai. Į akis ypač krinta tai, kad mašinos - vien prabangios. Tai kelia visuomenės pasipiktinimą, ir naujasis Kinijos prezidentas nelinkęs jo nepaisyti. Todėl Xi Jinpingas pradėjo plačią antikorupcinę kampaniją, kuri pirmiausia nukreipta prieš generolus. Jie nuolat pažeidinėja kelių eismo taisykles, nes yra labai retai stabdomi policijos. Negana to, kariškiams priklausančiais automobilių numeriais mėgsta naudotis ir civiliai.

"Naujoji politika - tai daugiau negu registracijos numerių keitimas. Ja siekiama apriboti piktnaudžiavimą valdžia, sudrausminti tuos, kurie neatlieka savo pareigų, taip pat padidinti visuomenės pasitikėjimą kariuomene ir pasiekti socialinę harmoniją", - tokį pranešimą išplatino Kinijos agentūra "Xinhua", kai buvo pradėta keisti mašinų registracijos numerius. Teigiama, jog tai tėra plačios antikorupcinės kampanijos dalis, nes Xi Jinpingas nori, kad valdančioji klasė nustotų demonstruoti savo išskirtinumą.

Vakarų koncernai nerimauja

Tačiau ištaigingų automobilių atsisakymas Kinijos kariuomenėje gali suduoti stiprų smūgį Vakarų automobilių gamintojams, pirmiausia - Vokietijos koncernams, kurie 2012 metais Kinijoje pardavė 750 tūkst. liukso klasės mašinų. Jie jau pajuto prasidėjusias permainas. Per tris šių metų mėnesius Kinijoje brangių automobilių nupirkta tik 4 proc. daugiau negu prieš metus, o 2012-ųjų pirmąjį ketvirtį jų paklausa buvo padidėjusi net 17 proc., palyginti su ankstesnių metų tuo pačiu laikotarpiu. Ekspertai tai ir sieja su Kinijoje prasidėjusia antikorupcine kampanija, taip pat tuo, kad vyriausybė ėmėsi kontroliuoti valdininkų išlaidas.

Bet Vokietijos koncernai daro viską, kad neprarastų tokios pelningos rinkos. Už pardavimą atsakingas BMW valdybos narys Ianas Robertsonas tvirtina, esą koncernas "tikisi atkurti buvusią padėtį jau kitais metais". "Audi" atstovas Kinijoje Dietmaras Voggenreiteris aiškina, jog dabar jų taikinys - ne Kinijos vyriausybė, o privatūs pirkėjai. "Mercedes-Benz" imasi naujos taktikos - ketina siūlyti Kinijai kuklesnes mašinas, kurios būtų prieinamos ir vidurinės klasės pirkėjui.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"