TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kodėl nesustojo automatinis traukinys?

2009 06 25 0:00
Traukinių avarijos vietoje dirba tyrėjai.
AFP/Scanpix nuotrauka

Gal mašinistė buvo pervargusi, o gal siuntinėjo SMS žinutes? Kodėl nesuveikė kompiuterizuota sistema, nors operatorė mėgino stabdyti traukinį? Į visus šiuos klausimus tikisi atsakyti tyrėjai, kurie aiškinasi didžiausios per visą Vašingtono metropoliteno istoriją avarijos priežastis.

Maždaug tris mėnesius Vašingtono metro dirbanti operatorė buvo tik pradėjusi savo pamainą. Ji įsėdo į senesnio tipo traukinį. Tokį, dėl kurių federalinio saugumo pareigūnai jau prieš kelerius metus buvo įspėję, kad juos reikia keisti.

Už kelių mylių toje pačioje intensyviai naudojamoje Raudonojoje linijoje buvo sustabdytas kitas traukinys. Staiga iš užpakalio privažiavęs pirmasis rėžėsi į stovintįjį, užvirto ant jo galo ir pakibo ore.

Didžiausia visų laikų avarija JAV sostinės metropoliteno sistemoje įvyko antžeminiame ruože pirmadienį 17 val. vietos (antradienį 0 val. Lietuvos) laiku, netoli stoties "Fort Totten" Vašingtono šiaurės rytiniame pakraštyje. 9 žmonės žuvo, tarp jų ir operatorė, daugiau kaip 70 buvo sužeisti. Gelbėtojai turėjo specialiais prietaisais supjaustyti vagonus, kad išlaisvintų viduje įstrigusius žmones.

"Tai įvyko per akimirką, - sakė dvidešimtmetis Jamie Jiao, sėdėjęs važiuojančiame "Metrorail" traukinyje, vos už kelių metrų nuo vagono, kuris buvo sutraiškytas per susidūrimą. - Tikriausiai mes važiavome per greitai. Niekas neturėjo laiko sureaguoti."

Tyrėjai turi daug klausimų

Dabar tyrėjai mėgina nustatyti, kodėl automatiškai valdomas traukinys nesustojo, nors pareigūnai tvirtina, kad stabdymo rankena buvo nuspausta.

Per spūsties valandas važiuojantis traukinys kaip visada buvo kontroliuojamas automatiškai. Tada operatoriaus pagrindinis darbas yra tik atidaryti ir uždaryti duris bei reaguoti į netikėtas situacijas.

Tyrėjams neaišku, kodėl kompiuteris nesugebėjo išvengti artėjančios avarijos, nors akivaizdu, kad operatorė mėgino stabdyti traukinį. Pareigūnai taip pat tiria keleivių tvirtinimus, kad prieš susidūrimą traukinys buvo trumpam sustojęs, paskui vėl pradėjo važiuoti.

Avarija įvyko ties Kolumbijos apygardos ir Merilendo valstijos riba, tokiame ruože, kur traukiniams leidžiama važiuoti greitai, nes tarp stotelių yra dideli atstumai. Kol kas tyrėjai nežino, kokiu greičiu lėkė 6 vagonų "Metrorail" traukinys. Jo vagonai buvo vieni seniausių, pagaminti 1976 metais, kai visa sistema dar tik buvo paleista. Federalinė valdžia saugumo sumetimais siekė atnaujinti senstančius vagonus, tačiau jie vis tiek dar buvo naudojami, nes metro vadovybė teigė neturinti tam lėšų.

Baisiausia avarija per visą 33 metų Vašingtono metropoliteno istoriją sukrėtė visuomenę. Metro yra neatskiriama sostinės ir viso regiono gyvenimo dalis, traukinių sistema kasdien naudojasi daugybė žmonių.

Transporto kompanija tikina keleivius, kad jos traukiniai saugūs. Kitą dieną po avarijos jie visi buvo valdomi mechaniškai.

Ką veikė operatorė?

Traukinio, kuris rėžėsi į stovintį sąstatą, operatorė 42 metų Jeanice McMillan iš Springfildo transporto kompanijos buvo pasamdyta kaip autobuso vairuotoja 2007 metų sausį, o nuo šių metų sausio paskirta dirbti traukinyje. Ji baigė mokymus ir pradėjo dirbti operatore kovą.

Metro atstovai paneigė pasirodžiusius pranešimus, kad ji iš traukinio siuntinėjo tekstines žinutes ar kalbėjosi mobiliuoju telefonu - tokių įrodymų kol kas nėra, jos mobilųjį dar tikrina federaliniai tyrėjai. Kai kuriuose kituose miestuose mobilusis telefonas kaip tik ir buvo keleivinių traukinių avarijų kaltininkas.

J.McMillan kolegės sakė, kad ji kartais nakvodavo kontoroje, kai nespėdavo grįžti namo baigusi pamainą. Avarijos dieną ji kaip tik turėjo baigti savaitės pamainą. Pareigūnai tiria, ar avariją galėjo lemti mašinistės nuovargis.

Kad ir kokia netikėta buvo ši avarija, tai nebuvo pirmas kartas, kai suabejota automatine valdymo sistema. 2005 metais eismas buvo sustabdytas dėl signalizacijos sutrikimų tunelyje po Potomako upe. Traukinių eismą reguliuojanti signalizacija buvo pakeista. Vienintelis žmonių aukų pareikalavęs incidentas nutiko 1982 metais, kai traukiniui nuriedėjus nuo bėgių žuvo 3 žmonės. Du sostinės metropoliteno traukiniai taip pat buvo susidūrę 2004 metais, tačiau tąsyk keli keleiviai buvo tik lengvai sužeisti.

Vos prieš devynis mėnesius didžiulė JAV geležinkelio avarija įvyko Los Andžele: pernai rugsėjį 25 žmonės žuvo dėl to, kad priemiestinį traukinį valdęs konduktorius savo mobiliuoju telefonu siuntinėjo SMS žinutes.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"