TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kokia graži katastrofa!

2011 06 15 0:00
Taip po lietaus Lenkijoje atrodo kai kurių kelių atkarpos.
Užsienio spaudos nuotrauka

Taip Lenkijos pasirengimą 2012 metais šioje valstybėje vyksiančiam Europos futbolo čempionatui pavadino Vokietijos dienraštis "Frankfurter Allegemeine Zeitung".

Pastaruoju metu Lenkija ir Ukraina nuolat sulaukia priekaištų dėl prasto pasirengimo Europos futbolo čempionatui ir jau imama bijoti, kad abi valstybės gali nespėti jam laiku pasirengti. Iki šiol daugiausia buvo rašyta apie sporto objektų pritaikymą ir jų būklę, o dabar imta nerimauti ir dėl kelių.

Didžiulį galvos skausmą lenkams sukėlė kinų konsorciumas COVEC, kuris tiesė autostradą A2, nes darbai ėmė akivaizdžiai vėluoti. "Tai tiesiog likimo ironija, kad nuolat kaltindami Vakarų Europą dėl brangiai kainuojančių darbų, dabar lenkai skausmingai pajuto, jog pats pigiausias pasiūlymas ne visada yra pats geriausias", - rašo Vokietijos dienraštis.

Birželio pradžioje Kinijos koncernas COVEC pranešė pasitraukiantis iš autostrados A2 tiesimo projekto, tad lenkai pasijuto pralaimėję, nesvarbu, kaip įvykiai klostysis toliau. Iš vienos pusės kalti patys kinai, kurie dirbdami nedidelėje Europos žemės dalyje norėjo pasinaudoti infrastruktūrai sutvarkyti skiriamais milijardais. Dabar šios viltys gali žlugti.

Tačiau dar blogesnėje padėtyje gali atsidurti Lenkija, jei nebus spėta nutiesti autostrados, nes nebus gero susisiekimo tarp Berlyno ir Varšuvos. Vadinasi, visi norintieji atvykti pažiūrėti futbolo čempionato rungtynių negalės greitai ir patogiai to padaryti. Lenkijai tai būtų didžiulis smūgis. Apie tai jau kalbėta iš anksto, tačiau ji vis išdidžiai tvirtino spėsianti baigti visus projektus laiku. "Mūsų kaimynams vertėtų prisiminti, kad kaina, nors ir vaidina labai svarbų vaidmenį pasirašant sutartį, neturėtų tapti lemiamu kriterijumi. Jei vienas konkurentas siūlo padaryti tą patį darbą už gerokai mažesnę kainą nei kiti, kaip buvo COVEC atveju, toks palankus pasiūlymas turėtų sukelti mažiausiai įtarimų. Dabar toks neišmanymas labai brangiai kainuos", - rašo "Frankfurter Allegemeine".

Birželio pradžioje kinų konsorciumas COVEC pranešė ketinantis pasitraukti ir nevykdysiantis greitkelio tiesimo darbų tarp Srykovo ir Konotopos. Šioje autostrados dalyje darbai nevyksta jau nuo gegužės mėnesio ir baiminamasi, kad 51 kilometro kelio atkarpa gali likti nenutiesta. Darbininkai reikalauja COVEC jiems sumokėti už atliktą darbą, nes kinų skolos pasiekė keliasdešimt milijonų zlotų.

Infrastruktūros ministras Cezary Grabarczykas bando visus raminti teigdamas, kad kelias bus baigtas iki kitų metų birželio. Tačiau šį pirmadienį jau paskelbta, jog sutartis su kinais nutraukiama. Lenkijos kelių asociacijos direktoriaus pavaduotojas Andrzejus Maciejewskis pranešė, kad Lenkija mėgins išsireikalauti iš COVEC 741 mln. zlotų kompensacijų bei baudų ir patikino, jog "šiuo metu jau tariamasi su 16 perspektyvių firmų, kad būtų galima kuo greičiau pasirašyti naują sutartį".

Dar prieš dvejus metus C.Grabarczykas teigė, kad iki Europos futbolo čempionato Lenkijos autostrados drieksis 16 050 kilometrų, t. y. jos pailgės 2100 kilometrų. Kad greitkeliai būtų skubiai rekonstruoti ir modernizuoti, skirti milžiniški pinigai - 121 mlrd. zlotų. Tačiau 2008 metais išleista tik 21 mlrd. šios sumos. Toks pats scenarijus pasikartojo ir 2009-aisiais - vietoj planuotų 32 mlrd. zlotų panaudota tik 18 milijardų. Šiais metais ketinama panaudoti 29 mlrd. zlotų.

Jau patys lenkai pripažįsta, kad buvo padaryta daug klaidų ir darbai vyksta per lėtai. Tiesa, prie to prisidėjo ir ekologinio judėjimo aktyvistai, taip pat nuolatiniai partijų ginčai. Dabar lenkai jau neslepia, kad numatytiems darbams baigti reikės papildomo laiko.

Pasidžiaugę, kad Europos futbolo čempionatas 2012 metais vyks jų valstybėje, lenkai suteikė pirmenybę autostradoms, jungiančioms jų šalį su Vokietija, kuri yra didžiausias ir svarbiausias jų kaimynas bei prekybos partneris. Būtent per Vokietiją į Lenkiją atvyks daugybė sirgalių, nes siena tarp šių valstybių laikoma simboliniais vartais į Vakarų Europą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"