TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Korėjos pusiasalį sujungė vilties traukiniai

2007 05 18 0:00
Traukiniai tarp Šiaurės ir Pietų Korėjos pradėjo kursuoti pirmą kartą po 56 metų.
AFP/Scanpix nuotrauka

Du traukiniai, vienas - iš Šiaurės Korėjos, kitas - iš Pietų Korėjos, vakar pirmą kartą nuo 1951 metų kirto itin saugomą pusiasalio sieną

Traukinių susisiekimas tarp Šiaurės ir Pietų Korėjos buvo nutrauktas per 1950-1953 metų karą. Geležinkelio eismo atnaujinimas tarp šalių pakurstė svajones dėl susivienijimo.

Abiem Korėjoms prireikė 56 metų, kad jos pasiųstų traukinius per paskutinę šaltojo karo sieną pasaulyje vos 25 kilometrų atstumui įveikti. Vagonuose sėdėjo 100 Pietų Korėjos ir 50 Šiaurės Korėjos gyventojų. Tarp jų buvo įžymybių, politikų ir konduktorius iš Pietų Korėjos, kuris dirbo viename paskutinių traukinių, kirtusių sieną prieš pat linijos uždarymą. "Šiandien Korėjos pusiasalio širdis vėl pradės plakti, - prieš kelionę kalbėjo Pietų Korėjos susivienijimo ministras Lee Jae-joungas. - Šie traukiniai simbolizuoja svajones, viltis ir abiejų Korėjų ateitį."

Traukinys iš Pietų Korėjos buvo išlydėtas griaudint fejerverkams ir tradiciniams būgnams. Šimtai žmonių jam mojavo vėliavėlėmis, ant kurių buvo pavaizduotas suvienytas Korėjos pusiasalis. Įvykį tiesiogiai rodė visos svarbiausios Pietų Korėjos televizijos. "Norėčiau pats valdyti šį traukinį, - sakė 80 metų Han Chun-ki, konduktorius, važiavęs ta linija daugiau kaip prieš pusę amžiaus. - Niekada nemaniau, kad ši diena kada nors išauš."

Pietų Korėjos kariai atidarė rytinėje pakrantėje, pietiniame demilitarizuotos zonos pakraštyje, esančius vartus ir pasitiko traukinį iš Šiaurės. Ant jo puikavosi transparantas su užrašu: "Traukinys, į kurį kartą įlipo didysis prezidentas Kim Il Sungas (Kim Il Senas)." Pietų Korėjos pusėje, stotyje netoli sienos, kuri paprastai būdavo tuščia, vaikai atvykusiems žmonėms įteikė gėlių. Keleiviai iš abiejų Korėjų kartu papietavo, o paskui konduktorius iš Šiaurės Korėjos po ilgo įkalbinėjimo paspaudė ranką Pietų Korėjos stoties viršininkui.

Traukinių eismo atnaujinimas buvo planuojamas dar prieš metus. Tačiau Šiaurės Korėjos kariškiai, baimindamiesi naujų šios izoliuotos valstybės ir išorinio pasaulio kontaktų, atšaukė tuos planus.

Abi Korėjas, kurios formaliai tebekariauja, nes jų tarpusavio konfliktas baigėsi tik paliaubomis, dešimtmečius skiria spygliuota viela ir minomis nusėta siena. Prie jos sutelkta daugiau kaip milijonas karių. Kad įtikintų Šiaurės Korėją sutikti su geležinkelio linijos atidarymu, Pietų Korėja pasiūlė maždaug 80 mln. JAV dolerių (204 mln. litų) pagalbą. Pietų Korėja nori vėliau per Šiaurės Korėjos teritoriją siųsti keleivius ir krovinius į Kiniją bei Rusiją ir turėti ryšį su Transsibiro magistrale. Nuo eksporto priklausoma Pietų Korėja galėtų daug sutaupyti gabendama krovinius, jei Šiaurės Korėja su tuo sutiktų.

Vėl atidaryta geležinkelio linija turi padėti įgyvendinti du projektus Šiaurės Korėjoje. Vienas jų - kalnų kurortas, kurį stato

"Hyundai Group" filialas ir kuriame galės lankytis Pietų Korėjos gyventojai, kitas - gamyklų parkas. Jame Pietų Korėjos kompanijos galėtų naudotis pigia Šiaurės Korėjos darbo jėga ir žeme prekėms gaminti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"