TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kruizas Viduržemio jūra baigėsi dugne

2012 01 16 5:00

Praėjus daugiau kaip parai po kruizinio laivo "Costa Concordia" katastrofos prie Italijos krantų rasti trys ją išgyvenę žmonės. Kapitonui pareikšti įtarimai.

Gelbėtojai ištraukė gyvą laivo įgulos narį praėjus vos kelioms valandoms, kai surado ir išgelbėjo į medaus mėnesio kelionę išvykusią porą iš Pietų Korėjos. Laivo "Costa Concordia" kapitonas sulaikytas ir apklaustas, jam pareikšti įtarimai netyčiniu nužudymu ir iškelta baudžiamoji byla.

Prokurorai tvirtina, kad kapitonas paliko laivą evakuacijai dar nesibaigus ir pats buvo kaltas dėl avarijos. Suimtas ir pirmasis laivo šturmanas Ciro Ambrosio.

Kruizinio laivo kapitonas Francesco Schettino tikina, kad uola, į kurią "Costa Concordia", plukdžiusi 3200 pramogautojų ir 1000 įgulos narių, atsitrenkė vėlai penktadienį, nepažymėta jokiuose jūriniuose žemėlapiuose. Policija tiria, kodėl katastrofa, pasiglemžusi, patvirtintais duomenimis, 3 gyvybes, o dar 17 žmonių (6 įgulos narių ir 11 keleivių) pasigendama, nutiko esant ramiam orui ir visiškai normaliomis sąlygomis.

52 metų F.Schettino dirba kompanijoje "Costa Cruises" jau 11 metų. Anot prokuroro, jis neleistinai ir neprotingai priartėjo prie Džilijo salos. Italijos žiniasklaida teigia, jog laivas buvo nukrypęs nuo kurso keliais kilometrais. Pasak ekipažo, kartais taip daroma, kad keleiviai galėtų pasigėrėti tamsoje švytinčiais uosto žiburiais.

Kapitonas teisinasi išlipęs iš laivo kartu su pirmaisiais keleiviais, nes smūgio metu susitrenkė galvą, nors privalo paskutinis palikti katastrofos ištiktą laivą. Abejonių kelia ir jo buvimo vieta. F.Schettino tikina per avariją stovėję prie vairo, tačiau keleiviai tuo metu jį matė viename iš restoranų.

Ieško narai ir gelbėtojai

Narai tebenaršo ant šono pasvirusį ir pusiau nugrimzdusį milžinišką kruizinį laivą, tikrina po vandeniu atsidūrusius skyrius, ar juose nelikę daugiau keleivių.

Pirmiausia gelbėtojai aptiko porą iš Pietų Korėjos - išgirdo balsus iš kajutės. Ugniagesių vadas Vincenzo Bennardo pasakojo, kad gelbėtojai, kurie visą naktį beldėsi į kajučių duris, anksti sekmadienį pagaliau už vienų iš jų išgirdo atsakymą. Ten buvusių sutuoktinių, kuriems abiem - po 29 metus, sveikata pristačius juos į krantą buvo gera.

Anot V.Bennardo, gelbėtojai visą naktį nesiliovė ėję nuo durų prie durų vandens neapsemtoje kruizinio laivo dalyje. Trečias katastrofą išgyvenęs žmogus - aukštesnysis įgulos pareigūnas italas - buvo aptiktas po kelių valandų ir ištrauktas iš laivo nuolaužų. Jam sulaužyta koja.

Narai toliau naršo vandenį aplink pusiau nugrimzdusį laivą, kuris guli prie Toskanos Džilijo salos, bet daugiau kūnų kol kas nerado.

Priminė "Titaniką"

"Costa Cruises" prezidentas Gianni Onorato pareiškė, kad dabar jo kompanijos svarbiausias tikslas - padėti likusiems gyviems žmonėms ir parvežti juos namo. Tarp 3200 laivu plaukusių keleivių buvo italų, vokiečių, prancūzų, britų, japonų, rusų ir kitų tautybių turistų. Laive taip pat buvo 52 vaikai iki šešerių metų ir daug pensininkų.

Evakuotus žmones gelbėtai vežė į Džiliją ir Porto San Stefano kurortą. Daugelis buvo susisupę į antklodes ir labai sukrėsti to, ką teko išgyventi. Keleiviai pasakojo per vakarienę išgirdę garsų trenksmą, lyg laivo kilis būtų į ką nors atsitrenkęs. Pro skylę, kuri, kaip vėliau paaiškėjo, buvo maždaug 30 metrų, į vidų ėmė plūsti vanduo, laivas pradėjo svirti.

Kai kurie keleiviai sakė, kad įgula nesugebėjo organizuoti evakuacijos. Žmonės išsigandę šoko už borto į šaltą vandenį. Ne vienas paniką laive lygino su matytais vaizdais filme "Titanikas" apie milžinišką vandenynų lainerį, kuris nuskendo 1912 metais atsitrenkęs į ledkalnį. Tąkart žuvo daugiau kaip 1500 žmonių.

"Nežinau, kaip tai galėjo nutikti. Kapitonas pamišęs, - Italijos žiniasklaidai tvirtino keleivė Mara Parmegiani. - Buvome labai išsigandę ir sušalę, nes tai atsitiko per vakarienę, todėl visi vilkėjome vakariniais drabužiais. Tikrai neturėjome laiko susirasti ką nors kita. Mums išdalijo antklodžių, tačiau jų neužteko."

Vieno keleivio žodžiais, iš pradžių visiems buvo pasakyta, kad laivas staiga sustojo dėl elektros gedimo, o vėliau nurodyta apsivilkti gelbėjimosi liemenes ir eiti prie gelbėjimosi valčių.

Sala priglaudė nelaimėlius

Žmonės buvo evakuojami iš 290 metrų ilgio laivo gelbėjimo valtimis, sraigtasparniais ir kitais laivais, buvusiais netoliese, tarp jų ir privačiais Džilijos gyventojų laivais. Kai sutemo, gelbėtojams padėjo vykdyti operaciją sraigtasparniai su prožektoriais. Žmonės paliko laivą beveik be jokių asmeninių daiktų. Džilijo meras nurodė atidaryti viešbučius, kurie žiemą paprastai neveikia, taip pat mokyklas ir sporto klubus. Dalį nukentėjusiųjų priėmė vietos bažnyčia.

Taip šiems žmonėms baigėsi kruizinė kelionė po Viduržemio jūrą. Kaip skelbia kompanija, iš Savonos išplaukęs laivas turėjo užsukti į Čivitavekiją, Palermą, Kaljarį, Palmą, Barseloną ir Marselį. Jame buvo 58 apartamentai su balkonais, penki restoranai, 13 barų, penkios sūkurinės vonios ir keturi baseinai.

Italijos vartotojų teisių gynimo asociacija "Codacons" ketina kelti kolektyvinę bylą kompanijai "Costa Cruises" ir reikalauti, kad visi keleiviai, net nepatyrę traumų, gautų kompensaciją. Ji turėtų siekti 10 tūkst. eurų. Bendrovei taip pat teks gražinti pinigus už tragišką kruizą. Keturių asmenų šeimai 7 dienų kelionė standartinėje kajutėje ir maitinimasis bei kai kurios pramogos kainavo 1300 eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"