TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Kvailiai nelaimę prišaukia visiems

2010 07 24 0:00

Paryžiuje vėl įvyko demonstracija, ne pirma ir ne paskutinė tą dieną ir tą savaitę, tik kiek kitokia. Maždaug 800 žmonių protestavo prieš merijos draudimą surengti mitingą demonstraciją su šūkiu: "Vynas ir dešra." Tema labai nekalta, prancūziškai žaisminga, atrodė, nėr čia ko valdžiai kištis. Tačiau merija susirūpino, nes demonstracija buvo provokacinė. Per "Facebook" sukviesti žmonės taip norėjo protestuoti prieš Prancūzijos "islamizavimą". Gerai žinoma, kad religingas musulmonas nė pirštu nepalies vyno ar kiaulienos, todėl demonstrantai kolonos priešakyje nešė tautinę Prancūzijos trispalvę ir kelias rinkes dešros.

Kiaulė tapo kovos prieš Koraną simboliu ne tik Prancūzijoje. Italijos "Šiaurės lygos" partijos, artimos premjerui Silvio Berlusconi, veikėjai, su Senato vicepirmininku priešakyje, veda paršiukus pasiganyti tose vietose, kur planuojama statyti mečetes.

Dar kitokį kovos už savo principus būdą sumanė Norvegijos Bergeno miesto tarybos narys. Jis paragino iškabinti prie namų kiaulių kojytes, o per garsiakalbius transliuoti kiaulių žviegimą, jeigu miesto valdžia leis musulmonams melstis po atviru dangumi.

Išradingumu neatsilieka ir britai. Niuporto mieste išrasta nauja sporto rūšis. Dalyviai susirenka prie mečetės ir rungtyniauja, kuris toliau numes kiaulės galvą. Britai, kaip žinoma, sporto fanatikai, tad prie mečetės susirenka daug dalyvių ir kikenančių žiūrovų. Ši "sporto" rūšis jau persikėlė ir į Jungtinių Valstijų Levinsono miestą.

Dar aštresnė religinė įtampa Indijoje, kur kasmet per susidūrimus arba iš pasalų nužudoma keli tūkstančiai žmonių. Bangaloro mieste musulmonai ėmė pliektis su policija, kai paaiškėjo, kad į jų mečetes buvo primėtyta kiaulių galvų.

Dabar pamėginkime įsivaizduoti Europos musulmonų padėtį. Islamo išpažinėjai buvo pakviesti arba atvyko patys, kai prancūzai atsisakė valyti savo išvietes. Ir ne tik. Automobilių pramonė, chemijos gamyklos, audimo ir siuvimo fabrikai, maisto apdirbimo ir įvairios kitos įmonės Vokietijoje, Prancūzijoje, Belgijoje, Olandijoje - beveik visose Vakarų Europos šalyse - sustotų nelikus imigrantų. Kai kurie jų jau ir nebeturi kitos tėvynės. Ne tik todėl, kad jų tėvai ir seneliai gimė Europoje, bet ir todėl kad jų gimtinę - Tunisą, Alžyrą, Maroką ar kokią kitą koloniją - patys prancūzai ir belgai vadino savo "užjūrio departamentais", o jų gyventojus laikė savo šalies piliečiais. Kai spalvoti Alžyro gyventojai imdavo kovoti prancūzų pusėje, jų pradėdavo nekęsti tautiečiai. Dauguma jų moka tik prancūzų kalbą, jie Europoje baigė mokyklą, susirado darbą, moka mokesčius. Žinoma, yra tokių, kurie piktnaudžiauja pašalpomis ir kitokia parama, bet parodykite baltųjų valsčių ar miestelį, kuriame nėra tokių žmonių.

Islamas - graži religija, jeigu nenusirita į fanatizmą, o musulmonai neįsilieja į tokias kovingas radikalų sektas kaip vahabitai ir į jas panašias. Koranas neįsakė moterims dengti veido. Dauguma kitų kraštutinumų, matomų Islamo šalyse, atsirado vėliau, kovojant su asimiliacija, ir vyrams bei visų rūšių dvasininkams siekiant sustiprinti savo valdžią ir pajungti sau tikinčiuosius. Bet tas pats darėsi ir islamo neišpažįstančiose šalyse.

Dabar pamėginkime įsivaizduoti kad ir arabų kilmės paauglį Prancūzijos vidurinėje mokykloje. Truputį rudas, didelėmis kaip juodslyvės akimis. Jis - tikintis musulmonas, kaip ir jo tėvai. Mečetė jam - vieta, kur galima susikaupti, pabendrauti su Aukščiausiuoju. Gerai tai ar blogai? Negi jis neturi ginti savo mečetės? Ar jūs nešoktumėte ginti bažnyčios, jeigu jos šventoriuje kitos tikybos žmonės tyčia imtų svaidytis nudvėsusiomis katėmis ir žiurkėmis? Jūs ją ginsite, kitaip nesijausite nei vyras, nei žmogus. Tiesiog neturėsite kitos išeities.

Manote, kad pamatę tokią "vyno ir dešros" demonstraciją klasės draugai tą juodaakį vaikiną paliks ramybėje? Netrauks jo per dantį, nepasakys ko nors negražaus ir neužkabins ko nors juokingo jam ant nugaros? Ir kaip jis turi elgtis?

Greičiausiai įskaudintas vaikinas nueis pas kovingą, protingą, iškalbingą šventiką - imamą ar mulą, kuris jam paaiškins, kad jis nėra niekingas padaras, o priešingai, vienintelis teisuolis. Ir parodys jam kelią, kuriuo eiti. Kelią, galbūt vedantį į amžinybę rojuje.

Tai ne abstrakčios prielaidos. Patys nuožmiausi džihadistai savižudžiai, pasirodantys Afganistano ar Jemeno karo lauke, atvyksta iš Europos ir Jungtinių Valstijų. Jie išprusę, moka kalbų, puikiai išmano europiečių psichologiją ir moka šiomis žiniomis pasinaudoti. Mūsų visuomenė tiesiog "gamina" tokius džihadistus.

Tikriausiai paklausite: "O ar mums tai rūpi?" Lietuvoje musulmonų nedaug, fanatikų dar mažiau. Jų niekas nepersekioja, iš jų niekas nesityčioja. Teisybė, nes mes turime kitokių, savų problemų, ir, atrodytų, musulmoniškasis pasaulis mūsų nejaudina.

Bet ar tikrai esame tolerantiški kitiems ir kitokiems? Galbūt pastebėjote, kad daugybė lietuvių vos tik pasitaikius progai parodo chamo snukį. Žiūrėdami į save veidrodyje jie to nemato - jame kiekvienas gražus kaip angelas Gabrielius. Pažvelkime ir į savo kaimynus. Jie taip pat mano, kad yra labai gražūs.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"