TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Laineris "Costa Concordia" kyla iš jūros

2013 09 17 6:00
"Costa Concordia" gelbėjimo operacijoje dalyvauja 500 žmonių iš 26 šalių. AFP/Scanpix nuotrauka

Italijoje inžinieriai pradėjo prie Džilijo salos krantų sudužusio kruizinio laivo „Costa Concordia“ iškėlimo operaciją. Ją apsunkino besikeičiančios oro sąlygos.

290 metrų ilgio laivas gulėjo ant dešiniojo borto Toskanos priekrantėje nuo 2012-ųjų sausio 13 dienos vakaro. Tuo metu „Costa Concordia“ užplaukė ant uolų ir pasviro. Kruizinio laivo avarija pasiglemžė 32 žmonių gyvybes.

Operacijos pavojai

„Costa Concordia“ iškėlimo operacija turėjo prasidėti ankstyvą rytą. Tačiau ją buvo nutarta kiek pavėlinti. Inžinieriai iš pradžių turėjo laukti, kol paskutinis keltas išplauks iš Džilijo salos į žemyninę Italijos dalį ir aplink lainerį bus nustatyta ribotos laivybos zona. Kiek vėliau inžinierių planus sujaukė audringi orai.

Operacijos koordinatoriai prognozavo, kad pakrypusio laivo ištiesinimas gali užtrukti iki 12 valandų. Gamtosaugos aktyvistai nuogąstavo, jog operacijos metu į švarius Viduržemio jūros vandenis pateks tūkstančiai tonų nuodingųjų atliekų. Tačiau koordinatoriai stengėsi užkirsti tam kelią. Jie paruošė papildomas plūduriuojančias užtvaras ir valymo laivus, jeigu išsilietų teršalai.

Kruizinį laivą keliantiems gelbėtojams nerimą kėlė tai, ar laivo korpusas atlaikys didžiules apkrovas, kurios veiks keliant jį iš vandens. Tačiau inžinieriai buvo įsitikinę, kad laivas neperlūš. Operacijai vadovavęs sudužusių laivų iškėlimo ekspertas iš Pietų Afrikos Respublikos Nickas Sloane'as neabejojo, kad laivo iškėlimo operacija pavyks sėkmingai. „Esame pasiruošę. Visos grėsmės buvo nustatytos. Jos nekelia pavojaus nei operacijos sėkmei, nei gelbėtojų gyvybėms“, – Džilijo saloje prieš pradedant darbus sakė didelę patirtį sudužusių laivų iškėlimo srityje sukaupęs N.Sloane'as. „Costa Concordios“ iškėlimo metu jis koordinuoja darbą krante įrengtoje operacijos vadavietėje.

Palengvėjimas gyventojams

Džilijo gyventojai, kurių gyvenimą sujaukė „Costa Concordios“ katastrofa, jaučia palengvėjimą, kad kruizinis laivas pagaliau bus iškeltas ir išplukdytas. „Jis daugiau nei metus riogsojo kaip vaiduoklis. Gelbėtojai jį turėtų sėkmingai ištiesinti“, - sakė jūrininkas Enrico Mazzini. Tačiau netgi pakėlus ant šono gulintį korpusą, teks laukti dar kelis mėnesius, kol laivas bus išgabentas. Šią operaciją planuojama surengti ne anksčiau nei ateinantį pavasarį, kai baigsis rudens ir žiemos audrų sezonas. Galiausiai laineris bus supjaustytas ir parduotas kaip metalo laužas.

„Costa Concordia“ kadaise buvo plaukiojantys pramogų rūmai su keturiais plaukimo baseinais ir laive įrengtu gydomųjų vandens procedūrų kompleksu. Praėjusių metų sausį per bravūrišką „parado“ manevrą laineris priplaukė labai arti Džilijos salos kranto ir užplaukė ant uolų. Manevrą įsakė atlikti laivo kapitonas Francesco Schettino.

Lainerio katastrofa

„Costa Concordia“ kapitonas F.Schettino, kurį žiniasklaida praminė „kapitonu bailiu“ ir „labiausiai nekenčiamu žmogumi Italijoje“, paliko avarijos ištiktą laivą, nors laineryje dar buvo keleivių. Šiuo metu jis yra teisiamas. Keturiems įgulos nariams ir laivo savininkės „Costa Crociere“ krizių centro vadovui teismas šiais metais jau skyrė trumpas laisvės atėmimo bausmės. „Costa Concordia“ sudužo, kai laive buvo 4229 keleiviai ir įgulos nariai iš 70 šalių.

Laineris užplaukė ant uolų, kai daugelis keleivių buvo pradėję pirmąją per kruizą vakarienę. Po smūgio laivas smarkiai pasviro ir galiausiai nuvirto ant borto sekliuose vandenyse. Tačiau įsakymas palikti lainerį buvo paskelbtas tik praėjus daugiau nei valandai nuo krizės pradžios. Tuo metu dėl pasvirimo buvo neįmanoma nuleisti gelbėjimosi valčių vienoje laivo pusėje. Žmonėms puolus prie valčių, kurias dar buvo galima panaudoti, kilo didžiulė sumaištis. Šimtai lainerio keleivių šoko į vandenį tamsoje ir plaukė į krantą. Kai kurie žmonės nusileido iš vandens iškilusiu laivo dugnu į apačioje laukiančias valtis.

„Costa Concordia“ iškėlimo operacijai jau išleista per 600 mln. eurų (2,07 mlrd. litų), tačiau jos kaina gali perkopti milijardą JAV dolerių (apie 2,6 mlrd. litų). Operacijoje dalyvauja apie 500 žmonių iš 26 šalių. Joje darbuojasi ir narai, kurie stengiasi stabilizuoti laivo korpusą, nes nuo pat šios krizės pradžios buvo baiminamasi, kad jis gali nuslysti į gilesnius vandenis.

AFP, BNS, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"