TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Laineris sudužo antrą kartą tūpdamas

2013 11 19 6:00
Apokaliptiniai vaizdai iš katastrofos vietos. Reuters/Scanpix nuotrauka

Boingas su keleiviais vertikaliai krisdamas rėžėsi į žemę Kazanės mieste. Tarp žuvusiųjų - Tatarstano prezidento sūnus. Rusija tiria katastrofą ir gedi aukų.

Tyrėjai ieškojo atsakymų, kokios priežastys lėmė naujausią šalyje keleivinio lėktuvo katastrofą, pareikalavusią 50 žmonių gyvybių. Jie mano, jog prieš 23 metus pagamintas lėktuvas veikiausiai sudužo dėl techninio gedimo arba piloto klaidos.

Iš Maskvos Domodedovo oro uosto pakilęs Tatarstano oro linijų laineris „Boeing 737-500“ sudužo sekmadienio vakarą mėgindamas nusileisti Kazanės mieste prie Volgos upės. Žuvo visi juo skridę žmonės: 44 keleiviai ir 6 įgulos nariai. Laineris sudužo antrą kartą mėgindamas nutūpti. Tyrėjai aiškinasi, kodėl pilotas nesugebėjo nutupdyti lėktuvo iš pirmo karto, nors oro sąlygos buvo geros.

Per šią avariją žuvo Tatarstano respublikos prezidento Ireko Minichanovo vyriausias sūnus Rustamas, taip pat regiono saugumo tarnybos vadovas Aleksandras Antonovas. Tarp aukų yra ir 53 metų Didžiosios Britanijos pilietė Donna Carolina Bull, vienas Ukrainos pilietis, visi kiti žuvusieji - Rusijos piliečiai.

Lėktuvas krito į žemę maždaug už 150 metrų nuo pagrindinio tūpimo tako Kazanės oro uoste ir sprogo, jo nuolaužos pažiro kelių šimtų metrų atstumu. Vaizdai iš įvykio vietos beveik apokalipsiniai. Ugniagesiai liejo putas ant neatpažįstamai subyrėjusio lėktuvo nuolaužų. Aukų artimuosius ramino psichologai.

Valstybinė televizija citavo oro uosto skrydžių kontrolės pareigūną Kirilą Kornišiną, kuris sakė kalbėjęsis su pilotais po pirmo nesėkmingo mėginimo nutūpti. Šie sakė, jog lėktuvo būklė tokia, kad jis negali saugiai nusileisti.

Šis Tatarstano oro linijų lėktuvas buvo pagamintas prieš 23 metus, o per eksploatacijos laikotarpį lainerio savininkai keitėsi septynis kartus. Pirmoji savininkė buvo dabar jau neegzistuojanti Prancūzijos oro bendrovė „Euralair Horizons“, vėliau – „Air France“. Prieš parduodant Tatarstano oro bendrovei laineris priklausė Ugandos avialinijoms, Brazilijos bendrovei „Rio Sul“, Rumunijos „Blue Air“ ir „Bulgaria Air“. 2001 metais, kai priklausė „Rio Sul“, laineris patyrė didelę avariją tūpdamas po skrydžio Brazilijoje. Nors tąsyk niekas nežuvo, teko atlikti didelį lėktuvo remontą. Pernai lapkritį tas pats laineris buvo priverstas skubiai grįžti į Kazanės oro uostą po 20 minučių nuo skrydžio pradžios, kai suveikė apie avariją pranešantys davikliai, tačiau tąsyk žmonės taip pat nenukentėjo.

Rusijos tiriamasis komitetas, jau pradėjęs baudžiamąjį tyrimą dėl lainerio katastrofos, paėmė dokumentus iš Tatarstano oro linijų, jie gali padėti nustatyti avarijos priežastis.

Pastaruoju metu Rusijoje įvyko kelios žmonių gyvybių pareikalavusios aviakatastrofos, daugiausia susijusios su mažomis ir menkai kontroliuojamomis oro bendrovėmis, kurių šalyje pridygo po Sovietų Sąjungos subyrėjimo. Viena tokių avarijų buvo keleivinio lėktuvo sudužimas 2012 metų balandį. Lėktuvui nukritus tuoj po pakilimo iš Tiumenės oro uosto Sibire žuvo 33 žmonės. 2011 metų rugsėjį "Jak-42" keleivinis lėktuvas, kuriuo skrido ledo ritulio komanda, nukrito Jaroslavlio mieste, tuomet žuvo 44 žmonės.

Tatarstane, kuriame gyvena didelė musulmonų bendruomenė, paskelbtas gedulas.

AFP, "Interfax", Reuters, BNS, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"