TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Lakūnas vykdė įsakymą

2010 04 13 0:00
Rusai deda gėles katastrofos vietoje.
AFP/Scanpix nuotrauka

Katastrofa, kurioje žuvo Lenkijos prezidentas, negalėjo būti didelis netikėtumas. Lenkijos oficialių pareigūnų naudojami Sovietų Sąjungos laikų lėktuvai jau seniai vadinami skraidančiais karstais, o Lechas Kaczynskis greičiausiai pareikalavo vykdyti jo įsakymą leistis Smolenske.

Net tuomet, kai per lėktuvo katastrofą vos nežuvo buvęs Lenkijos premjeras Leszekas Milleris, vyriausybė bijodama neigiamos žmonių reakcijos nesiryžo įsigyti naujo lainerio. Tiesa, nelemtasis Tu-154 neseniai buvo kapitališkai suremontuotas, tačiau gali būti, kad Smolensko karinio oro uosto infrastruktūra buvo nepritaikyta leistis lėktuvams riboto matomumo sąlygomis. Tai gali būti viena svarbiausių katastrofos priežasčių. Tiesa, tirdami nelaimės priežastis rusai tebetvirtina, kad dėl visko kaltas lėktuvo ekipažas, kuriam buvo pasiūlyta dėl tiršto rūko ir blogų oro sąlygų leistis Minske arba Vitebske.

Lėktuvo vadui priėmus sprendimą leistis, Tu-154 atsimušė į 8 metrų aukščio medį tuomet, kai jis dar privalėjo skristi 60 metrų aukštyje. Be to, lėktuvas buvo nukrypęs nuo nusileidimo tako per 150 metrų.

Rusijos karinių oro pajėgų štabo viršininko pavaduotojas generolas leitenantas Aleksandras Aliošinas taip pat pabrėžia, kad lėktuvo ekipažas nevykdė jam duotų nurodymų, o Rusijos oro uostas yra gerai įrengtas. Tuo esą galėjo įsitikinti ir balandžio 7 dieną jame nusileidę lenkų lėktuvai, kuriais atskrido premjeras Donaldas Tuskas bei jį lydinti delegacija. Balandžio 10-ąją jame sėkmingai nusileido ir lėktuvas Jak-40, kuriuo atskrido prezidentą Lechą Kaczynskį lydėję Lenkijos žurnalistai. Tuo tarpu kitas lenkų lėktuvas, karinis Il-76, po dviejų nesėkmingų bandymų nusileisti paprašė jį nukreipti į Vnukovo oro uostą Maskvoje, nors jo pilotas gerai žinojo vietovę.

"Priešlaikinis lėktuvo leidimasis yra klasikinė lėktuvų katastrofų priežastis", - aiškina rusų ekspertai ir priduria, kad gali būti, jog lenkų lakūnai nebuvo pratę leistis kariniuose aerodromuose, nors tai negali būti tiesa, nes lėktuvą pilotavo patyrę karo lakūnai. Tačiau akivaizdu, kad lakūnai ieškojo nusileidimo tako ir lėktuvui leidžiantis jo vertikalus greitis buvo per didelis. Kai greitis yra 5 metrai per sekundę, Tu-154 praranda sugebėjimą leistis be šturvalo pagalbos. Tai, kad lėktuvas tiesiog subyrėjo į gabalus, rodo, jog greitis turėjo būti didesnis nei 7 metrai per sekundę. Jau vien tai reiškė, kad reikia tikėtis nelaimės.

Rusų ekspertų nuomone, pagrindinė katastrofos priežastis - neadekvatūs lakūnų veiksmai ir tai, kad Smolensko oro uosto skrydžio vadovas griežtai nepareikalavo skristi į atsarginį oro uostą. Be to, tokiais atvejais paprastai sprendimą priima ne lėktuvo vadas, o svarbiausias lėktuvo keleivis, šiuo atveju - Lenkijos prezidentas.

Tam linkę pritarti ir amerikiečiai. Dienraštis "The Wall Street Journal" primena, kad nors L.Kaczynskis bijojo aukščio, jo požiūris į saugumą buvo labai neatsakingas. Kai 2008 metais vyko Rusijos ir Gruzijos karas, L.Kaczynskis skrisdamas į Gruziją pareikalavo, kad jo lėktuvas nusileistų kuo arčiau Pietų Osetijos. Tačiau lėktuvo vadas atsisakė tai padaryti ir nuskrido į saugesnį oro uostą. L.Kaczynskis labai supyko. Išlipęs oro uoste jis pareiškė žurnalistams, kad jo įsakymas buvo ignoruojamas ir sprendimas priimtas "žemame lygmenyje". Greičiausiai šį kartą Lenkijos prezidentas pareikalavo, kad lėktuvas leistųsi Smolensko oro uoste, nes Katynėje, kur turėjo vykti gedulingos iškilmės, jo laukė tūkstančiai žmonių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"