TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Leista naudoti kūno skenerius

2011 11 23 9:39

Europos Sąjunga (ES) pritarė kūno skenerių įdiegimui oro uostuose, tačiau jos narėms pačioms palikta teisė spręsti, ar naudoti šiuos įrenginius.

ES transporto komisaras Siimas Kallasas tikina, kad naujosios technologijos oro uostuose bus taikomos tik laikantis griežtų  taisyklių, kurios buvo priimtos siekiant apsaugoti žmogaus sveikatą ir pagrindines teises. "Saugumo skeneriai - ne panacėja, bet jie suteikia realią galimybę užtikrinti keleivių saugumą", - sakė komisaras.

Tokie skeneriai, kurių ekranuose matoma tarsi nuogo žmogaus nuotrauka, jau naudojami Jungtinėse Valstijose ir amerikiečiai tvirtina, kad toks keleivių tikrinimas yra daug efektyvesnis nei naudojant metalo detektorius. Skeneriuose taikomos technologijos sparčiai tobulėja ir manoma, kad netrukus jos leis atsisakyti to, kas šiuo metu žmogui yra nepriimtina. Naujausi skeneriai jau turi programinę įrangą, kuri parodo ekrane tik žmogaus kūno kontūrus, o toje vietoje, kur keleivis slepia draudžiamą į lėktuvą įsinešti daiktą, atsiranda raudona dėmė.

ES narės ir oro uostai neprivalo įsivesti saugumo skenerių, tačiau jei bus nutarta jais naudotis, jie privalės atitikti ES priimtus  standartus. Jau priimtos ES direktyvos skelbia, kad skeneris negali saugoti ar kopijuoti jokio vaizdo, o vaizdus analizuojantys saugumo darbuotojai turi dirbti atskiroje patalpoje, kurioje ir matys nuskenuotą žmogaus kūno vaizdą savo ekrane. Be to, keleiviai privalo būti informuojami, kad jų kūnas bus skenuojamas, ir jiems palikta teisė to atsisakyti pasirenkant kitus patikros būdus. "Svarbiausia, kad kiekvienas keleivis turi tokią teisę", - pabrėžė transporto komisaro spaudos atstovė Helen Kearns.

Nenorėdama rizikuoti keleivių sveikata ES paskelbė, kad jos oro uostuose bus galima naudoti tik tuos skenerius, kurių veikimas neparemtas rentgeno spindulių technologijomis. Iki šiol ES atsisakydavo leisti naudoti kūno skenerius oro uostuose. Amerikiečiai tai ėmė daryti iš karto, kai 2009 metais 24 metų nigerietis Umaras Faroukas Abdulmutallabas bandė susprogdinti lėktuvą, skrendantį iš Amsterdamo į Detroitą, įsinešdamas į jį plastiko sprogmenį apatiniuose drabužiuose.

Iki šiol kūno skeneriai naudojami ribotai ir kiekviena šalis pati sprendžia, ar naudoti juos savo oro uostuose, ar ne. Skeneriai jau buvo išbandyti Prancūzijoje, Italijoje, Suomijoje ir kitose ES šalyse. Jie jau naudojami Jungtinės Karalystės ir Nyderlandų oro uostuose. Tačiau tai sukelia kai kurių keleivių nepasitenkinimą ar net pyktį, nes jie įsitikinę, kad pažeidžiamas jų privatumas, t. y. jų kūno vaizdas atsiranda ekrane. Vokietija jau pareiškė, kad niekada nenaudos skenerių savo oro uostuose, nors Hamburgo oro uoste jie buvo naudoti 10 mėnesių. Tiesa, buvo skenuojami tik savanoriai keleiviai.  Tuomet ir paaiškėjo, kad skenerių programinė įranga yra per jautri tokiems dalykams kaip raukšlės ar klostės. 

"The Washington Post", LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"