TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Lėktuvas tūpė ant putų kilimo

2009 03 02 0:00
Avariniu būdu nusileidęs Rumunijos oro linijų "Carpatair" lėktuvas.
AFP/Scanpix nuotrauka

Po praėjusią savaitę Amsterdame įvykusios Turkijos keleivinio lėktuvo katastrofos, kuri stebuklingai baigėsi daugumai skridusių žmonių, šeštadienį baimės akimirkas išgyveno 51 asmuo, kai neišsiskleidus važiuoklei avariniu būdu tūpė Rumunijos lėktuvas. Žmonės per incidentą nenukentėjo.

Rumunijos oro bendrovės "Carpatair" lėktuvas skrido iš Moldavijos sostinės Kišiniovo. Užstrigus važiuoklei laineris beveik 2 valandas suko ratus virš Timišoaros oro uosto, kad išnaudotų kuro atsargas ir nekiltų gaisras, o vėliau nutūpė ant ugniagesių putomis aplieto tako. Lėktuve buvo 47 keleiviai ir 4 įgulos nariai. Ant žemės lėktuvo laukė mažiausiai 10 greitosios pagalbos ir 3 ugniagesių automobiliai.

Tuo tarpu tyrėjai aiškinasi, dėl ko praėjusį trečiadienį Amsterdamo oro uoste nukrito ir į gabalus subyrėjo Turkijos oro linijų laineris. Per katastrofą žuvo 9 iš 135 žmonių, daugiau nei 100 buvo sužeisti. Stambule įvyko žuvusių pilotų Hasano Tahsino Arisano, Olgay Ozguro ir Murato Sezero laidotuvėse.

Iki vakar sudužęs lėktuvas tebegulėjo už pusantro kilometro nuo oro uosto esančiame pažliugusiame lauke, į kurį nukrito. Turkijos lakūnų asociacija pareiškė, kad lainerio katastrofa galėjo įvykti dėl turbulencijos, kurią sukėlė kitas didelis lėktuvas, nutūpęs Šipholio oro uoste prieš pat incidentą. Mat likus 2 min. iki katastrofos oro uoste nusileido didelis "Boeing 757". Jis galėjo sukurti vadinamąją valkčio turbulenciją, dėl kurios ir nukrito iš Stambulo atskridęs Turkijos laineris. Valkčio turbulencija - tai stiprūs oro sūkuriai, susidarantys paskui skrendantį lėktuvą.

Ekspertai toliau analizuoja skrydžio duomenis ir prietaisų parodymus, tirdami iš sudužusio boingo išimtų juodųjų dėžių informaciją. Katastrofą tirianti Nyderlandų agentūra nurodė, jog lėktuvas krito beveik vertikaliai, o tai rodo, kad jo varikliai tikriausiai neveikė. Kodėl jie užgeso, kol kas nežinoma. Eskpertai paneigė pranešimus, kad 2002 metų laidos lėktuvas buvo sugedęs. Vasario 19 dieną laineryje buvo atlikti įprasti techninės priežiūros darbai, o likus dienai iki katastrofos vienas reisas buvo trumpam atidėtas, nes kabinoje teko pakeisti perdegusią signalinę lemputę.

Tikimasi, kad pirminės katastrofos priežastys bus nustatytos jau šią savaitę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"