TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Lėktuvų keleivių laukia nauji sunkumai

2013 04 27 7:01
"Samoa Air" yra pirmos oro linijos, nustačiusios bilieto kainą pagal keleivio svorį. 
businessinsider.com nuotrauka

Dėl klimato pokyčių skrydžiai virš Atlanto pabrangs ir taps itin nemalonūs. Dar blogiau bus storuliams - oro linijos nori, kad jie už bilietą mokėtų daugiau.

Jau šio amžiaus viduryje virš Atlanto gerokai padaugės oro duobių, tad skrydžiai lėktuvu pasižymės didesne turbulencija. Tokią prognozę moksliniame žurnale "Nature Climate Change" pateikė britų atmosferos reiškinių specialistas iš Redingo universiteto Paulas Williamsas. Jis įrodinėja, kad didelis kiekis anglies dioksido atmosferoje sukuria daugiau srautų ir srovių. Jau dabar skrisdami virš Atlanto orlaiviai patiria didesnę turbulenciją. Amžiaus viduryje anglies dioksido kiekis atmosferoje beveik padvigubės, tad lėktuvus purtys dar labiau.

Šiaurinis transatlantinis oro koridorius - vienas judriausių mūsų planetoje. Didesnė turbulencija pailgins skrydžio laiką, todėl reikės daugiau degalų, o dėl to brangs bilietai.

Bėda ta, jog turbulencijos iš esmės neįmanoma numatyti: jos nefiksuoja nei radiolokatoriai, nei patyrę pilotai. Oro linijos neviešina nuostolių, susijusių su lėktuvų pažeidimais turbulencijos zonose, bet manoma, kad tam kasmet skiriama milijonai dolerių.

Daugiausia traumų mažų orlaivių salonuose keleiviai patiria dėl turbulencijos. Didelė ji pavojinga net stambiems komerciniams laineriams. Tokią nuomonę patvirtina 2009 metų katastrofa virš Atlanto, kai sudužo "Air France" lėktuvas, kuriuo skrido 228 žmonės. A-330 laineris nukrito į vandenyną dėl ekipažo klaidų - pilotai priėmė netinkamus sprendimus orlaiviui kertant didelės turbulencijos, dar ir griaudint bei žaibuojant, zoną.

Dar vienas skrydžių lėktuvu aspektas atkreipė pasaulio žiniasklaidos dėmesį, kai viena nedidelė vietinė kompanija, skraidanti pietiniame Ramiojo vandenyne regione, pradėjo prekiauti bilietais pagal keleivių svorį. Savo naująją politiką "Samoa Air" pagrindė Norvegijos ekonomisto Bharato Bhattos tyrimu, kuriame sakoma, kad nutukę žmonės turi mokėti už bilietą daugiau, nes kuo daugiau svorio skraidina lėktuvas, tuo daugiau sudegina brangių degalų. O jų kainos ir vidutinis keleivių svoris per pastaruosius kelis dešimtmečius labai padidėjo, mat atsirado itin daug aukštų ir antsvorį turinčių žmonių.

Vis dėlto keleivinės aviacijos ekspertai netiki, kad tokia prieštaringa praktika, kokios ėmėsi "Samoa Air", būtų plačiai taikoma. Tam trukdo daug priežasčių, pirmiausia - logistikos. Oro linijos turės pastatyti svarstykles bilietų patikros postuose ir sverti keleivius, o šiam darbui atlikti prireiks daugiau laiko ir personalo. Svorio faktorių teks įtraukti į bilietų kainų schemas, kurios ir taip yra itin sudėtingos. Tai bus logistinis košmaras, neduosiantis jokios naudos.

Tačiau svarbiausia - tam neabejotinai pasipriešins įtūžę keleiviai. Jie gali ir boikotuoti oro kompanijas, ir kreiptis į teismus dėl diskriminacijos. Iš viso to, be abejo, laimėtų mažo ūgio ir svorio keleiviai, žinoma, ir moterys.

Ekspertai sako, kad "Samoa Air" ėmėsi tokios praktikos dėl kelių priežasčių. Tai labai maža regioninė kompanija (skraido tarp Samoa, Tongos, Niue, Šiaurės Kuko ir Prancūzijos Polinezijos salų), vienu reisu skraidinanti mažiau negu 30 žmonių, tad juos įmanoma pasverti. Be to, keleiviai iš esmės neturi kito pasirinkimo, nes regione veikia tik "Samoa Air".

Samoa yra valstybė, pelniusi abejotiną šlovę, - įeina į "storiausių gyventojų" šalių dešimtuką (nutukę 80 proc. Samoa žmonių). Kilogramas keleivio svorio kartu su bagažu kainuoja nuo 2,12 iki 2,41 Samoa talų - kaina priklauso nuo skrydžio atstumo.

Kitos oro linijos jau taiko kitokią praktiką - jos reikalauja, kad nutukėliai nusipirktų du bilietus ir lėktuvo salone turėtų dvi vietas. Dėl to kompanijos sulaukia įvairių skundų ir ieškinių.

BBC, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"