TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Lenkijos eksportas į Lietuvą padidėjo 60 procentų

2013 03 08 4:11
Lietuviai lenkiškų prekių važiuoja pirkti ir į Suvalkus. /AFP/Scanpix nuotrauka

Šį kartą ne apie dviejų valstybių santykius, ne apie lietuviškas mokyklas Lenkijoje ir lenkiškas Lietuvoje, ne apie tautines tarpusavio pretenzijas, o apie tai, kaip lenkiškos prekės užkariauja Lietuvą. 

Lenkijos ambasados Prekybos ir investicijų rėmimo skyriuje Vilniuje (tai įstaiga prie Lenkijos ūkio ministerijos) visuomet gausi atsakymą į bet kokį klausimą, jei ne iš karto, tai jau po kelių valandų. Sprendžiant pagal lenkiškų prekių gausą Lietuvoje, matyt, greitus ir išsamius atsakymus gauna ir Lenkijos verslininkai, norintys ateiti į Lietuvos rinką. Tad nenuostabu, kad skyriaus darbuotojai pateikia įspūdingų duomenų - per pastaruosius trejus metus Lenkijos eksportas į Lietuvą išaugo 60 proc., ir tai antras pagal didumą Lenkijos eksporto augimas tarp ES šalių, lėmęs, kad 2012 metais Lenkijos prekių ir paslaugų į mūsų šalį eksportuota už 2,2 mlrd. eurų.

Šią savaitę į Lietuvą yra atvykę dar 25 Lenkijos mažų ir vidutinių verslo įmonių vadovai, kurie ieško galimybių parduoti mums savo prekes. Įdomiausia, kad tarp jų - 4 pieno ir 4 mėsos gaminių įmonės, nors atrodytų, ko lenkai gali tikėtis krašte, kur klesti vietos pieno ir mėsos pramonė. Rusai turi posakį, kad su savo virduliu į Tulą niekas nevažiuoja. Tačiau su savo pieno ir mėsos gaminiais lenkai į Lietuvą važiuoja ir sėkmingai juos čia parduoda. Dar daugiau - lietuviai patys važiuoja jų nusipirkti į Lenkiją ir visuomet aiškinama, jog lietuviai lenkiškus gaminius perka todėl, kad jie pigesni. Tačiau Prekybos ir investicijų rėmimo skyriaus vadovas Henrykas Szymanskis išvardija tris kitas rimtas priežastis, kodėl Lenkijos įmonės domisi Lietuvos rinka. Pirma, po 2009 metais užgriuvusios krizės Lietuvos ekonomika - viena sparčiausiai besivystančių Europoje, antra, pablogėjus padėčiai Vakarų ir Pietų Europoje lenkų verslininkai ieško naujų krypčių ir dinamiška Baltijos šalių rinka jiems atrodo perspektyvi, ir trečia, šiuo metu Lietuvoje planuojama daug energetinių ir infrastruktūros projektų, todėl galimybių čia tikisi rasti ir lenkų įmonės.

O dėl pigių lenkiškų prekių, tai Prekybos ir investicijų rėmimo skyriaus darbuotojai teigia pastebėję, kad "reiklus Lietuvos vartotojas neperka blogos kokybės prekių, net disponuodamas ribotomis finansinėmis galimybėmis" (įvertinkime tai kaip ne visai pelnytą komplimentą), todėl Lenkijos įmonės jau pradeda Lietuvos rinkos testavimą ir "premium" prekių sektoriuje, t. y. ketina pasiūlyti lietuviams delikatesinių maisto produktų, kurie tikrai nebus pigūs.

Kad būtent lenkai neša verslumo vėliavą Rytų Europoje, šią savaitę paskelbė ir turtingiausių pasaulio žmonių sąrašą sudarinėjantis žurnalas "Forbes", o Tarptautinio valiutos fondo Lenkijoje atstovė Julie Kazack puikius Lenkijos verslininkų laimėjimus pirmiausia sieja su vyriausybės parama verslui ir siūlo to pasimokyti iš Lenkijos kitoms šalims.

Kaip ta parama veikia praktiškai, matome ir Lietuvoje. Šiuo metu Lenkijos vyriausybė skatina mažas ir vidutines įmones daugiau eksportuoti, tad būtent tokių 25 įmonių vadovai dabar ir yra atvykę į Lietuvą, o jiems stengiasi padėti prie Lenkijos ūkio ministerijos veikiantis Prekybos ir investicijų rėmimo skyrius Vilniuje.

Beje, šio skyriaus darbuotojai disponuoja Lietuvos sociologų atlikto tyrimo duomenimis, kad 67 proc. lietuvių visiškai nesidomi Lenkija, kad tik 6 proc. mūsų tautiečių nori į šią šalį nuvažiuoti ir kad jie didelės meilės kaimynams lenkams nejaučia. Tad, atrodytų, aplinka lenkiškų prekių skverbimuisi į Lietuvą tikrai neturėtų būti palanki. Tačiau lenkų verslininkai, jaučiantys savo šalies vyriausybės jiems teikiamą pagalbą, taip nemano.

Tarp šią savaitę į Vilnių atvykusių verslininkų - ir specialią aprangą gaminančios įmonės "Techtekstil" vadovas Marekas Skrzypinskis. Su Lietuva jo niekas nesieja, jis čia neturi nei giminių, nei draugų ir niekada iki šiol Lietuvoje nėra buvęs. Tačiau tai - šalis kaimynė, ir jis mano, kad radęs nišą savo verslui, imdamas gaminti specialios paskirties drabužius, ras jiems pirkėjų ir Lietuvoje, nes, kaip jam sakė Prekybos ir investicijų rėmimo skyriaus darbuotojai, 72 proc. lietuvių tenkina lenkiškų prekių kokybės ir kainos santykis.

Lenkijos verslininkai jau galvoja ir apie tai, kaip jie galėtų prisidėti prie daugiabučių renovavimo Lietuvoje programos, nes mūsų vyriausybė žada, kad darbai šioje srityje netrukus įsibėgės, o lenkai turi sėkmingos šio darbo patirties savo šalyje.

"Tai puiki situacija, - sakė per Lietuvos žurnalistams surengtą spaudos konferenciją Prekybos ir investicijų rėmimo skyriaus Vilniuje vadovas H.Szymanskis. - Lenkijos įmonės nori eksportuoti į Lietuvą. Lietuvos prekybininkai nori prekiauti lenkiškomis prekėmis, o Lietuvos vartotojai nori jas pirkti. Tai Lenkijos laikas, kurį mes stengiamės išnaudoti."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"