TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Maskva perka įvaizdį Amerikoje

2009 06 15 0:00
D.Medvedevas pamažėle kuria savarankiško prezidento įvaizdį - Kremlius žino, iš ko pirkti paslaugas.
AFP/Scanpix nuotrauka

Rusijos valdžia per dvejus metus už paslaugas amerikiečių viešųjų ryšių kompanijai sumokėjo 10 mln. dolerių.

Rusijos valdžia kreipėsi į amerikiečių viešųjų ryšių specialistus prieš Didžiojo aštuoneto susitikimą Sankt Peterburge 2006 metais. Šiam susitikimui artėjant tuometis JAV viceprezidentas Dickas Cheney pažėrė aštrios kritikos Rusijos atžvilgiu, apkaltino jos vadovus, kad šie pamina demokratiją. Tada Kremlius ir pasirašė 2 mln. dolerių sutartį su įtakinga amerikiečių viešųjų ryšių kompanija "Ketchum", kad pagerintų Rusijos įvaizdį per viršūnių susitikimą.

Užsakovas liko patenkintas, tad bendradarbiavimą tęsė. Amerikos centro "PR Watch" duomenimis, tai, kad žurnalas "Time" 2007 metais Metų žmogumi išrinko Vladimirą Putiną, yra būtent "Ketchum" nuopelnas.

Užsienio spauda rašė, kad "Ketchum" buvo iškeltas precedento neturėjęs uždavinys: pasiekti palankaus Rusijos vertinimo tuo metu, kai vis labiau ėmė ryškėti V.Putino autoritarinis valdymas ir Rusija pradėjo politiniais tikslais naudotis naftos ir dujų korta. 2006 metų sausio 1 dieną Rusija nutraukė dujų tiekimą Ukrainai ir tai sutrukdė rusams per Didžiojo aštuoneto susitikimą energetikos problemas iškelti taip, kaip jie norėjo. Maža to, senatorius Johnas McCainas paragino Didžiojo aštuoneto nares apskritai boikotuoti susitikimą Sankt Peterburge. Pasaulis labai rimtai suabejojo V.Putino demokratija.

Tada Kremlius ir pakvietė į Maskvą amerikiečių bei anglų žurnalistus, pasamdė Niujorke įsikūrusią viešųjų ryšių kompaniją "Ketchum", pasitelkė ir dar kai kurias firmas, tokias kaip "Eurasia Strategy & Communications" bei "Russia & America Goodwill Associates". Nuo 2006 metų televizijos kanalas "Russia Today", kuriame dirba 300 žurnalistų, 70 iš jų - užsieniečiai, pateikia pasaulio žinias "iš Rusijos požiūrio taško". Vėliau užsienio spauda rašė, kad legendinis berniuko Nikitos pabučiavimas į pilvą buvo neteisingai suprastas viešųjų ryšių specialistų patarimas prezidentui V.Putinui "rodyti draugiškumą vaikams".

Neilgai trukus apžvalgininkai jau ėmė "pastebėti", kad Kremlius tampa atviresnis. Amerikiečių agentūra buvo įvertinta sėkmingai įgyvendinusi projektą, kaip pagerinti Rusijos įvaizdį užsienyje. Sėkmės paskatintas Kremlius dar labiau įsuko lobistinę veiklą. 2007 metų pradžioje tam tikslui buvo išleista 2,8 mln. dolerių, o dabar išleidžiama 5 kartus daugiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"