TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Maskvoje per lėktuvo katastrofą žuvo naftos bendrovės „Total“ vadovas

2014 10 21 8:21
Reuters/Scanpix nuotrauka

Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ generalinis direktorius Christophe'as de Margerie žuvo per katastrofą viename Maskvos oro uoste, kai jo privatus reaktyvinis lėktuvas kildamas atsitrenkė į sniego valymo mašiną. „Total“ patvirtino 63 metų vadovo žūtį antradienį paryčiais.

„Grupė „Total“ patvirtina su didžiuliu ir giliu liūdesiu, kad jos generalinis direktorius Christophe'as de Margerie žuvo praeitą vakarą tuojau po 22 val. (Paryžiaus, 23 val. Lietuvos) laiku per lėktuvo katastrofą Vnukovo oro uoste Maskvoje, susidūrus sniego valymo mašina“, – sakoma bendrovės pranešime.

Keliomis valandomis anksčiau Ch.de Margerie buvo susitikęs su Rusijos premjeru Dmitrijumi Medvedevu jo užmiesčio rezidencijoje prie Maskvos, kur jiedu aptarė užsienio investicijas Rusijoje, pranešė dienraštis „Vedomosti“.

Vnukovo oro uosto pranešime sakoma, kad verslo klasės lėktuvas „Falcon Dassault“ sudužo ruošdamasis išskristi į Paryžių. Jame buvo vienas keleivis ir trys įgulos nariai.

„Įsibėgėjant 23 val. 57 min. įvyko susidūrimas su oro uosto sniego valymo mašina. Per katastrofą žuvo keleivis ir visi trys įgulos nariai“, – nurodė oro uostas.

Pranešime sakoma, kad matomumas tuo metu siekė 350 metrų. Maskvoje pirmąkart pasnigo pirmadienį.

Oro uostas nurodė, kad jo gelbėjimo tarnybos buvo pasiųstos į nelaimės vietą ir „nedelsiant pradėjo gesinti kilusį gaisrą“.

Naujienų agentūra ITAR-TASS patvirtino, kad žuvo keturi žmonės.

„Lėktuve buvo vienas registruotas keleivis – Prancūzijos pilietis Christophe'as de Margerie. Trys įgulos nariai taip pat buvo Prancūzijos piliečiai. Jie visi žuvo“, – ITAR-TASS citavo vieną aviacijos šaltinį.

Transporto nelaimių tyrėjų atstovė spaudai Tatjana Morozova agentūrai „Interfax“ sakė, kad žuvo trys vyrai ir 39 metų moteris.

Visi jie buvo Prancūzijos piliečiai: du orlaivio pilotai, stiuardesė ir Ch. de Margerie.

Nelaimę tiria Tarpvalstybinis aviacijos komitetas (TAK), atliekantis tyrimus dėl visų lėktuvų katastrofų Rusijoje, ir ekspertai iš Rusijos federalinės oro transporto agentūros, nurodė oro uostas. Tyrimui vadovauja Federalinės oro transporto agentūros vadovas Aleksandras Neradko.

Lėktuvo savirašiai prietaisai, vadinamosios juodosios dėžės, paimti iš katastrofos vietos, agentūrai „RIA Novosti“ sakė oro uosto atstovė spaudai Jelena Krylova.

Maskvos transporto nelaimių tyrėjai savo pareiškime nurodė, kad pradėjo tyrimą dėl aviacijos saugumo taisyklių pažeidimų, dėl kurių per neatsargumą žuvo du ar daugiau žmonių. Už tai gali būti skirta iki septynerių metų kalėjimo.

Prancūzų ekspertai ketina dalyvauti katastrofos tyrime.

„Prancūzai informuoti. Jie turėtų atsiųsti ekspertus. Tai įvyks labai greitai“, - agentūrai „Interfax“ sakė vienas nelaimės vietoje dirbantis pareigūnas, pageidavęs neskelbti savo pavardės.

Po nelaimės oro uostas buvo uždarytas, kad būtų sutvarkyta katastrofos vieta, tačiau 1 val. 30 min. atnaujino įprastą darbą.

Sniego valymo mašinos vairuotojas buvo girtas

Maskvos oro uosto sniego valymo mašinos, į kurią įsirėžė Prancūzijos naftos bendrovės „Total“ generalinio direktoriaus Christophe'o de Margerie lėktuvas, vairuotojas buvo neblaivus, antradienį pranešė tyrėjai. „Nustatyta, kad sniego valymo mašinos vairuotojas buvo neblaivus“, - sakoma tyrėjų paskelbtame pareiškime.

Jame priduriama, kad pagal preliminarią versiją, tragiška nelaimė įvyko dėl „oro eismo kontrolierių klaidos ir sniego valymo mašinos vairuotojo kaltės“. Taip pat tiriama versija, kad katastrofa galėjo įvykti dėl orlaivio pilotų klaidų.

Verslo klasės lėktuvas „Falcon Dassault“ sudužo pirmadienį prieš pat vidurnaktį, ruošdamasis išskristi į Paryžių. Kildamas jis kliudė važiuojančią sniego valymo mašiną, užsiliepsnojo ir nukrito ant kilimo ir tūpimo tako.

Šaltiniai gelbėjimo tarnybose naujienų agentūrai „Interfax“ sakė, kad sniego valymo mašina, su kuria susidūrė „Total“ vadovo lėktuvas, kirto kilimo ir tūpimo taką. „Pirminiais duomenimis, sniego valymo mašina ne stovėjo, o judėjo ir kirto taką. Dėl kokių priežasčių vairuotojas nusprendė kirsti kilimo ir tūpimo taką priešais kylantį lėktuvą, nustatys (tyrėjų) komisija“, - sakė šaltinis.

„Didieji ūsai“

Ch.de Margerie trečios pagal dydį naftos kompanijos Europoje vadovu buvo nuo 2007 metų. Šioje kompanijoje jis dirbo keturis dešimtmečius - visą savo karjerą, ir buvo švelniai vadinamas „Didžiaisiais ūsais“ dėl įspūdingos veido puošmenos, tapusios neatskiriama jo įvaizdžio dalimi.

Iš diplomatų ir verslo lyderių šeimos kilęs Ch.de Margerie buvo Pierre'o Taittinger - „Taittinger“ šampano ir prabangos prekių namų įkūrėjo, anūkas.

Ch.de Margerie buvo vedęs ir su žmona susilaukė trijų vaikų. Puikiu humoro jausmu pasižymėjęs Ch.de Margerie padėjo „Total“ išgyventi nelengvus laikus ir aršiai gynė kompaniją nuo kaltinimų korupcija, susijusių su Jungtinių Tautų „naftos už maistą“ programa Irake.

Naftos pramonėje didžiulį autoritetą pelnęs Ch.de Margerie pripažino, kad šie įtarimai smarkiai pakenkė kompanijos reputacijai.

„Dauguma žmonių, kalbėdami apie „Total“, nežino, kas tai yra, bet žino, jog tai nieko gera“, - sakė jis 2009-aisiais.

„Total“ rugsėjį pranešė, kad nepaisant Europos Sąjungos ir JAV sankcijų Rusijai, kurios jai buvo įvestos už vaidmenį Ukrainos krizėje, Jamale Sibiro šiaurės vakaruose tęsiami suskystintų gamtinių dujų gamyklos statybų darbai.

„Total“ šį projektą įgyvendina kartu su Rusijos dujų bendrove "Novatek" ir Kinijos naftos grupe CNPC.

„Total“ gegužę taip pat paskelbė, kad su antrąja pagal dydį Rusijos naftos kompanija „Lukoil“ pasirašė susitarimą žvalgyti ir eksploatuoti skalūnų naftos telkinius Vakarų Sibire.

Tačiau Ch.De Margerie praėjusį mėnesį verslo dienraščiui „Financial Times“ sakė, kad šis projektas dėl Vakarų sankcijų sustabdytas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"