TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Medaus mėnuo nelaukia F.Hollande'o

2012 05 15 6:04

Šiandien po inauguracijos Francois Hollande'as pradeda eiti Prancūzijos prezidento pareigas. Jis yra tik antras šalies prezidentas socialistas ir jo laukia bemaž neįmanomi uždaviniai.

Kai šiandien išrinktasis Prancūzijos prezidentas F.Hollande'as atvyks į savo inauguraciją, jis išlips iš žaliojo - aplinkai draugiško - "Citroen" automobilio. Ši kompanija jau nuo šeštojo dešimtmečio susijusi su prezidento institucija. 

"Mums didelė garbė, kad Respublikos prezidentas renkasi vieną mūsų mašinų", - pareiškė "Citroen" atstovas spaudai.

Socialistas F.Hollande'as, tapęs naujuoju Eliziejaus rūmų šeimininku, kai per rinkimus nurungė Nicolas Sarkozy, atvažiuos pilkos metalinės spalvos DS5 hibridu, varomu elektros ir dizelio varikliu. Tačiau šis pirkėjams prieinamas modelis bus patobulintas pakeliamu stogu, kad važiuodamas Eliziejaus laukais F.Hollande'as galėtų mojuoti šalininkams.

Pirmas Prancūzijos prezidentas, pasirinkęs "Citroen" automobilį, buvo centro dešinysis Rene Coty - 1954 metais jis atvažiavo "Traction 15/6H" mašina, per karą tapusia prancūzų pasipriešinimo simboliu. Tačiau tikrąją šlovę šiam prekės ženklui suteikė Charles'is de Gaulle'is, kai 1962 metais išvengė pasikėsinimo - dvi "Citroen DS" padangos buvo suvarpytos kulkų, bet prezidentas liko sveikas.

N.Sarkozy 2007 metais į savo inauguraciją atvyko "Peugeot 607 Paladine" - tamsiu žvilgančiu automobiliu su sulankstomu stogu.

F.Hollande'o pasirinkimas bus ir puiki televizijos reklama didžiausiai Prancūzijos automobilių gamintojai. Galbūt tai bus sėkmę žadantis ženklas automobilių pramonei, o drauge ir F.Hollande'o išbandymas, nes netrukus reikės restruktūrizuoti "Peugeot", ir tada paaiškės, kiek iš tikrųjų F.Hollande'as nusiteikęs apsaugoti gamyklas nuo uždarymo, o darbininkus - nuo atleidimo.

Mažesnės varžovės "Renault" laukia toks pats likimas. Apžvalgininkai teigia, kad F.Hollande'o medaus mėnesis naujame poste baigsis labai greitai, jei apskritai bus. Prancūzijos pramonės konkurencingumo sumažėjimas - svarbiausia problema, kurią F.Hollande'as turės spręsti, ir ji aštriausiai pasireiškia automobilių sektoriuje. Prieš išrenkamas prezidentu F.Hollande'as pareiškė, jog kompanijos, kurios atidėjo etatų mažinimą iki rinkimai bus įvykę, turėtų dar kartą pagalvoti, nes "mes to neleisime".

Pavyzdžiui, "Peugeot" planuoja uždaryti gamyklą prie Paryžiaus. Kai tai nutiks, greičiausiai ir kiti gamintojai, tokie kaip "Renault", paseks tomis pačiomis pėdomis. Šių dviejų kompanijų darbo jėga kartu sudėjus per pastaruosius ketverius metus sumažėjo penktadaliu, iki maždaug 155 tūkst. darbo vietų, tačiau automobilių pramonė kaip visuma, įskaitant tiekėjus, pristatymo sales ir garažus, vis dar sudaro beveik 10 proc. Prancūzijos privataus sektoriaus darbo vietų.

Gamintojai sako, kad gamyba trauksis, jei vyriausybė nesumažins darbo išlaidų, kurios išsipūtė iki tokio pačio lygio kaip Vokietijoje, tačiau vokiečių gamintojai išlieka pelningi ir mokėdami didesnes algas, nes jų produkcijos kainos aukštesnės. F.Hollande'as atmetė N.Sarkozy siūlymus mažinti darbo atlygį. Vietoj to jis nori padidinti mokesčius didelėms kompanijoms.

Apžvalgininkai teigia, jog aplinkybių verčiamas F.Hollande'as turės gerokai atsitraukti nuo savo kairiųjų pozicijų, o tai, kad jis laimėjo labai menku skirtumu - tik 3,3 proc., - vers jį būti dar atsargesnį. Daug kas priklausys nuo to, kokie bus paskirti ministrai kitą dieną po inauguracijos, ir nuo parlamento rinkimų birželį rezultatų. Mažai kas gali įsivaizduoti, jog jis imtų kištis, kaip jo mokytojas ir įkvėpėjas socialistų prezidentas Francois Mitterrand'as, devintąjį dešimtmetį ėmęsis ekonomikos nacionalizavimo.

Taigi F.Hollande'o automobilio pasirinkimas yra kur kas artimesnis N.Sarkozy taip mėgstamam "Citroen C6" nei F.Mitterrand'o didžiąją dalį prezidentavimo naudotam "Renault Safrane". Ch.de Gaulle'is taip pat važinėjo originaliu DS, mažai primenančiu dabartinį modelį. "Citroen" išgelbėjo generolą, o dabar apžvalgininkai spėlioja, ar jis bus palankus ir F.Hollande'ui. Šis turės vykdyti rinkėjams duotus pažadus ir drauge kelti vietos gamintojų konkurencingumą, o tai - kone neįmanomas uždavinys.

Reuters, AFP, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"