TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

MH370 lainerio dingimo mįslė vis dar neįminta

2016 03 09 6:00
Daugelis iki šiol atsisako patikėti, kad lėktuvas sudužo. AFP/Scanpix nuotraukos

Vakar suėjo lygiai dveji metai, kai dingo oro bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lėktuvas. Nepasitikėjimas, neviltis ir sielvartas – taip jaučiasi dingusių asmenų artimieji. Daugelis vis dar atsisako patikėti, kad giminaičiai yra kažkur Indijos vandenyno dugne.

Malaizijos vadovaujama tarptautinė aviacijos ekspertų komanda vakar paskelbė metinę lainerio paieškų pažangos ataskaitą, bet nesuteikė jokios paguodos sielvartaujantiems keleivių ir įgulos narių artimiesiems. Trumpame pranešime nebuvo jokių naujų užuominų apie tikėtinas lėktuvo dingimo priežastis.

Apieškojo 70 proc. teritorijos

2014 metų kovo 8-ąją orlaivis skrido iš Malaizijos sostinės Kvala Lumpūro į Pekiną. Praėjus mažiau nei valandai, kai pakilo, oro skrydžių kontrolės centras gavo paskutinį signalą iš lėktuvo. Juo skrido 12 įgulos narių ir 227 keleiviai iš 15 pasaulio šalių – daugiausia Kinijos ir Malaizijos.

Australijos vadovaujamos paieškos grindžiamos prielaida, kad lėktuvas nukrito atokiame pietiniame Indijos vandenyno regione. Ši prielaida remiasi palydovų duomenimis, suteikiančiais užuominų apie lainerio tikėtiną judėjimą. Iki šiol apieškota apie 70 proc. teritorijos, kurioje galėjo įvykti katastrofa. Tas plotas yra keturiskart didesnis už Belgiją. Daugelis žuvusiųjų artimųjų įsitikinę, jog ieškoma per mažoje teritorijoje, ir nori, kad ji būtų išplėsta.

Iki šiol vienintelė patvirtinta lėktuvo dalis buvo sparno nuolauža. Ji rasta pernai liepą Indijos vandenyne esančios Reunjono salos paplūdimyje, už tūkstančių kilometrų nuo paieškų zonos. Tai pirmas materialus įrodymas, kad lėktuvas sudužo. Šis radinys nepadėjo nustatyti tikslios katastrofos vietos, bet Australijos pareigūnai nurodė, kad Reunjono sala yra vandenyno srovių, galėjusių atnešti lėktuvo liekanų iš dabartinės paieškų teritorijos, kelyje.

Praėjusią savaitę numanoma lainerio nuolauža aptikta Mozambiko pakrantėje. Savaitgalį taip pat pranešta, kad Reunjono salos gyventojas rado dar vieną greičiausiai Malaizijos lėktuvo liekaną. Abi nuolaužos bus tyrinėjamos Australijoje.

Vakar Pekine prie budistų šventyklos susirinko apie 20 dingusių keleivių artimųjų.

Tikisi rasti per 4 mėnesius

Paieška, kurioje dalyvauja Australija, Kinija, Malaizija, jau kainavo daugiau kaip 130 mln. dolerių. Tai brangiausia visų laikų tokio pobūdžio operacija. Ją planuojama baigti birželį, jei nebus pasiekta jokio progreso. Tačiau praėjusią savaitę aptiktos nuolaužos sukėlė naujų vilčių atskleisti katastrofos paslaptį.

Australijos transporto saugumo biuro vadovo Martino Dolano teigimu, didelė tikimybė, kad dingusį „Malaysia Airlines“ reiso MH370 lainerį pavyks rasti per ateinančius keturis mėnesius. Kai kas mano, jog tai aklas optimizmas arba bandymas apsaugoti reputaciją dėl milijonus eurų kainavusios operacijos, kuri daugelio jau vadinama nepasisekusia.

Orlaivio paieška itin sudėtinga. Toje teritorijoje stūkso povandeniniai kalnai, 2 km aukščio skardžiai, o vandens gylis vietomis siekia net 6 kilometrus. Maža to, Indijos vandenyne vyrauja labai nepastovios srovės.

Jeigu pavyktų rasti nuolaužas, iš vandenyno dugno būtų mėginama iškelti lėktuvo juodąsias dėžes. Panaši misija įvykdyta anksčiau, kai buvo aptiktas oro bendrovės „Air France“ 447-ojo reiso laineris, sudužęs Atlanto vandenyne. Šio orlaivio juodosios dėžės surastos praėjus beveik dvejiems metams po katastrofos. Jos iškeltos iš beveik 4 km gelmės per atstumą valdomu povandeniniu robotu.

Artimieji kreipėsi į teismą

Pirmadienį 12 kinų keleivių artimieji Pekine padavė į teismą Malaizijos oro linijas, amerikiečių korporaciją „Boeing“ ir reaktyvinių variklių gamintoją „Rolls Royce“. Jie reikalauja, kad teismai padėtų atsakyti į klausimą, kas iš tiesų nutiko. Kinai įpratę nepatikliai vertinti oficialius Komunistų partijos pareiškimus. Šioms šeimoms atstovaujantis advokatas Zhangas Qihuai teigė, jog žmonės siekia išsiaiškinti katastrofos priežastį ir nustatyti kaltuosius.

Daugelis dingusių keleivių artimųjų kaltina Malaizijos oro linijas ir šalies vyriausybę, kad nepateikia informacijos apie tragediją. Šios tvirtina nieko neslepiančios, bet jų reputacijai pakenkė chaotiškas pirminis atsakas.

Kai lėktuvas dingo, buvo paskelbta daugybė vienas kitam prieštaraujančių pranešimų. Taip pat paaiškėjo kai kurių sukrečiančių faktų – pavyzdžiui, kad Malaizijos imigracijos tarnybos įleido į tą lainerį du Irano piliečius, turėjusius suklastotus pasus. Vėliau pranešta, kad jie tebuvo neteisėti migrantai, mėginę pasiekti Europą.

Egzotiškos versijos

Keliama ne viena šio lėktuvo dingimo teorija: mechaninis arba struktūrinis orlaivio gedimas, užgrobimas arba teroristinis sąmokslas, taip pat neprognozuojami piloto veiksmai. Vis dėlto nė vienai iš tų versijų pagrįsti nepakanka informacijos, todėl iškelta visokių egzotiškų sąmokslo teorijų. Jos nagrinėjamos knygose, dokumentiniuose filmuose ir tebeverdančiuose internetiniuose debatuose.

Kai kurie spėliojo, kad lėktuvą norėta panaudoti kaip skraidančią bombą ir nukreipti į JAV karinius objektus Diego Garsijos atole, bet amerikiečiai jį numušė. Kiti aiškino, esą laineris buvo nuskraidintas į vieną Rusijos bazę Kazachstane.

Ankstesniuose nepatvirtintuose pranešimuose teigta, jog lėktuvo pilotą Zaharie Ahmadą Shahą slėgė santuokos rūpesčiai arba teismo nutartis, kuria Malaizijos opozicijos lyderis Anwaras Ibrahimas buvo pripažintas kaltu dėl sodomijos. Šis sprendimas paskelbtas kelios valandos prieš pakylant orlaiviui, o lakūnas esą palaikė opoziciją. Z. A. Shaho šeima ir draugai tokius pareiškimus atmetė kaip nepagrįstus.

Parengė GINTARĖ GRIGALAVIČIŪTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"