TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Milijardai Panamos kanalui

2006 10 24 0:00
Panamos kanalas - gyvybiškai svarbi vandens arterija, jungianti Ramųjį ir Atlanto vandenynus.
AFP/Scanpix nuotrauka

Panamos kanalu keliauja 4 proc. jūra vežamų pasaulio krovinių. Dauguma skurdžios šalies gyventojų balsavo už tai, kad į šią svarbią arteriją būtų investuoti milijardai dolerių.

Panamos rinkėjai sekmadienį per referendumą pritarė planui dėl didžiausios Panamos kanalo rekonstrukcijos per visą 92 metų jo istoriją - plano šalininkų buvo keturiskart daugiau nei priešininkų.

Įgyvendinus ambicingą 5,25 mlrd. dolerių (14,4 mlrd. litų) vertės projektą, kuris, kaip tikisi vyriausybė, padės šaliai pakilti iš skurdo, kanalu tarp Ramiojo ir Atlanto vandenynų galės plaukioti dvigubai daugiau laivų, taip pat ir milžiniški šiuolaikiniai laivai.

Panamos prezidentas Martinas Torrijosas ir kanalo administracija - vyriausybinė agentūra, valdanti kanalą nuo 1999 metų, kai JAV perdavė jį Panamai, - tvirtina, jog modernizavimo projektas gyvybiškai svarbus ir padidins vyriausybės pajamas.

Pergalė atšvęsta fejerverkais ir automobilių garso signalais, žmonės sostinės gatvėse mojo raudonos, baltos ir mėlynos spalvų vėliavomis. "Dar niekada per visą šalies istoriją mes, panamiečiai, nebuvome priėmę tokio svarbaus sprendimo, - sakė Torrijosas. - Paklojome pamatą geresnei šaliai statyti".

Apie 80 proc. bendrojo vidaus produkto 3 mln. gyventojų turinti Panama gauna iš veiklos, susijusios su kanalo veikla. Kanalu daugiausiai naudojasi JAV, Kinija ir Japonija.

Modernizavimo šalininkai tvirtina, kad kanalui, kuriuo vyksta 4 proc. pasaulio prekybos, labai reikia kapitalinio remonto, kad jis galėtų praleisti labai didelius laivus ir išliktų konkurencingas tarp kitų jūrinių maršrutų. Dabar per platūs ir per ilgi laivai priversti plaukti aplink visą Pietų Amerikos žemyną. Be rekonstrukcijos 1914 metais atidarytas kanalas po 2012-ųjų taptų visiškai atgyvenęs.

Projekto priešininkai teigia, kad nėra reikalo investuoti tokių didelių pinigų į kanalą, geriau mažinti skurdą. Tačiau vyriausybė mano, kad Panamos kanalas ir yra ta priemonė, kuri gali padėti kovoti su skurdu. Panamos prezidentas nurodė, kad apie 40 proc. panamiečių gyvena skurde. Pradėjus rekonstrukciją paspartės ekonomikos augimas, bus sukurta 7 tūkst. tiesioginių ir 35 tūkst. netiesioginių darbo vietų. Rekonstrukcijos darbai prasidės kitų metų pabaigoje ir bus baigti 2014 metais.

Panamos kanalą, atsiėjusį 375 mln. dolerių (1 mlrd. litų) ir 25 tūkst. žmonių gyvybių, 1904-1914 metais statė JAV, prieš tai tą patį nesėkmingai mėgino padaryti prancūzai. Kanalą kasė tūkstančiai darbininkų, jiems teko kęsti maliariją ir geltonąjį drugį. Dabar šiuo 80 km ilgio kanalu pervežama apie 4 proc. jūra gabenamų pasaulio krovinių. Tačiau šliuzai per maži daugeliui šiuolaikinių tanklaivių, laivybai intensyvėjant laivai turi vis ilgiau laukti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"