TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Naujos taisyklės sutaupys milijardus

Reuters/Scanpix nuotr.

Specialiai LŽ iš Briuselio. Pateikus pasiūlymų, kaip toliau mažinti lengvųjų automobilių ir kitų nedidelių mašinų išmetamą anglies dioksido kiekį, kai kam galėjo kilti mintis, ar apskritai reikia naujų ES taisyklių. Noriu pasakyti: mums jų tikrai reikia. Todėl gerai apsvarsčius ir išnagrinėjus galimą poveikį, taisyklės buvo patvirtintos. 

Aplinkos apsauga Europoje - ilga pažangos istorija, rodanti, ką galima pasiekti tinkamu reguliavimu. Mašinų išmetamų teršalų problema pradėta spręsti jau seniai, todėl rezultatas akivaizdus - imta gaminti degalus taupančius lengvuosius automobilius. Tai lėmė būtent Europos Sąjungos (ES) priimtos taisyklės, nes veikti visos Europos mastu yra daug efektyviau, nei sukurti 27 skirtingas nacionalines sistemas. 

Be to, naujos taisyklės leis iki 2030 metų Europoje išmetamą anglies dioksido kiekį sumažėti iki tiek, kiek šiuo metu jo patenka į atmosferą Italijoje. Kitas ne mažiau svarbus dalykas - sutaupys automobilių savininkai, o Europos automobilių pramonė turės skirti dar daugiau dėmesio novatoriškoms efektyvaus degalų naudojimo technologijoms kurti. Tai savo ruožtu padidins šio pramonės sektoriaus konkurencingumą.

Kas siūloma dabar, jau pradėta įgyvendinti. Todėl iki 2020 metų lengvųjų automobilių išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis turės sumažėti 95 gramais vienam kilometrui, o kitų nedidelių mašinų - net 147 gramais. Kai kas teigia, jog pasiekti šį tikslą bus sunku, tačiau atliktas poveikio vertinimas parodė, kad technologiškai tai įmanoma. Negana to, būtų gautas didelis ekonominis efektyvumas. Beje, nevyriausybinės organizacijos ragina nustatyti dar griežtesnius kriterijus. Taigi nors šie tikslai ir labai ambicingi, jie tikrai pasiekiami. Su tuo sutinka ir Europos vartotojų organizacija, ir Europos automobilių tiekėjų asociacija.

Priėmus naująsias taisykles Europoje lengviesiems automobiliams ir atitinkamai degalų naudojimo efektyvumui bus taikomi vieni griežčiausių pasaulyje išmetamo anglies dioksido kiekio ribojimo standartai. Automobilių pramonėje jie neabejotinai taps vienu svarbiausių konkurencijos variklių. Ekonomikos krizė nesibaigia, naftos kaina tebesvyruoja apie 100 dolerių už barelį ir nėra akivaizdžių požymių, kad ji galėtų gerokai sumažėti, todėl Europa, įgyvendinusi minėtus siūlymus, nemažai sutaupytų. Skaičiuojant dabartinėmis kainomis nuo 2020 metų degalams kasmet bus išleidžiama 30 mlrd. eurų mažiau. Tai pajus ir verslas, ir vartotojai. Šios priemonės turėtų pagerinti ir prekybos balansą, kurį šiandien neigiamai veikia didelis importuojamos naftos kiekis.

Ką iš to gaus paprastas vairuotojas? Taisyklės bus taikomos tik naujiems lengviesiems automobiliams ir tik nuo 2020 metų. Taip, naujos mašinos bus brangesnės, tačiau per kelerius metus papildomos išlaidos atsipirks, nes, sumažėjus išmetamam anglies dioksido kiekiui, sumažės ir išlaidos degalams. Skaičiuojant dabartinėmis kainomis, lengvojo automobilio savininkas kasmet degalams galėtų išleisti 1174 litais (340 eurų) mažiau. Per visą automobilio naudojimo laikotarpį būtų sutaupyta apie 6910 litų (2000 eurų), įskaitant papildomas pradines išlaidas.

Tačiau Europos Komisijos priimtam sprendimui dar turės pritarti ES šalių aplinkosaugos ministrai ir Europos Parlamentas. Kartelės nuleisti nereikėtų, nes akivaizdu, kad sušvelninus taisykles mažiau naudos gautų tiek vartotojai, tiek verslas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"