TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Naujų įgūdžių darbotvarkė – geresniam darbui gauti

2016 06 14 6:00
Marianne Thyssen: "Vienas iš penkių suaugusių europiečių prastai skaito ir rašo, prastai moka matematiką, du iš penkių negeba naudotis skaitmeninėmis technologijomis.. http://nieuwsbrief.cdenv.be/ nuotrauka

Europos įgūdžių darbotvarke siekiama padėti darbuotojams išnaudoti savo potencialą, o darbdaviams – rasti kvalifikuotus darbuotojus

Dėl technologijų pažangos ir globalizacijos visame pasaulyje kinta gyvenimo, mokymosi, darbo ir prekybos būdai. Europos ateities konkurencingumas ir augimas priklauso nuo darbo jėgos gebėjimų.

Tačiau šioje srityje Europa jau dabar susiduria su sunkumais. Vienas iš penkių suaugusių europiečių prastai skaito ir rašo, dar daugiau – prastai moka matematiką. Du iš penkių iš viso negeba naudotis skaitmeninėmis technologijomis. Kita vertus, pernelyg daug žmonių dirba darbą, kuriame negali visapusiškai išnaudoti savo talentų. Kas trečias aukštosios mokyklos absolventas dirba darbą, kuriam nereikia aukštojo išsilavinimo. Nors nedarbas daugelyje šalių itin aukštas, beveik pusė darbdavių teigia negalintys rasti kvalifikuotų darbuotojų.

Todėl Europos Komisija (EK) pristato Europos naujų įgūdžių darbotvarkę – ugdyti įgūdžius, kurių reikia norint gauti geresnį darbą. Visų pirma, reikia užtikrinti, kad visi gebėtų skaityti, rašyti, skaičiuoti ir naudotis skaitmeninėmis technologijomis, t. y. turėtų gebėjimų, kurių reikia darbo rinkoje ir gyvenime.

Į darbotvarkę bus įtraukta įgūdžių garantija, kad valstybės narės galėtų nustatyti lanksčias galimybes kiekvienam asmeniui pagerinti bazinius gebėjimus ir atverti kelią tolesniam mokymuisi.

Antra, reikia užtikrinti, kad profesinis mokymas taptų prioritetiniu pasirinkimu, o ne pasirinkimu „iš bėdos“, ir kad baigus profesinę mokyklą būtų galima sklandžiai ir veiksmingai patekti į darbo rinką ar aukštesnius švietimo sistemos lygmenis. Be to, reikia skatinti darbu grindžiamą mokymąsi, kad būtų ugdomi aukšto lygio įgūdžiai, be kita ko, pažangiuosiuose sektoriuose, skatinančiuose inovacijas ir augimą Europoje.

Trečia, reikia užtikrinti, kad būtų išnaudojamas žmonių talentas, kad jų įgūdžiai būtų viešinami ir suprantami visuose ekonomikos sektoriuose ir visose Europos šalyse. Todėl būtina sustiprinti bendradarbiavimą kvalifikacijų palyginimo srityje tiek Europos Sąjungoje (ES), tiek už jos ribų. Tai padėtų panaudoti migrantų ir prieglobsčio prašytojų gebėjimus ir pritraukti kvalifikuotus užsienio specialistus.

Spręsti įgūdžių trūkumo problemą ir padėti žmonėms tobulėti, išnaudoti savo potencialą ir pakeisti gyvenimą į gerąją pusę reikia padaryti dėl jauno aukštosios mokyklos absolvento, dirbančio jo kvalifikacijos neatitinkantį darbą, dėl penkiasdešimtmečio inžinieriaus, kurio įgūdžius nustelbia naujosios technologijos, dėl jaunuolio, kuris prastai skaito bei rašo ir todėl negali gauti geresnio darbo. Veikdami išvien su valstybėmis narėmis, regioninėmis ir vietos bendruomenėmis, socialiniais partneriais, švietimo įstaigomis ir įmonėmis galime pakeisti padėtį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"