TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Nevalia lįsti prie V. Putino šeimos

2016 05 14 9:53
Vladimiras Putinas Reuters/Scanpix nuotrauka

Trys iškilūs redaktoriai, dirbę Rusijos žiniasklaidos grupėje, kuri yra paskelbusi straipsnių apie prezidento Vladimiro Putino šeimos verslo reikalus, penktadienį paliko savo postus, tai dar vienas skaudus smūgis į sunkią padėtį patekusiai šalies žiniasklaidai.

Žiniasklaidos grupės RBK leidžiamas dienraštis neseniai paskelbė kelis didelio atgarsio sulaukusius žurnalistinius tyrimus – be kita ko, susijusius su V.Putino artimiausios aplinkos, taip pat ir jo numanomo žento, verslo interesais.

Balandį milijardieriaus Michailo Prochorovo kontroliuojama RBK balandį paskelbė, kad vyriausioji redaktorė – 39 metų Jelizaveta Osetinskaja – išeina metinių atostogų studijuoti Stanfordo universitete.

Šis jos laikinas pasitraukimas tuomet buvo daugelio siejamas su Kremliaus spaudimu M.Prochorovui dėl šios žiniasklaidos grupės vis labiau nepriklausomos pozicijos ir tiriamosios žurnalistikos projektų.

Balandį M.Prochorovo biuruose darytos kratos laikomos signalu, kad su Kremliumi glaudžius ryšius palaikantis magnatas sudrausmintų savo žiniasklaidos vadovus.

Naujausiame pranešime sakoma, kad RBK palieka vyriausioji redaktorė J.Osetinskaja, grupės naujienų agentūros vyriausiasis redaktorius Romanas Badaninas ir jos dienraščio vyriausiasis redaktorius Maksimas Soliusas.

„Pastaruoju metu daug kalbėjomės, kaip būtų galima toliau vystyti RBK, tačiau per šiuos pokalbius nesugebėjome pasiekti bendros nuomonės dėl svarbių klausimų, todėl priėmėme sprendimą išsiskirti“, – sakoma RBK generalinio direktoriaus Nikolajaus Molibogo pranešime.

Bendrovė atsisakė komentuoti, ar tie redaktoriai pasitraukė dėl Kremliaus spaudimo.

RBK holdingo įmonės atstovas Jegoras Timofejevas sakė, kad J.Osetinskaja nuo rugsėjo pradės studijas Stanforde, bet kitokių komentarų pateikti atsisakė.

Savo „Facebook“ paskyroje J.Osetinskaja padėkojo savo šalininkams, bet sakė nieko nekomentuosianti.

Ji pridūrė esantis „sukrėsta“, matydama jai reiškiamą didelį palaikymą. „Vadinasi, viskas nebuvo bergždžia“, – pridūrė ji.

Prieš stodama prie RBC žiniasklaidos vairo 2013 metų pabaigoje J.Osetinskaja dirbo Rusijoje leidžiamo žurnalo „Forbes“ vyriausiąja redaktore, taip pat buvo liberalios pakraipos Rusijos dienraščio „Vedomosti“ portalo vadovė.

„Sunaikintas stebuklas“

Pasak žiniasklaidos apžvalgininkų, vadovaujant J.Osetinskajai, RBK grupė, anksčiau garsėjusiai abejotina verslo praktika, buvo sutvarkyta, ir jos skelbiamas turinys tapo vienas skaitomiausių Rusijoje.

Latvijoje įsikūręs nepriklausomas rusiškų naujienų portalas „Meduza“ pareiškė, kad keršydamas Kremlius siekia sunaikinti žiniasklaidos kanalą, koks jis yra dabar.

„Gegužės 13-oji, penktadienis, yra išties bjauri diena mums visiems – tiek žurnalistams, tiek skaitytojams. Tai diena, kai mūsų akivaizdoje buvo sunaikintas stebuklas“, – sakoma portalo vedamajame.

„Nėra nė vienos priežasties, kuri galėtų tai pateisinti. Šis sprendimas nepagrįstas jokiais apsvarstytais savininko apmąstymais, nėra jokių „valstybės interesų“. Yra tik įžeidumas ir kerštingumas – ne taip pažiūrėjo, ne taip elgėsi, ne taip parašė. Jums juk sakė nelįsti, o jūs lendate, – rašo „Meduza“. – Tai, kas įvyko RBK, yra ne kova su idėjiniu priešu. Ne, tai susidorojimas tarpuvartėje. Tiesa, tarpuvarte tapo visa Rusijos žurnalistika.“

Po balandžio kratų M.Prochorovo biuruose Kremlius neigė esantis kaip nors su tuo susijęs; V.Putino atstovas Dmitrijus Peskovas penktadienį sakė, kad prezidento administracija niekaip nėra susijusi su J.Osetinskajos pasitraukimu.

RBK kol kas nenurodė, kas ją pakeis.

Keli kiti RBK žurnalistai savo „Facebook“ žinutėse taip pat sakė greitai paliksiantys tarnybą.

Kritikai kaltina V.Putiną, kad šis nuosekliai slopina nepriklausomą žiniasklaidą ir opozicijos partijas nuo atėjimo į valdžią 2000 metais.

Daugelis anksčiau buvusių nepriklausomų žiniasklaidos kanalų buvo priversti pažaboti savo kritiką arba iš esmės pakeisti redakcijos politiką, o kiti užsidarė arba persikėlė į užsienį.

Spaudimas dar labiau padidėjo, kai V.Putinas 2012 metais grįžo į Kremlių trečiai kadencijai, nors buvo kilę dideli protestai prieš jo valdymą.

„Kai jie paskelbė, kad Osetinskaja keliems mėnesiams išvyksta, o visur prasidėjo kratos, viskas tapo aišku“, – naujienų agentūrai sakė Maskvoje veikiančios Ekonomikos aukštosios mokyklos dėstytojas Nikolajus Petrovas.

Jis ir kiti ekspertai sako, kad valdžia siekia neutralizuoti ją kritikuojančią žiniasklaidą prieš rugsėjį vyksiančius parlamento rinkimus. Tie rinkimai vyks šalį krečiant užsitęsusiai ekonomikos krizei, iš dalies nulemtai nusmukusių naftos kainų ir Vakarų sankcijų Maskvai dėl jos vaidmens Ukrainos krizėje.

Pernai lapkritį bendrovės „Dow Jones“ ir „Pearson“ paskelbė planuojančios parduoti savo valdomas liberalaus verslo dienraščio „Vedomosti“ akcijas, atverdamos kelią perimti kontrolę vietos verslininkui Damianui Kudriavcevui ir padaryti laikrašti pažeidžiamą Kremliaus spaudimo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"