TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Niekas neperka lėktuvų

2012 09 03 7:55
Šiuo lėktuvu anksčiau skraidė Lenkijos vadovai. /Užsienio spaudos nuotrauka

Lenkijos karinio turto agentūrai paskelbus, kad ketinama  parduoti valstybei priklausančius rusiškus lėktuvus, neatsirado nė  vieno norinčiojo juos įsigyti. Pardavimo konkursą ketinama skelbti dar kartą. 

"Negavome nė vieno prašymo dalyvauti konkurse, - patvirtino Karinio turto agentūros spaudos atstovė Malgorzata Golinska. - Terminas, kai buvo galima pateikti paraiškas, baigėsi praėjusią savaitę. Tai turėjo būti pirmas pardavimo etapas, tačiau neatsiradus norinčiųjų jame dalyvauti konkursas buvo nutrauktas."

Karinio turto agentūra norėjo parduoti du lėktuvus Jak-40, priklausančius Specialiojo oro transporto 36-ajam pulkui, taip pat atsargines dalis lėktuvui Tu-154M. Tarp norimų parduoti lėktuvo Tu-154M atsarginių dalių buvo variklis, kontrolinė matavimo aparatūra, radijo stotis, valdymo pultas, stabdymo įranga, akumuliatoriai ir antena.

Pranešimas apie numatomą pardavimą buvo paskelbtas liepos 31 dieną ir visą praėjusį mėnesį reikėjo teikti paraiškas siūlant kainą. M.Golinska sakė, kad nebuvo ketinama parduoti tik vienintelio Lenkijoje esančio lėktuvo Tu-154, kuris yra toks pat kaip 2010 metų balandžio 10 dieną sudužęs prie Smolensko, kai žuvo Lenkijos prezidentas Lechas Kaczynskis ir visas šalies politinis bei karinis elitas. Šis lėktuvas liks Lenkijos generalinės prokuratūros dispozicijoje tol, kol bus visiškai užbaigtas Lenkiją ir visą pasaulį sukrėtusios katastrofos tyrimas.

Agentūra, užsiimanti Lenkijos kariuomenėje jau nebenaudojamos technikos pardavimu, ketino parduoti ir du 1980 metais pagamintus lėktuvus Jak-40, taip pat jiems reikalingas atsargines dalis. Abu šie lėktuvai buvo skirti VIP klasės skrydžiams organizuoti, todėl jų vidus yra padalytas į dvi dalis - 5 žmonėms skirtą saloną ir keleivių skyrių, kuriame telpa 10 žmonių. Į šiuos lėktuvus yra įmontuoti Ivčenko Al-25 tipo varikliai, tai pat paleidžiamasis Al-9 tipo variklis bei sumontuota papildoma radionavigacinė įranga. Kiekvienas šių Jak-40 ore išbuvo po 8 tūkst. valandų ir beveik 10 tūkst. kartų kilo bei leidosi. Pastarąjį kartą abu šie lėktuvai buvo remontuoti 2008 metais.

Nutarimas išformuoti 36-ąjį specialiojo oro transporto pulką, kuris buvo atsakingas už svarbiausių valstybės asmenų skraidinimą, buvo paskelbtas 2011-ųjų rugpjūtį likus kelioms dienos iki Jerzy Millerio vadovaujamos komisijos, tyrusios katastrofos prie Smolensko priežastis, paskelbimo. Šio pulko vadas Tomaszas Siemoniakas sakė, kad pulkas nustojo egzistavęs 2011 metų pabaigoje, o jam priklausę lėktuvai buvo perkelti į Transporto lėktuvų pirmąją bazę. Joje iki šiol tebėra ir rusiški sraigtasparniai Mi-6 bei "Sokol". Kiti Jak-40 lėktuvai, kurie taip pat priklausė šiam specialios paskirties pulkui, jau rado kitus namus - jie buvo perkelti į prie Varšuvos esantį Lenkijos kariuomenės muziejų, taip pat ir į Karinių oro pajėgų muziejų Denbline.

PAP, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"