TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Nikaragvos kanalas ir jungia, ir dalija

2015 03 02 6:00
Nikaragvos kanalas sutrumpintų jūrų kelius didžiausiems Kinijos konteinervežiams. felixstowedocker.blogspot.com nuotrauka

Nikaragvoje statomas didžiulis kanalas sujungs Ramųjį vandenyną ir Karibų jūrą. Tačiau šio projekto kritikai baiminasi, kad iš vietinių bus atimtos žemės, padaryta žala gamtai, įsigalės kinai.

JAV ir Europos eksportuotojai galėtų turėti daug naudos iš vadinamojo didžiojo kanalo. Jis gerokai sumažintų krovinių gabenimo į Aziją išlaidas ir leistų kanalą perplaukti milžiniškiems laivams, kurie yra per dideli Panamos kanalui. Naftos ir suskystintų gamtinių dujų gamintojai ypač suinteresuoti, kad Nikaragvos kanalas būtų pastatytas.

Nikaragvos žemės ūkio verslo asociacijos vadovas Michaelas Healey teigia, kad kinų vykdomas projektas į šalį pritrauks daugiau kaip 50 mlrd. dolerių (44 mlrd. eurų) užsienio investicijų ir sukurs daugiau kaip 250 tūkst. darbo vietų. Kasmet Nikaragvos ekonomika paauga 4-4,5 procento. Manoma, kad iškasus kanalą šalies ekonomikos augimas galėtų siekti net 10 procentų.

Tačiau aplinkosaugininkai tvirtina, kad kanalas subjauros Nikaragvos ežerą ir padarys nepataisomos žalos gyvūnijai. Vietos javų augintojai nerimauja, kad žemės bus konfiskuotos ir jie bus priversti persikelti gyventi kitur. Gruodį atlikta apklausa parodė, kad kanalo statyboms labiausiai priešinosi išilgai būsimo laivų kelio gyvenantys žmonės.

Kanalo pagrindinis rangovas planuoja iki 2019 metų iškasti 25-30 metrų gylio kanalą didžiausiame Centrinėje Amerikoje gėlo vandens ežere. Vietos žvejo žmona aiškina, kad dėl triukšmo ir taršos iš netoliese statomo viešbučio turistams žmonės jau dabar nesugauna tiek žuvies, kiek anksčiau. Moteris baiminasi, kad iškasus kanalą žuvys visai išnyks.

Osvaldas Navasas yra smulkusis ūkininkas, kuris nepritaria laivų kelio statyboms. Jo manymu, kinai gali konfiskuoti žemę ne tik išilgai kanalo maršruto, bet ir dėl antrinių projektų, pavyzdžiui, turistams statomų viešbučių. Vyras sako, kad jo šeimai ši žemė yra daugiau nei turtas, kurį galima pirkti ir parduoti. "Mano prosenelis paliko žemę mano seneliui, kuris ją perdavė mano tėvui," - sakė jis. Javų augintojai priešinasi kanalo statyboms, nes nenori, kad jų žemėse įsigalėtų kinai ir komunizmas.

Vietiniai tikina, kad dideliems projektams Kinijos bendrovės dažnai samdo savo piliečius. "Pamirškite apie naujas darbo vietas", - piktinosi vienas vietinis ir pridūrė, kad kinai kanalo statyboms atsigabens savo darbuotojus. Vyras tikina, kad pastačius kanalą visi darbai čia bei naujai pastatytuose uostuose, oro uoste, laisvosios prekybos zonos gamyklose, turistiniuose kompleksuose atiteks išimtinai Kinijos darbuotojams. Tačiau kanalo šalininkai atkreipia dėmesį, jog dešimtys tūkstančių kinų neemigruos į Nikaragvą visam laikui, nes jų gimtojoje šalyje pragyvenimo lygis yra didesnis.

Kai kurie kanalo projekto priešininkai įsitikinę, kad Kinija Nikaragvoje ruošiasi įkurti karines bazes. Vietos gyventoja aiškina, kad kinai planuoja įsteigti karinę bazę Nikaragvos ežere esančioje saloje tam, kad galėtų apsaugoti kanalu plaukiančius laivus. Tuo metu kanalo šalininkai pažymi, jog Kinija visiškai nesuinteresuota steigti karinės bazės Nikaragvoje.

Nikaragva antra skurdžiausia valstybė Pietų Amerikoje po Haičio. Bendrasis vidaus produktas yra 11 mlrd. dolerių. 50 mlrd. dolerių investicijos neabejotinai pakeis šalį. Tačiau projekto oponentai netiki pažadais - sausį jie surengė protestų ir susirėmė su policija.

Deutsche Welle, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"