TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Nuo alaus prie krupniko

2010 11 20 0:00
Lenkai alaus išgeria vis mažiau.
AFP/Scanpix nuotrauka

Lenkai žinomi kaip viena labiausiai geriančių tautų Europoje. Tačiau pastaruoju metu ėmė keistis jų gėrimo įpročiai - lenkai išgeria mažiau alaus, užtat pamėgo krupniką.

13 mlrd. zlotų vertės Lenkijos alaus rinka patiria didžiulių nuostolių. Šiais metais vienas lenkas išgėrė 10 litrų alaus mažiau nei pernai, t. y. ne 90 litrų, kaip anksčiau, o tik 80. Negana to, šalies gyventojai vis dažniau perka silpnesnį ir pigiau kainuojantį alų, todėl šalies aludariams tenka derintis prie vartotojų poreikių ir daugiau investuoti į pigesnius produktus. Taip alaus gamintojai bando apsisaugoti nuo naujų nuostolių. "Dar taip neseniai prognozuota, kad lenkai alaus gers vis daugiau ir per metus vienam šalies gyventojui teks 100 litrų šio gėrimo. Tačiau atsitiko priešingai", - skundėsi "Zywiec" alaus gamintojų atstovas Sebastianas Tolwinskis.

Vien per šių metų pirmą pusmetį alaus paklausa sumažėjo 4 proc., tai labiausiai pajuto šios ūkio šakos lyderiai. "Kompania Piwowarska", kuri gamina ir labai populiarų alų "Tyskie", nuo balandžio pradžios iki rugsėjo pabaigos pardavė 8 mln. hektolitrų, arba beveik 6 proc., alaus mažiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. "Grupa Žywiec" taip pat nurodė, kad jos produkcijos paklausa smuko 5 procentais.

Ekspertai aiškina, kad šie metai Lenkijai buvo nelaimingi, todėl ir alaus gerta mažiau. "Lenkai alaus mažiau pirko dėl to, kad juos sukrėtė lėktuvo katastrofa prie Smolensko, kai žuvo prezidentas ir kone visas šalies elitas. Be to, šiemet buvo nepalankus oras gerti alų", - teigė "Kompania Piwowarska" spaudos atstovas Pawelas Kwiatkowskis.

Tačiau tai nereiškia, kad lenkai apskritai ėmė mažiau gerti - tiesiog jie renkasi kitus gėrimus. Pavyzdžiui, šiais metais visus rekordus muša degtinė "Krupnik". Anot gamintojų, ši degtinė idealiai atitinka pakitusį vartotojų skonį. Per 6 šių metų mėnesius parduota net 935 tūkst. litrų krupniko, tai yra daugiau nei bet kurios kitos lenkiškos degtinės.

Krupniko gamintojai trina rankas iš džiaugsmo, kad per pusę metų šio gėrimo paklausa išaugo 954 procentais. To iki šiol nėra pavykę padaryti jokiam kitam šalyje gaminamam alkoholiniam gėrimui.

Krupniką šių metų kovą rinkai patiekė "Grupa Sobieski", o rugsėjį jo pardavimas išaugo iki 935 tūkst. litrų, tai sudaro 5,5 proc. visos Lenkijoje parduodamos degtinės. Šiuo metu krupnikas užima trečią vietą tarp vidutiniškai kainuojančių alkoholinių gėrimų. "Metų planą įvykdėme per pusmetį. Pardavimas padidėjo kelis kartus, nes krupnikas išstūmė kitokią tiek šalyje pagamintą, tiek importuotą degtinę. Net sunku įsivaizduoti, kiek šio gėrimo paklausa išaugs per paskutinį šių metų ketvirtį", - džiūgavo "Grupa Sobieski" vykdomasis direktorius Tomaszas Kowalskis.

Vis dėlto ūkio krizė paveikė ir alkoholio rinką - daugybės populiarių rūšių degtinės kainą teko sumažinti iki 20 zlotų už butelį. Tačiau ir tai nelabai padėjo, nes daugeliui vartotojų vis tiek per brangu. 20 zlotų yra riba, kurios pirkėjas jau nesiryžta peržengti. Tai lemia, kad šiuo metu lenkai nesirenka aukščiausios rūšies gėrimų, nes jų paprasčiausiai neįperka.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"