TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Oro linijose ritasi streikų banga

2010 02 24 0:00
Daugiau kaip 4 tūkst. protestavusių oro linijų "Lufthansa" pilotų sutiko atnaujinti derybas su bendrove.
AFP/Scanpix nuotrauka

Streikuojančius vokiečių pilotus keičia Paryžiaus oro uostų dispečeriai. Kada nors artimiausiu metu į orą žada nekilti ir "British Airways" lėktuvai.

Per Europos didžiąsias oro bendroves besiritanti streikų banga sukelia daug nepatogumų keleiviams. Nors skrydžių kompanijos dievagojasi, kad keleiviais bus pasirūpinta, dauguma jų susiduria su atidedamais ar nukeliamais skrydžiais. Didžiausios Vokietijos oro bendrovės "Lufthansa" atstovai pripažįsta - net parą trukęs pilotų streikas sumaišė visas kortas. Pasak jų, pagal tvarkaraštį ir laiku šios kompanijos lėktuvai pradės kilti tik penktadienį, nes iki tol reikės spręsti ir tų žmonių, kurie negalėjo iškeliauti pirmadienį, bėdas. Per 24 valandas, kol vyko streikas, pagal tvarkaraštį buvo surengta tik šiek tiek daugiau kaip pusė bendrovės skrydžių, bet apie 10 tūkst. keleivių visame pasaulyje negalėjo laiku pasiekti savo kelionės tikslo. "Lufthansa" baiminasi, kad viena streiko diena jai gali kainuoti per 86 mln. litų.

"Kaip spėju, šie streikai - ypač stiprių oro linijų profsąjungų paskutiniai traukuliai prieš mirtį. Šiuo metu visos senosios bendrovės, tokios kaip "British Airways" ar "Lufthansa", bando mažinti išlaidas", - kalbėjo kelionių ekspertas Simonas Calderis.

Nuo vidurnakčio pradėję streikuoti oro linijų "Lufthansa" pilotai nesąmoningai paskatino ir kitų valstybių aviakompanijų darbuotojus. Šie kovoja dėl geresnių darbo sąlygų, darbo vietų ir didesnių atlyginimų. Tuo pat metu didžiosios oro bendrovės bando išgyventi. Karpyti išlaidas jas verčia ne tik mažėjantys keleivių srautai, bet ir kylančios degalų kainos bei aršiai konkuruojančios pigių skrydžių bendrovės.

Vakar keturias dienas truksiantį streiką pradėjo ir prancūzų dispečeriai. Jiems kelia nerimą Prancūzijos planai sukurti bendrą Europos skrydžių kontrolės punktą, t. y. sujungti Prancūzijos, Vokietijos, Belgijos, Nyderlandų, Liuksemburgo ir Šveicarijos dispečerių tarnybas. Prancūzai baiminasi prarasti darbą. Be to, iškiltų grėsmė netekti valstybės tarnautojams teikiamų privilegijų. Tiesa, keliaujantiesiems į Prancūziją nereikėtų per daug išsigąsti, nes streikas labiausiai palies vidaus skrydžius, o ne tarptautinius. "Air France" teigimu, susisiekimas lėktuvais visiškai gali būti paralyžiuotas tik keliuose regionuose, pavyzdžiui, Šamberi, Po, Grenoblio oro uostuose. Šiomis dienomis iš Paryžiaus Orly oro uosto žadama atidėti maždaug pusę skrydžių, iš Charles'io de Gaulle'io nepakils ketvirtadalis lėktuvų. Kasdien iš šių Paryžiaus oro uostų išskrenda maždaug 300 tūkst. keleivių, į orą laineriai kyla apie 1,3 tūkst. kartų.

Streikuoti nusprendė ir britų profsąjungos, atstovaujančios "British Airways" įguloms. Šią idėją palaiko per 9 tūkst. narių. Tiesa, streiko data dar nenustatyta, o profsąjungų atstovai žada velykinio laikotarpio netrikdyti. "British Airways", kai bendrovės pajamos pernai smuko 15 proc. ir ji patyrė milijonus nuostolių, pirmiausia atsigręžė į "geriau nei kur nors kitur apmokamų" darbuotojų kišenes. Kompanija planuoja mažinti lėktuvuose įgulų skaičių. Profsąjungos šaukia, kad tai kenktų keleivių aptarnavimo kokybei. "British Airways" žada ilginti ir darbo valandas, taip pat įšaldyti atlyginimus.

Britų skrydžių bendrovės darbuotojus labiausiai piktina tai, kad dėl reformų su jais niekas nesitarė. Pasak profsąjungos atstovų, šiuos klausimus vertėtų svarstyti derybomis, o ne "ginčijantis ar juolab gąsdinant". "Mūsų nariai nėra nemąstantys aktyvistai, tai vyrai ir moterys, įsipareigoję savo kompanijai ir savo profesijai. Taigi, atrodo, teisinga, kad jie nori tartis dėl permainų darbe", - pareiškė profsąjungos "Unite" generalinio sekretoriaus pavaduotojas Lenas McCluskey. Anot "British Airways", tokios reformos yra būtinos - jos leistų sutaupyti per milijardą litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"