TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Pajudėjo į paskutinę kelionę

2014 07 24 6:00
Prie „Costa Concordios“ šonų pritvirtinti oro rezervuarai padeda išlaikyti laivo plūdrumą. LaPresse/Scanpix nuotrauka

Liūdnai pagarsėjęs Italijos kruizinis laivas „Costa Concordia“ trečiadienį pradėjo savo paskutinę kelionę į Genują, kur bus išardytas į metalo laužą.

Prieš dvejus su pusę metų užplaukęs ant uolų ir pavojingai pasviręs vandenyje prie Džiljo salos, apleistas laivas iš nelaimės vietos pajudėjo tik vakar. Smarkiai aprūdijęs laineris, pakeltas nuo jūros dugno per iki šiol didžiausią keleivinio laivo iškėlimo operaciją, buvo išplukdytas į Genujos uostą Italijos šiaurės vakaruose. Pasiekęs kelionės tikslą, laivas bus supjaustytas į metalo gabalus ir perdirbtas.

Daugiau negu 4 tūkst. keleivių plukdantis kruizinis laivas atsitrenkė į uolas prie Viduržemio jūroje esančios Džiljo salos krantų 2012 metų sausio 13-osios vakarą. Per avariją žuvo 32 žmonės.

Nelaimę ištvėrę „Costa Concordios“ keleiviai kartu su vietos gyventojais ir Džiljo saloje atostogaujančiais turistais vakar susirinko atsisveikinti su kadaise buvusiu didingu kruiziniu laivu.

„Costa Concordia“ yra maždaug dvigubai didesnis už tragiško likimo transatlantinį lainerį „Titanic“. Milžinišką laivą Korsikos sąsiauriu tempia du vilkikai vos dviejų mazgų (3,7 kilometro) per valandą greičiu. Inžinieriai prie „Costa Concordios“ bortų pritvirtino didžiulius oro rezervuarus, kurie padeda išlaikyti milžiniško korpuso plūdrumą.

„Costa Concordią“ lydi dvylika kitų laivų. Jie gabena narus, inžinierius, medikų komandą ir aplinkosaugos ekspertus. Septyniolika laivų iškėlimo specialistų bus pačiame „Costa Concordios“ laive visos kelionės metu.

Jautrūs jutikliai, pritvirtinti prie laivo bortų, stebi, ar apgadintame korpuse neatsiranda įtrūkimų, o povandeninės vaizdo kameros leidžia matyti, ar iš lainerio neišplaunama jokių nuolaužų – baiminamasi, kad iš laivo korpuso į jūrą gali pasklisti nuodingų teršalų.

Jei orai bus palankūs, „Costa Concordia“ Genują turėtų pasiekti per keturias dienas.

BNS, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"