TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Paryžių užkariavo dviratininkai

2010 08 16 0:00
Paryžiuje įvyko transporto revoliucija - šis didmiestis tapo dviračių rojumi.
AFP/Scanpix nuotrauka

Nėra to blogo, kuris neišeitų į gera. Transportininkų streikai Paryžiuje sukelia didžiausią chaosą ir nepatogumus miestiečiams, ką jau kalbėti apie materialinius nuostolius. Tačiau būtent transporto darbuotojų streikai privertė paryžiečius persėsti ant dviračių. Dabar Prancūzijos sostinė, galima sakyti, kvėpuoja.

Dar prieš kelerius metus nė vienas mąstantis žmogus nebūtų vadinęs Paryžiaus dviratininkų rojumi. Dviratininkai turėjo mažai teisių, o važinėti dviračiu mieste buvo itin pavojinga dėl Prancūzijos sostinės gatvėse nardančių taksi vairuotojų, garsėjančių ūmiu būdu.

Padėtis pradėjo keistis 1995-ųjų pabaigoje, kai Paryžiuje kilo dideli viešojo susisiekimo darbuotojų streikai. Tuomet daugelis gyventojų buvo tiesiog priversti prisiminti dviratį. 2001 metais meru išrinktas Prancūzijos socialistų partijos narys Bertrand'as Delanoe nusprendė sumažinti sostinės gatvių krūvį. Jis ėmėsi įgyvendinti programą "Paryžius kvėpuoja", kuri skatino gyventojus iš visų transporto priemonių rinktis dviratį. Vis dėlto didžiausias persilaužimas įvyko prieš trejus metus, kai mieste buvo įdiegta dviračių nuomos sistema "Velib". Ji suteikia galimybę bet kuriam paryžiečiui arba turistui lengvai pasinaudoti dviračiu paėmus jį iš nuomos punkto, kurių mieste įrengta šimtai. Atvažiavus į vietą, dviratį galima palikti bet kuriame kitame punkte - netgi kitame miesto gale.

"Velib" klientai gali išsipirkti abonementą parai, savaitei arba metams. Metinis paslaugos mokestis - tik 29 eurai (100 litų). Kiekvienos kelionės pirmasis pusvalandis - nemokamas, o už ilgesnį naudojimąsi dviračiu tenka mokėti. "Nuo pirmosios dienos mečiau savo dviratį ir naudojuosi "Velib" paslaugomis. Turiu abonementą ir juo džiaugiuosi", - sakė 30-metė Kate Dupont, kasdien važinėjanti dviračiu nuo namų netoli Bastilijos į darbą prie Luvro muziejaus.

"Mes įžengiame į naują erą, - sakė dviračių asociacijos "Velo 15et7" narė Cecile Chartier. - Prieš penkerius metus žmones piktino dviračių takeliai, tarsi jie būtų atominės elektrinės. Jie teigė, esą niekas šiais takais nesinaudos. Dabar jie tai priima kaip savaime suprantamą dalyką."

Apie 162 tūkst. paryžiečių yra išsipirkę ilgalaikį abonementą, o per pirmuosius trejus "Velib" veiklos metus paslauga pasinaudota daugiau nei 80 mln. kartų.

Išmaniųjų telefonų "Apple iPhone" savininkai gali naudotis specialia programa, rodančia, kiek dviračių yra kiekvienoje iš 1800 Paryžiuje esančių "Velib" stotelių. Paryžiaus merija ketina iki 2014 metų padidinti dviračių takelių bendrą ilgį nuo 440 iki 700 kilometrų, taip pat įsteigti kasmet po 1000 naujų dviračių stovėjimo vietų.

Kitos Europos sostinės ima pavyzdį iš Paryžiaus. Londone pradėjo veikti pagal Paryžiaus pavyzdį sukurta dviračių nuomos sistema, o Briuselyje panaši paslauga "Villo!" jau teikiama nuo pernai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"