TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Paskelbti sudužusio „Flydubai“ lainerių pilotų paskutiniai žodžiai

2016 03 26 13:15
Reuters/Scanpix nuotrauka

Rusijos valstybinė televizija paskelbė oro bendrovės „Flydubai“ keleivinio lainerio, kuriam sudužus Rostove prie Dono praėjusią savaitę žuvo 62 žmonės, lakūnų paskutinius žodžius, veikiausiai rodančius, kad katastrofa įvyko dėl piloto klaidos.

Televizija „Rossija 1“ penktadienio vakarą nurodė gavusi dokumentą, kuriame pateikiami paskutiniai pilotų žodžiai, ištarti prieš laineriui „Boeing 737“ įsirėžiant į žemę. Minimas dokumentas gautas iš vieno asmens katastrofą tiriančioje komisijoje; jis turi prieigą prie lėktuvo juodosios dėžės, įrašančios pokalbius pilotų kabinoje.

Iš Dubajaus į Rostovą prie Dono skridęs lėktuvas rėžėsi į žemę ir sprogo praėjusį šeštadienį, kai nepataikė nusileisti ant tako šio Rusijos pietinio miesto oro uoste. Lėktuvas sudužo mėgindamas nutūpti iš antrojo karto, pučiant smarkiam vėjui ir lyjant.

Pokalbio šifruotė rodo, kad pilotas veikiausiai nebesuvaldė lėktuvo, kai tik išjungė autopilotą.

Į rusų kalbą išverstas pokalbio tekstas rodo, kad pilotas kelis kartus ištarė „Nesijaudink“, o po kelių akimirkų sušuko „Nedaryk to!“

Paskutiniai žodžiai buvo kelis kartus pakartotas šūksnis „Kilk!“

Paskutines šešias sekundes prieš sudūžtant lėktuvui pilotų kabinoje girdėjosi tik „nežmoniški klyksmai“, sakė šaltinis.

„Rossija 1“ citavo specialistų komentarus, kad pilotas veikiausiai atsitiktinai įjungė uodegos stabilizatorių, mėgindamas žemyn smingantį grąžinti orlaivį į horizontalią padėtį.

Kai tas mechanizmas yra įjungtas, „aukščio vairas visiškai neveikia, lėktuvas praktiškai nereaguoja į vairalazdę, o pilotai aiškiai nesuprato, kad dėl staigaus smigimo kaltas stabilizatorius“, sakoma televizijos pranešime.

Televizija pridūrė, kad pilotas galėjo atsitiktinai įjungti uodegos stabilizatoriaus mechanizmą ir to nepastebėti, nes esą anksčiau skundėsi „nuolatiniu pervargimu“.

Kitas tikėtinas paaiškinimas – „precedento neturintis lėktuvo automatikos gedimas“, sakė ekspertai, kuriuos citavo „Rossija 1“.

Tyrėjai pradėjo baudžiamąjį tyrimą, per kurį stengiasi išsiaiškinti, kokios priežastys – nepalankūs orai, piloto klaida ar techninis gedimas – nulėmė katastrofą, per kurią žuvo visi 55 keleiviai ir septyni įgulos nariai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"