TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Pedofilai sutepė BBC reputaciją

2012 10 27 11:09
1996 metais karalienė Elžbieta II įšventino J.Savile'ą į riterius. /PA/Scanpix nuotrauka 

Britų transliuotojo BBC generaliniam direktoriui teko aiškintis parlamente, kai paaiškėjo, kad vienas žinomiausių BBC laidų vedėjų Jimmy Savile'as ištisus dešimtmečius seksualiai išnaudojo šimtus nepilnamečių mergaičių. 

J.Savile'ą karalienė buvo įšventinusi į riterius, jis buvo princo Charleso ir princesės Dianos draugas, Margaret Thatcher ir Romos popiežiaus svečias. Jimmy rengiamos pramoginės laidos sutraukdavo prie televizorių daugiau kaip 20 mln. žiūrovų. Tačiau dabar ėmė aiškėti, kad šis garsus laidų vedėjas, kuris mirė pernai būdamas 84-erių, penkis dešimtmečius seksualiai išnaudojo berniukus ir mergaites. Negana to, jis priklausė organizuotam pedofilų klanui, kuris buvo susisukęs lizdą pačioje BBC korporacijoje. 

BBC pajuto kažką negera, kai prieš kelias savaites komercinė televizija ITV paviešino kelis dokumentus. Londono kriminalinė policija Skotland Jardas iš karto pradėjo tyrimą dėl "precedento neturinčio masto" vaikų prievartavimo, nes manoma, kad J.Savile'o aukomis tapo daugiau kaip 200 nepilnamečių. Beje, tas skaičius gali padidėti ir iki 400. Šiuo metu negailestingai kritikuojama daugybė britų institucijų, pradedant Vidaus reikalų ministerija ir baigiant Nacionaline sveikatos tarnyba, už tai, jog nesiėmė konkrečių veiksmų ir nesutrukdė J.Savile'ui naudotis pažeidžiamais vaikais. Tačiau labiausiai kaltinama BBC, kad leido jam toliau vesti populiarias laidas ir metų metus ignoravo nerimą turėjusius kelti ženklus. Dar daugiau - praėjusį gruodį, kai J.Savile'as iškeliavo iš šio pasaulio, populiarusis transliuotojas negailėjo panegirikų savo buvusiam darbuotojui, jo talentui ir nuostabiai laidai.

Vienas labiausiai gerbiamų BBC reporterių Johnas Simpsonas šią istoriją vadina "didžiausia BBC krize per 50 metų", nes dienos įvykių programos redaktorius Peteris Ripponas bandė užgniaužti tyrimą, kurį savarankiškai pradėjo reporterė Liz MacKean ir prodiuserė Meirion Jones. Jos abi buvo negailestingai apklausinėjamos laidoje "Panorama" ir negailėjo kritikos J.Savile'o karjerai BBC bei tam, kad transliuotojas viską bandė nuslėpti.

Labiausiai britus pribloškė per "Panoramą" parodyta filmuota medžiaga, kurioje J.Savile'as ir jau nuteistas už seksualinį priekabiavimą Gary Gliteris kalbasi su nepilnametėmis mergaitėmis apie seksą. Tose 7-ojo ir 8-ojo dešimtmečių laidose tiesiog liejosi jų neapykanta moterims, tačiau vedėjai sulaukdavo ne kritikos, o tik skambių plojimų, todėl tiek aukos, tiek liudininkai buvo įsitikinę, kad niekas jais nepatikės, jei prabils apie tai viešai.

Vis dėlto praėjusiais metais laidoje "Newsnight" M.Jones ir L.MacKean išdrįso užsiminti apie vienos didžiausių britų televizijos žvaigždžių darbelius. Jos savo tyrimą sutelkė į Karin Ward, kuri 7-ąją ir 8-ąjį dešimtmečius buvo nuolat kviečiama į J.Savile'o laidas, o paskui atsidūrė slaugos ligoninėje, parodymus. Abi moterys įtikino K.Ward prieš kamerą išsamiai papasakoti, kaip J.Savile'as ją seksualiai išnaudodavo, kartais net televizijos patalpose, kaip ji matė, kad tą patį su kitomis mergaitėmis darė keli garsiojo vedėjo draugai, irgi žinomi televizijos "veidai". Šioje laidoje nuskambėjo ir kitų aukų, patvirtinusių K.Ward žodžius, liudijimai, tik jos atsisakė kalbėti prieš kamerą.

Tačiau pernai gruodį, kai laida jau turėjo išeiti į eterį, "Newsnight" redaktorius P.Ripponas staiga suabejojo tų liudijimų tikrumu. Jis išsiuntė kūrėjoms elektroninį laišką, pareikšdamas "nusivylimą", kad "tik moterys" tapo liudininkėmis, ir neleido rodyti parengtos laidos. M.Jones ir L.MacKean neslėpė, jog buvo šokiruotos tokio sprendimo. L.MacKean išeidama iš darbo kovo mėnesį pasiėmė ir nufilmuotą medžiagą, o M.Jones buvo perkelta į "Panoramą".

Vis dėlto jų parengtą laidą spalio mėnesį parodė televizija ITV. P.Ripponas tuoj pat paskubėjo paaiškinti, kad priimdamas savo sprendimą vadovavosi tik policijos pranešimais. Nors redaktorius teigė, jog jį palaikę aukštesni BBC vadovai taip pat pavadino tą laidą "klaidinama" ir "nekompetentinga", P.Ripponas jau pasitraukė į šešėlį. Manoma, kad netrukus jis atsistatydins.

Šį antradienį BBC generalinis direktorius George'as Entwistle'as buvo iškviestas duoti parodymų į parlamentą. Jis apgailestavo tiek dėl savo ankstesnio sprendimo, tiek dėl P.Rippono pateikto pasiaiškinimo. Jungtinėje Karalystėje jau sudaryta nepriklausoma tyrimo komisija, kuriai vadovauja buvęs BBC konkurento "Sky News" vadovas Nickas Pollardas. Per 6 savaites ji turėtų viską išsiaiškinti.

Šis naujas skandalas labai pakenkė britų žiniasklaidai, kuri dar nėra atsigavusiai po triukšmo, kilusio dėl neteisėto telefono pokalbių klausymosi. Tąkart buvo suimta Ruperto Murdocho imperijai priklausiusio leidinio "News of the World" redaktorė Rebekah Brooks.

"Newsweek", "The Daily Beast", LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"