TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Per rinkimus Rusijoje atakuojami žiniasklaidos tinklalapiai

2011 12 04 11:04

Populiari Rusijos radijo stotis ir rinkimų stebėjimo grupė "Golos" pranešė, kad jų interneto svetainės sekmadienį - rinkimų dieną - tapo kibernetinių atakų aukomis, o keli opozicijos naujienų tinklalapiai yra neprieinami.

"Ataka prieš interneto svetainę rinkimų dieną aiškiai yra bandymas trukdyti skelbti informaciją apie pažeidimus", - "Twitter" rašė radijo "Echo Moskvy" vyriausiasis redaktorius Aleksejus Venediktovas.

"Golos" pranešė, kad patyrė panašią ataką, o kelios kitos opozicinės naujienų svetainės neveikia. "Echo Moskvy" yra populiarus tarp liberalios opozicijos, nors jo savininkas ir yra valstybinė dujų gigantė "Gazprom".

"Golos", kuri pastarąją savaitę patyrė didžiulį valdžios spaudimą, "Twitter" pranešė, kad jos pagrindinė interneto svetainė ir tinklalapis "Pažeidimų žemėlapis" patiria "didžiules paskirstyto atsisakymo aptarnauti (Distributed Denial of Service, DDoS) atakas".

"Golos" vadovė Lilija Šibanova šeštadienį sakė, kad valdžia, atrodo, itin pyksta dėl jų "Pažeidimų žemėlapio" projekto, kur žmonės galėjo įdėti bet kokią informaciją arba įrodymus apie sukčiavimą per rinkimus visoje Rusijoje.

Opozicijos savaitraščio "New Times", kuris skelbia tiriamuosius straipsnius apie vyriausybės pareigūnus ir turi kalinamo buvusio naftos magnato Michailo Chodorkovskio skiltį, interneto svetainė, kaip ir naujienų svetainė slon.ru, taip pat neveikia. Sekmadienį priešpiet nė vienos iš šių svetainių nebuvo įmanoma atsidaryti.

Abi šios svetainės detaliai rašė apie rinkimų kampaniją ir skelbė nuomones apie balsavimo taktiką šiuose rinkimuose, kuriuos opozicijos komentatoriai yra pavadinę butaforiniu balsavimu su iš anksto nulemtais rezultatais.

Populiarus verslo dienraštis "Kommersant" po ketvirtadienio kibernetinės atakos nedirba jau ketvirtą dieną iš eilės. Įsilaužėliai pakeitė jo IP adresą.

Rusijos tinklaraštininkai taip pat skundėsi, kad negali prieiti prie savo puslapių populiarioje tinklaraščių platformoje Livejournal.com. Prieš šią interneto svetainę visą savaitę buvo rengiamos paskirstyto atsisakymo aptarnauti atakos, todėl ji dirbo su pertrūkiais.

"Taip, jie vis dar atakuoja. Jie turbūt turi kalną pinigų", - šeštadienį "Twitter" rašė "Live Journal" vadovas Ilja Dronovas.

Interneto laikraščio Gazeta.Ru redaktorius Michailas Kotovas šeštadienį sakė, kad buvo iškviestas į federalinę žiniasklaidos priežiūros instituciją "Roskomnadzor" dėl administracinių "pažeidimų publikacijose apie Dūmos rinkimus", pranešė naujienų agentūra "Interfax".

Pasak M.Kotovo, jis įtaria, jog tas iškvietimas yra susijęs su tuo, kad Gazeta.Ru skelbia nuorodas į minėtą "Pažeidimų žemėlapį".

Nagrinės skundą, jei gaus

"Echo Moskvy" skundo dėl to programišių atakos prieš radijo stotį Centrinė rinkimų komisija (CRK) negavo, o jeigu jis bus gautas, CRK jį išnagrinės, pranešė žinybos sekretorius Nikolajus Konkinas.

"Aš neturiu informacijos, kad gautas toks kreipimasis", - pareiškė N.Konkinas sekmadienį agentūrai "Interfax".

Drauge agentūros pašnekovas pažymėjo, kad jeigu toks skundas bus gautas, jis "bus išnagrinėtas, laikantis visų įstatymais nustatytų procedūrų".

Radijo stotis "Echo Moskvy" rengia atitinkamą kreipimąsi į kai kurias valstybės institucijas dėl programišių atakos prieš tinklalapį.

"Mes rengiame pareiškimą į Rusijos generalinę prokuratūrą ir CRK. Be to, mes atkreipiame dėmesį į tai, kad įsilaužimas į mūsų tinklalapį gali padidinti abejones rinkimų surengimo legitimumu", - sekmadienį agentūrai "Interfax" sakė "Echo Moskvy" vyriausiasis redaktorius Aleksejus Venediktovas.

"Mes tiesiogiai siejame šį išpuolį su mėginimu neduoti galimybės mūsų radijo stočiai skelbti informacijos apie pažeidimus rinkimuose", - pridūrė jis.

Pasak A.Venediktovo, šiai interneto įsilaužėlių atakai taikytinas Rusijos Baudžiamojo Kodekso 282 str.ir 444 str. 2 dalis , kur taip pat kalbama apie mėginimą pasipriešinti teisėtam informacijos platinimui.

Be to, A.Venediktovas sakė: "Jeigu paaiškės, kad prie to prisidėjo valstybės struktūros, tai nesustabdys mūsų pasiryžimo kreiptis į teismą".

Jis pažymėjo, kad dalis medžiagos, kurią buvo numatoma paskelbti radijo stoties tinklalapyje, bus pateikta per "Twitter", " Livejournal " ir "Facebook".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"