TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Pilotai ignoravo įspėjimus

2010 05 27 0:00
Po katastrofos visų žuvusiųjų atvaizdai buvo iškelti Pilsudskio aikštėje Varšuvoje.
AFP/Scanpix nuotrauka

Rusijos žiniasklaida akcentuoja, kad lenkų pilotai patyrė aukšto rango savo keleivių spaudimą ir nepaisė įspėjamųjų ženklų, kuriuos rodė prietaisai.

Varšuva iš dalies pripažino lėktuvo "Tu-154", kuriuo skrido Lenkijos prezidentas Lechas Kaczynskis, pilotų klaidą, dėl kurios laineris sudužo prie Smolensko, žuvo visi 96 juo skridę žmonės. Katastrofą tiriančios Lenkijos valstybinės komisijos vadovas Edmundas Klichas pareiškė, kad pilotai ignoravo automatinius lėktuvo įspėjimus ir nepamatuotai rizikavo. "Kodėl? Todėl, kad buvo taip išmokyti", - cituoja E.Klicho žodžius "Gazeta Wyborcza". Prietaisai nuolat rodė pilotams, kokiame aukštyje yra lėktuvas, tačiau jie tęsė nusileidimą ir nesureagavo net į pranešimą "prieš jus žemė". Šis rizikingas manevras, pasibaigęs sudužimu, nėra išimtis: valdymo procedūrų ignoravimas plačiai paplitęs tarp karo lakūnų.

"Sakau šiuos pernelyg stiprius žodžius, nors tyrimas dar nėra baigtas. Tačiau mano galva jau žila, ir galiu sau leisti rizikuoti tai pasakyti. Visuomenė privalo būti informuota", - pareiškė E.Klichas žurnalistams.

Lenkijos premjeras Donaldas Tuskas pažadėjo paskelbti oficialias katastrofos tyrimo išvadas tik tada, kai gaus iš Rusijos visus su tuo susijusius dokumentus.

E.Klicho žodžiais, Smolensko oro uostas neturi ILS tipo lėktuvų nukreipimo sistemos. Lėktuvas sudužo prie pat oro uosto. Greičiausiai pilotai tęsė manevrą, nors 100 m aukštyje žemės nematė. Prietaisai nesuklaidino ekipažo. Tai paneigia spėliones, kad pilotai galėjo nežinoti, kokiame aukštyje yra lėktuvas. Bet jie nereagavo į signalus, kad skrenda labai žemai.

Tokia pati pilotų klaida tapo jau kelių aviakatastrofų Lenkijoje priežastimi. Ekspertų teigimu, blogiausia, kad niekas iš to taip ir nepasimokė.

Taip pat visiškai pasitvirtino informacija, kad prieš pat katastrofą lakūnų kabinoje buvo pašalinių žmonių. Prieš pat sudužimą į ją užėjo Lenkijos oro pajėgų vadas generolas Andrzejus Blasikas. Tai, be abejo, labai neįprastas dalykas, tačiau kol kas dar nenustatyta, ar jis darė lakūnams spaudimą leistis. Bet kokiu atveju abejotina, kad generolas būtų užėjęs savo iniciatyva. Greičiausiai jis buvo neoficialus tarpininkas, perdavęs kieno nors iš vyriausybinės delegacijos nurodymą. Kad patektų pas lakūnus, generolas turėjo pereiti prezidento ir jo žmonos asmeninį saloną.

Generolo balsas pilotų kabinoje atpažintas ištyrus juodųjų dėžių įrašus. Be jo, per tragiškai pasibaigusį skrydį, likus keliolikai minučių iki nusileidimo manevro, pilotus buvo aplankęs dar vienas asmuo. Jo balsas, girdimas įraše, kol kas neatpažintas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"