TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Pristatytas ilgiausias pasaulyje lėktuvas

2011 02 17 0:00
Naujasis "Boeing 747-8 Intercontinental" nudažytas raudona spalva.
AFP/Scanpix nuotrauka

JAV lėktuvų gamintoja bendrovė "Boeing" pristatė savo naujausią keleivinį reaktyvinį lėktuvą "Boeing 747-8 Intercontinental".

Šis lėktuvas gali skraidinti 467 keleivius (51 daugiau nei dabartinis "Boeing-747), be to, jis sunaudoja mažiau degalų. Tačiau bendrovė "Boeing" kol kas sulaukė tik 33 užsakymų - naujojo lainerio pageidauja Vokietijos skrydžių bendrovė "Lufthansa" ir Korėjos oro bendrovė "Korean Air Lines". Kita vertus, amerikiečiams pavyko parduoti 74 krovininius lėktuvo variantus, kuriais jau skraidoma.

Naujasis lėktuvas buvo pristatytas Vašingtone 10 tūkst. žmonių. Susirinko "Boeing" darbuotojai, jų šeimos ir daug kviestinių svečių. Pristatymas vyko tame pačiame Evereto angare, kuriame buvo parodytas ir pirmasis "Boeing 747" lėktuvas, pagamintas 1968 metais.

"Iš visų lėktuvų, kuriuos esame sukūrę, vienas modelis mums artimesnis, nei visi kiti. Tai "Boeing 747". Jis pirmiausia visiems asocijuojasi su "Boeing" lėktuvais", - sakė bendrovės komercinių lėktuvų padalinio vadovas Jamesas Albaugh. Be to, naujasis laineris nudažytas raudona, o ne mėlyna spalva, o ji tradiciškai asocijuojama su "Boeing".

Pristatydamas lainerį "Boeing 747-8 Intercontinental" bendrovės viceprezidentas Patas Shanahanas pabrėžė, kad jis gerokai skiriasi nuo savo pirmtakų. Lėktuvo sparnai ir uodega naujos konstrukcijos, smailesnė nosis, modernūs varikliai veikia tyliau ir naudoja mažiau degalų, o ir keleivių salonas naujo dizaino. Nors "Boeing 747-8 Intercontinental" gali skraidinti mažiau keleivių nei "Airbus A380", tai ilgiausias keleivinis lėktuvas pasaulyje. Jo ilgis 76,4 metro.

Bendrovė "Boeing" įsitikinusi, kad sulauks daugiau užsakymų, vos tik šie keleiviniai lėktuvai ims skraidyti. Tai įvyks jau šiais metais. Be to, bus gaminamas ir labai svarbiems asmenims skirtas šio lėktuvo variantas - vienas VIP lėktuvas jau užsakytas, bet kliento pavardė neskelbiama. Kompanija taip pat tikisi, kad abu JAV prezidento lėktuvai "Air Force One" galiausiai bus pakeisti "Boeing 747-8 Intercontinental" laineriais.

Pirmasis "Boeing 747" lėktuvas buvo pagamintas prieš 42 metus. Jų parduota daugiau kaip 1400, tačiau pernai nustota prekiauti "Boeing 747-400" laineriais.

Nors gamintojai deda daug vilčių į naująjį modelį ir jį laiko "Airbus A380" konkurentu, nemažai analitikų teigia, kad oro linijų bendrovės labiau suinteresuotos pirkti mažesnius plataus fiuzeliažo lėktuvus, tokius kaip "Boeing 787" ar "Airbus A350", nes jie yra pritaikyti aplenkti judriausius centrinius pasaulio oro uostus ir gali nugabenti keleivius arčiau jų galutinio tikslo.

Bendrovė "Boeing" ketina suteikti daugiau informacijos ir apie ilgai atidėlioto išleisti "787 Dreamliner" modelį. Tai, kad vėluojama jį pristatyti, labai sumažino pasitikėjimą naujuoju lėktuvu.

 

Parengė KRISTUPAS VASILIAUSKAS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"