TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Raketos smūgio Malaizijos laineriui įkalčių daugėja

2014 07 23 15:45
SIPA/Scanpix nuotrauka

Kaupiantis daiktiniams įkalčiams, bylojantiems, kad Ukrainoje sudužęs Malaizijos laineris buvo numuštas raketa „žemė–oras“, ekspertai antradienį perspėjo, kad aiškių atsakymų dar gali tekti ilgai laukti ir kad tik pagal palydovines nuotraukas būtų įmanoma nustatyti, kas paspaudė raketos paleidimo mygtuką.

Neseniai paskelbtose nuotraukose matomas oro bendrovės „Malaysian Airlines“ fiuzeliažo fragmentas, „padengtas gana tankiomis, tačiau taip pat plačiai pasklidusiomis skeveldrų žymėmis“, būdingoms „žemė–oras“ tipo raketos SA-11 sprogimo pažaidomis, sakė gynybos analitikas Justinas Bronkas.

Kiti įrodymai taip pat byloja, kad lėktuvas „Boeing 777“ buvo numuštas iš prorusiškų sukilėlių kontroliuojamo Ukrainos regiono raketa, paleista iš zenitinių raketų komplekso SA-11, dar žinomo kaip „Buk“.

„Iki šiol matytos skeveldrų pažaidos lėktuvo korpuso dalimis atitinka tai, ką būtų galima tikėtis pamatyti arti sprogus SA-11 kovinei galvutei“, – pridūrė J.Bronkas, dirbantis karybos analitiku Londone įsikūrusiame Karališkajame jungtiniame gynybos tyrimų institute (RUSI).

„Tačiau norint gauti išsamų atsakymą, turėtumėte išsivežti tą orlaivį ir kiek įmanoma geriau jį rekonstruoti“, – ekspertas sakė naujienų agentūrai AFP, siūlydamas atlikti tyrimą, koks buvo atliktas su JAV oro bendrovės „Pan Am“ 103-ojo reiso lėktuvo nuolaužomis, kai tas laineris buvo susprogdintas teroristų virš Lokerbio vietovės Škotijoje 1988 metais.

Malaizijos lėktuvas ketvirtadienį sudužo kovos veiksmų zonoje, o per tą katastrofą žuvo visi jame buvęs 298 žmonės, tarp jų 193 Nyderlandų piliečiai.

Kovotojai, civiliai ir žurnalistai naršė katastrofos teritoriją, judindami įvairias nuolaužas, tuo tarpu Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos (ESB) stebėtojai sakė matę pusiau perpjautų lėktuvo korpuso dalių.

Separatistai antradienį pažadėjo suteikti tyrėjams laisvą prieigą prie lėktuvo sudužimo vietos, o aplinkinėje teritorijoje abi konflikto pusės paskelbė nutraukiančios ugnį.

Tyrėjų pastangas apsunkina faktas, kad lainerio, subyrėjusio maždaug 10 km aukštyje, nuolaužos pažirusios didžiulėje, apie 35 kvadratinių kilometrų teritorijoje.

Olandijos saugumo biuras atsisakė nurodyti, kur būtų galima mėginama rekonstruoti lainerį iš surinktų liekanų.

„Žmonės linkę supaprastinti tyrimus iki juodųjų dėžių (tyrimo). Nors jos yra esminiai (įrodymai), tačiau vien jų nepakanka“, – sakė buvęs lakūnas bandytojas ir aviacijos katastrofų tyrėjas Robertas Galanas.

„Pavyzdžiui, jeigu būtų buvusi raketa, tiriant nuolaužas galima nustatyti, ar smūgis buvo iš lėktuvo priekio, ar galo“, – jis aiškino AFP. Tačiau ekspertas perspėjo, jog tyrėjams svarbu kuo greičiau atvykti į katastrofos vietą. „Jeigu žmonės vaikščiojo ant svarbių įrodymų tris dienas, jų niekada nerasite“, – pabrėžė R.Galanas.

Tyrėjai taip pat ieškos raketos skeveldrų ir sprogmenų pėdsakų, nes kovinė galvutė tikriausiai sprogo už kelių metrų nuo lėktuvo, kad žala būtų didesnė. „Tačiau verta atminti, kad ši sudužimo vieta yra aktyvioje karo zonoje. Taigi, tikėtinas užteršimas sprogmenų liekanomis iš kitų šaudmenų šaltinių toje teritorijoje“, – pabrėžė J.Bronkas.

Prorusiški separatistai yra kaltinami paleidę iš Rusijos gautą raketą, tuo tarpu Maskva dėl „Boeing 777“ numušimo kaltę verčia Kijevui.

Numanomi sukilėlių pokalbiai apie numuštą lėktuvą, perimti žvalgybos agentūrų, taip pat katastrofos momentu padarytos palydovinės nuotraukos būtų esminiai įkalčiai, kurie galėtų padėti nustatyti, kas įsakė surengti tą ataką ir kas paspaudė mygtuką.

Tačiau, anot J.Bronko, „Rusija ir separatistų pusės galės visuomet tvirtinti, kad (tie įrodymai) suklastoti“. „Tikras išvadas būtų galima padaryti, jeigu būtų galiausiai būtų paskelbtos palydovinės nuotraukos, tiksliai rodančios, kur buvo ir kur iššovė raketų paleidimo įrenginys. Taip pat, kas irgi itin svarbu, – kur jis išvažiavo vėliau“, – sakė analitikas.

Vašingtonas, vienas iš pirmųjų iškėlęs prielaidą, kad lainerį numušė raketa „žemė–oras“, sakė turintis palydovinių nuotraukų, rodančių raketos paleidimą.

Gynybos studijų instituto „IHS Jane's“ aeronautikos ekspertas Benas Mooresas (Benas Mursas) sakė, kad garso įrašai iš juodųjų dėžių, šiuo metu perduotų Didžiosios Britanijos specialistams, gali padėti nustatyti, kokia raketa buvo panaudota.

„Raketos „oras–oras“ sprogimas mažas, o raketos „žemė–oras“ – daug didesnis“, – nurodė jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"