TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Rastos rusų lėktuvo nuolaužos

2012 05 11 6:03

Surastos Indonezijoje per parodomąjį skrydį dingusio Rusijos gamybos keleivinio lėktuvo "Sukhoi Superjet 100" ("SSJ 100") nuolaužos ir juo skridusių žmonių kūnai. Ši katastrofa žlugdo Rusijos civilinės aviacijos pramonės viltis.  

Trečiadienį lėktuvo paieška buvo nutraukta dėl blogo oro. Vakar prašvitus jo nuolaužos pastebėtos iš kariškių sraigtasparnio. Sudužęs laineris buvo aptiktas beveik toje pačioje vietoje, kurioje jis pradingo iš radiolokatorių ekranų, t. y. Sicheruko vietovėje netoli vulkano "Mount Salak" ir Bogoro miesto Vakarų Javoje. Netrukus 40 žmonių paieškos grupė pėsčiomis pasiekė katastrofos vietą ir ėmė surinkinėti sudarkytus juo skridusių žmonių (36 keleiviai ir 8 įgulos nariai) kūnus bei lėktuvo dalis.

Tačiau manoma, kad tik šiandien pavyks atgabenti žuvusiuosius į Džakartą.

Rusų lėktuvo, pakilusio iš Džakartos oro uosto, parodomasis skrydis turėjo trukti 50 minučių. Tačiau po 21 minutės su juo buvo prarastas ryšys, iš karto, kai tik įgula paprašė leidimo nusileisti iš 3 kilometrų į 1800 metrų aukštį. Tuo metu laineris buvo ties Salak vulkanų masyvu, kurio maksimalus aukštis 2211 metrų virš jūros lygio. Lėktuvo nuolaužos buvo rastos 1650 metrų aukštyje.

Lėktuvo "Sukhoi Superjet-100" katastrofa - didelis smūgis Rusijos civilinės aviacijos pramonei, kuri puoselėjo ambicingus planus įsiveržti į pasaulinę lėktuvų gamybos rinką. Tarp žuvusių žmonių buvo ir potencialių užsakovų iš užsienio valstybių.

Lėktuvas "SSJ 100" buvo vadinamas Rusijos civilinės aviacijos viltimi, nes tai pirmas visiškai naujos konstrukcijos keleivinis lėktuvas po Sovietų Sąjungos žlugimo. Su parodomaisiais skrydžiais jis turėjo aplankyti šešias valstybes - lėktuvas jau buvo pademonstruotas Kazachstane vykusioje parodoje, vėliau Pakistane ir Mianmare. Iš Indonezijos "SSJ 100" turėjo skristi į Laosą, paskui į Vietnamą.

Šis lėktuvas buvo geriausia iš to, ką rusams pavyko sukurti per pastaruosius 20 metų. Lėktuvo sukūrimas Rusijai kainavo 34 mlrd. rublių, o vieno tokio lėktuvo kaina - 31,7 mln. dolerių. Jį kuriant dalyvavo Vakarų bendrovės - italų "Finmeccanica" ir prancūzų "Thales & Safran".

Pirmieji komerciniai "SSJ-100" skrydžiai buvo surengti 2011 metais.

Šie galintys pervežti 95 keleivius 3000-4500 kilometrų atstumu laineriai Rusijoje turėjo pakeisti "Tu-134". Iki 2029 metų bendrovė "Sukhoi" planavo parduoti 800 tokių lėktuvų bei užimti 15 proc. regioninių lėktuvų pasaulinės rinkos. Oro linijų bendrovė "Aeroflot" jau eksploatuoja 6 tokius lėktuvus. Kol kas ji nepranešė, kad stabdo jų skrydžius.

Rusai ketina tęsti šių lėktuvų gamybos programą ir tikisi, kad neprasidės masinis užsakymų (jau užsakyta 170 šių lėktuvų) atšaukimas, nes didžiąją dalį pagamintų lėktuvų Rusija ketina eksportuoti.

"Kommersant", PAP, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"