TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Rastos sudužusio lėktuvo juodosios dėžės

2011 05 04 0:00
Taip atrodo "Airbus A330" juodoji dėžė, ištraukta iš Atlanto vandenyno.
Užsienio spaudos nuotrauka

Prancūzijos tyrėjai pagaliau surado abi 2009 metais iš radarų pradingusio "Air France" lainerio juodąsias dėžes. Tikimasi, kad tai padės nustatyti katastrofos priežastis.

Prancūzijos oro linijų bendrovei "Air France" priklausęs lėktuvas "Airbus A330" skrido iš Rio de Žaneiro į Paryžių. Jis pradingo virš Atlanto vandenyno 2009 metų birželio 1 dieną. Birželio 3-iąją buvo rastos kelios lėktuvo nuolaužos, todėl paskelbta, kad visi juo skridę 228 žmonės žuvo. Lainerio juodosios dėžės, turėjusios skleisti specialų signalą, nebuvo rastos, nes paiešką labai sunkino blogos oro sąlygos ir nežinoma lėktuvo kryčio vieta. Ši viena didžiausių bei tragiškiausių lėktuvo katastrofų Prancūzijoje jau buvo pavadinta "amžiaus mįsle" ir net atsirado teigiančiųjų, kad ji niekada nebus įminta.

Tačiau juodųjų dėžių ir toliau ieškota, nes to reikalavo žuvusių asmenų artimieji. Jie norėjo sužinoti, kodėl iš radarų išnyko lėktuvas, kurio visi keleiviai ir įgulos nariai vėliau buvo paskelbti žuvusiais.

Paieška vyko 3 900 kvadratinių metrų teritorijoje, vėliau ši sumažinta iki 1 500 kvadratinių metrų. Pagaliau sekmadienį paieškos grupė, žvalgiusi Atlanto vandenyno dugną prie Brazilijos šiaurės rytinės pakrantės, pranešė, kad aptiko pirmąją "Air France" lėktuvo juodąją dėžę. O vakar rasta ir antroji. Pirmasis prietaisas fiksavo techninius skrydžio duomenis, antrasis - pilotų kabinoje vykusius pokalbius. Todėl jau galima tikėtis, kad pagaliau pavyks nustatyti lėktuvo katastrofos priežastį, nes bus galima sužinoti, kas vyko pilotų kabinoje paskutinėmis skrydžio akimirkomis.

"Tyrėjų komanda nustatė antrosios juodosios dėžės buvimo vietą 2011 metų gegužės 2 dieną, pirmadienį, 21 val. 50 min. Grinvičo laiku", - pranešė Prancūzijos civilinės aviacijos saugumo tyrimų ir analizės biuras BEA. Jau kitą dieną šis skrydžio duomenis įrašantis prietaisas buvo ištrauktas iš vandenyno ir atsidūrė laivo "Ile de Sein" denyje. Narai sakė, kad oranžinė cilindro formos dėžė gulėjo pusiau įsmigusi į smėlį tarp kitų lėktuvo nuolaužų. Dėžė buvo nufotografuota ir jos nuotraukas išplatino viso pasaulio spaudos agentūros. BEA atstovė spaudai teigia, kad abu prietaisai gerai išsilaikę ir veikiausiai iki kitos savaitės pabaigos bus nugabenti į Prancūziją.

"Rasti šias dėžes vandenyne yra taip pat sunku kaip kokią batų dėžutę Paryžiuje. Negana to, ieškoti reikėjo 3 000 metrų gylyje kaip Alpės kalnuotame vandenyno dugne", - sakė Prancūzijos jūreivystės įstaigos atstovas spaudai Huguesas du Plessis d'Argentre'as.

Du kartus paieška baigėsi nesėkmingai. Tačiau šiais metais prancūzai į pagalbą pasikvietė amerikiečius bei norvegus ir paiešką atnaujino. Tyrėjai naudojo sonarus ir robotus, o operaciją vadino "viena sudėtingiausių povandeninių operacijų". Savarankiškai veikiantys aparatai dirbdavo po 20 valandų per parą skenuodami metras po metro vandenyno dugną. Didelės rezoliucijos kameros siųsdavo vaizdą denyje dirbusiems mokslininkams.

Kovo mėnesį, kai Prancūzijos teisme buvo pradėta nagrinėti byla, iškelta bendrovei "Air France" ir lėktuvo gamintojai "Airbus" dėl netyčinio nužudymo, dar nieko nebuvo rasta, nors bendrovė "Airbus" jau buvo išleidusi 12,5 mln. dolerių lėktuvo nuolaužoms ir juodosioms dėžėms ieškoti. Balandžio pradžioje oficialus Prancūzijos pareigūnas pagaliau pranešė, kad rasta daug lėktuvo nuolaužų, taip pat žuvusiųjų kūnų. Gegužės pradžioje aptiktos ir juodosios dėžės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"