TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Reikia saugesnių automobilių

2008 06 30 0:00
Eismo saugumu vis labiau rūpinamasi.
AFP/Scanpix nuotrauka

Europos Parlamente (EP) svarstoma, kokių techninių priemonių reikėtų imtis, kad automobiliai būtų saugesni ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems bei dviratininkams. EP plenarinėje sesijoje jau pritarta, kad nuo 2009 metų keleiviniame transporte būtų įdiegtos pagalbinės stabdymo sistemos (PSS).

"Jei visas Europos automobilių parkas būtų aprūpintas PSS, kasmet būtų galima išsaugoti net 1100 pėsčiųjų gyvybių. PSS gerokai sutrumpina automobilio stabdymo kelią avarinėje situacijoje. Susidūrimo su pėsčiuoju pavyksta išvengti arba jis būna ne toks smarkus, nes automobilio greitis gerokai sumažėja", - komentuodamas atliktus tyrimus aiškino lietuvis europarlamentaras Šarūnas Birutis.

Oficialioji statistika liudija, jog Europoje kasmet žūva daugiau kaip 8000 pėsčiųjų ir dviratininkų. Lietuvos statistika dar kraupesnė - 2007 metais automobiliai kliudė pėsčiuosius 2 232 kartus ir tai sudaro 33,8 proc. visų užregistruotų eismo įvykių. Pernai keliuose žuvo 234 pėstieji ir 73 dviratininkai.

Kasdien girdimos kraupios žinios verčia imtis įvairių - aktyvių ir pasyvių - priemonių. ES manoma, kad nepakanka vien įtikinėjimų būti atidesniems, neviršyti greičio, nevairuoti neblaiviems, taip pat padidintų bausmių už įvairius kelių eismo taisyklių pažeidimus, todėl bandoma ES direktyvomis reglamentuoti techninius sprendimus, kurių laikytis bus privaloma.

Patvirtintas pasiūlymas dėl PSS - tai tik dalis platesnio priemonių paketo automobilių saugumui padidinti. Europos Komisija siūlo nuo 2012 metų visuose naujuose automobiliuose įrengti elektroninės stabilumo kontrolės (ESK) sistemas. Be to, nuo 2013 metų sunkvežimiuose ir kitose sunkiosiose transporto priemonėse turėtų būti įdiegtos pažangiosios staigaus stabdymo sistemos (PSSS) ir įspėjimo apie nukrypimą nuo kelio juostos sistemos (ĮNKJS). Komisija taip pat siūlo 2012 metais įvesti prievolę naudoti mažo pasipriešinimo riedėjimui padangas, kurios ne tik gerokai sumažintų kuro sąnaudas ir išmetamo į atmosferą anglies dvideginio kiekį bei triukšmą, bet ir padidintų saugumą.

Tyrimai rodo, kad mažo pasipriešinimo riedėjimui padangos išmetamą anglies dvideginio kiekį sumažina 7 gramais vienam kilometrui, todėl taip būtų prisidėta ir prie 2007-ųjų vasarį priimtos transporto priemonių išmetamo anglies dvideginio kiekio mažinimo strategijos.

Š.Birutis sako, jog preliminarūs vertinimai rodo, kad įdiegus pažangias sistemas sunkiosiose transporto priemonėse būtų išsaugota apie 2500 gyvybių per metus: dėl ESK būtų išsaugota apie 500 gyvybių, dėl PSS ir ĮNKJS - po 1000. Be to, mažiau žmonių žūtų keliuose ir už ES ribų, nes priimti teisės aktai skatintų gamintojus paversti ESK standartine įranga, kuri būtų įdiegta ir kitoms rinkoms tiekiamuose automobiliuose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"