TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Reklama įžiebė skandalą

2010 02 27 0:00
Tokia reklama skirta atbaidyti paauglius nuo rūkymo.
Užsienio spaudos nuotrauka

Prancūzai nėra jautruoliai, kuriuos sugėdintų kalbos apie seksą. Jie taip pat nė nemirkteli, pamatę nešvankaus turinio reklamą. Bet viena reklaminė kampanija juos vis dėlto sukrėtė.

Savaitės pradžioje Prancūzijos kavinėse, baruose ir tabako krautuvėse pasirodė naujausia reklama prieš rūkymą. Ji, daugumos prancūzų manymu, peržengė visas ribas, nes perdėm akivaizdžiai vaizduojamas oralinis seksas. Dar blogiau - pagrindinė reklamos auditorija yra jaunimas, jis pamatęs vaizdą turėtų mesti cigaretes lauk. Reklamos šūkis dvelkia nuoboduliu: "Rūkyti - tai tapti tabako vergu", tačiau vaizdas šokiruoja. Nuotraukose matyti vyresnio amžiaus vyriškio liemuo. Vyras lenkia žemyn mergaitei galvą. Mergaitės burnoje - cigaretė. Jos akys - ties vyriškio liemeniu - gailiai žvelgia į viršų. Atrodo, lyg cigaretė kyšotų iš vyriškio kelnių. Kitose dviejose panašiose nuotraukose vietoj paauglės klūpo vaikinai, o vyriškis dėvi kostiumą ir turi laikrodį ant rankos.

Prancūzijoje jau porą metų galioja draudimas rūkyti kavinėse, baruose ir restoranuose. Tačiau vis tiek rūkančiųjų tarp jaunimo daugėja. Statistikos duomenimis, tarp 2004 ir 2007 metų ir tarp 2008 ir 2009 metų rūkančių keturiolikmečių dalis išaugo nuo 5 iki 8 proc.; rūkančių šešiolikmečių padaugėjo 4 proc. - nuo 14 proc. iki 18. Kas ketvirtas aštuoniolikmetis taip pat mėgsta užtraukti dūmą. Nerūkančiųjų teisių asociacija pastebėjo, kad mėgstančiųjų cigaretes sumažėjo visose amžiaus grupėse, tačiau 12-25 amžiaus grupėje jų skaičius šoko 40 procentų. "Pirmoji cigaretė paprastai simbolizuoja emancipaciją ir teisę įžengti į suaugusiųjų pasaulį. Šia kampanija norime išsklaidyti tokį įspūdį ir leisti žmonėms suprasti, kad rūkymas nėra iššūkis valdžiai. Tai veikiau paklusnumas ir naivumas: psichologiškai bei fiziškai paklūstama nenugalimam įpročiui, kuris kontroliuoja veiksmus, užteršia organizmą ir brangiai kainuoja", - rašoma asociacijos tinklalapyje.

Tačiau kai kurie kritikai mano, kad tokia drastiška reklama labai smarkiai balansuoja ties vaikų pornografijos riba. "Yra ir kitų būdų, kuriais galima paaiškinti jauniems žmonėms, kad cigaretės yra žalingos", - pareiškė Prancūzijos ministrė šeimos reikalams Nadine Morano, reklamą pavadinusi "viešu pasityčiojimu iš padorumo". Prie jos protesto balso prisijungė ir kai kurie kiti Nicolas Sarkozy konservatyvios vyriausybės nariai, prancūzų šeimos, moterų teisių organizacijos ir daugybė eilinių piliečių, rašančių interneto dienoraščius. Vienas jų parašė: "Kampanija subanalina seksualinį išnaudojimą. Dar blogiau - ji duoda suprasti, kad kalta yra išnaudojama pusė."

Vis dėlto Nerūkančiųjų teisių asociacija neabejoja savo sprendimo teisumu. Organizacijos teigimu, paauglių niekas taip smarkiai nepaveikia kaip seksas. Todėl ir nuspręsta panaudoti tokį įvaizdį, kuriame paauglys priešpriešinamas atstumiančiam suaugusiam žmogui, bandančiam priversti paklusti jo užgaidoms. Anot reklamos agentūros, sukūrusios kampanijos koncepciją, viceprezidento Marco de la Fuente, dramatišku vaizdu nesiekta "nei pamaloninti, nei šokiruoti žmonių, bet keisti ir į viešumą grąžinti problemą, apie kurią per mažai kalbama, bet kuri gresia jauniems žmonėms". "Kuo jaunesnis pradedi rūkyti, tuo stipresnė priklausomybė. Bet jaunimas mano, kad yra nenugalimas. Jiems patinka flirtuoti su pavojumi. Tad negalime būti švelnūs, turime smūgiuoti stipriai", - sakė jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"