TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Rusakalbiams Estijos žmonėms – televizija be propagandos

2015 10 08 9:00
Estijos rusakalbio televizijos kanalo studija. ERR nuotrauka

Estija pirmoji iš Baltijos šalių pradėjo televizijos kanalo rusų kalba transliaciją. Vos po savaitės eteryje – didelis žiūrovų susidomėjimas. Ir net atsirado keletas užsienio kabelinės televizijos operatorių, svarstančių, ar šį Estijos kanalą rusų kalba įtraukti į savo paketus.

Mintis, kad itin ideologizuotai Rusijos televizijos kanalų produkcijai derėtų priešpastatyti ramią ir objektyvią televizinę žurnalistiką „iš vietų“, Europoje brendo nuo tada, kaip prasidėjo Ukrainos krizė. Šių metų pradžioje Estija, Lietuva, Danija ir Didžioji Britanija nusiuntė Europos Komisijai bendrą laišką su siūlymu sukurti europietišką medijos platformą rusų kalba, kad ši būtų priešpastatyta Rusijos propagandai. Tačiau sumanymas įstrigo ir nepradedamas įgyvendinti. Bendras projektas nepradėtas dėl galimų didelių išlaidų. Tačiau viena Baltijos šalis idėją pavertė tikrove. Tai Estija.

Estijos televizijos kanalas rusų kalba startavo rugsėjo 28 dieną. „Tiksliai paskaičiuoti, kiek sėkminga pirma savaitė, neįmanoma. Turbūt daugelis žiūrovų jį įsijungė tiesiog dėl smalsumo“, – „Radio Svoboda“ sakė Estijos nacionalinio transliuotojo (ERR) valdybos narys Ainaras Ruusaras. O skaičiai tokie: per savaitę 15 ir daugiau minučių kanalą žiūrėjo 200 tūkst. žmonių. Beveik 25 proc. jų – estai, kurių motyvas turbūt buvo smalsumas, mat televizijos kanalo studija nauja, vedantieji – jauni ir aktyvūs žmonės.

„Lėktuvas tik pakilo“

– Kiek kanale ETV+ yra originalaus ir kiek – pirkto turinio?

– Rodome daugiau kaip 20 valandų savos programos per savaitę: pusvalandis tiesioginio eterio kiekvieną rytą ir kiekvieną vakarą nuo pirmadienio iki penktadienio. Be to, kartą per savaitę – televizijos žurnalas apie rusų kultūrą Estijoje ir už jos ribų, diskusijų laida visuomeninėmis ir politinėmis temomis, pusės valandos interviu su svarbiu ar žinomu asmeniu, realybės šou apie keliones po Estiją, laida apie madą ir dizainą, be abejo, ir dvi naujienų laidos kiekvieną vakarą.

– Kuo žiūrovai pirmiausiai domėjosi – pramoginėmis ar visuomeninėmis-politinėmis laidomis?

– Pagal pirmą transliavimo savaitę sunku spręsti. Žiūrovai labai domėjosi visomis laidomis, nes jos pirmą kartą išėjo į eterį. Manau, po kokių poros mėnesių bus galima kalbėti apie tai, kurios laidos labiau žiūrimos. Kol kas galima nebent svarstyti, tarkime, kas patinka moterims, o kas – vyrams. Dabar – pati pradžia, lėktuvas tik pakilo.

– Ar užsakovas, Estijos vyriausybė, kėlė tikslus pasiekti kokią nors auditoriją? Ar gali būti, kad jei nebus gerų rezultatų, ji nutrauks finansavimą?

– Ne, vyriausybės ir parlamento užduočių nebuvo. Tačiau, aišku, mūsų klausinėjo, kokius tikslus patys matome, ko norėtume pasiekti. Mūsų maksimali programa – kad per pusantrų metų 50 proc. rusakalbių gyventojų žiūrėtų ETV+ bent 15 minučių per savaitę ir 75 proc. žinotų, kas tai yra.

– Ar šį kanalą galima matyti per kabelinę televiziją ir HD formatu?

– Taip, visos programos rodomos HD formatu ir kanalą transliuoja visi kabeliniai operatoriai. Svarbu ir tai, kad bet kuri programa pasiekiama ir per internetą – tiek tiesioginė transliacija, tiek ir įrašai 30 dienų nuo išleidimo.

– Viskas nemokamai?

– Taip, ir vartotojai neblokuojami pagal geografinį principą. Gana daug žmonių žiūrėjo vienas ar kitas laidas internete jau po tiesioginės transliacijos.

Rusakalbis Estijos televizijos kanalas pavadintas ETV+. / mediasat.info nuotrauka

Nepriklausoma žurnalistika

– Ar ketinate laidas arba visą kanalą siūlyti užsieniui?

– Savo laidose pasakojame vietines istorijas, skleidžiame vietinę informaciją. Konkuruojame transliuodami tai, ko negalima pamatyti per kitus kanalus rusų kalba – informaciją apie gyvenimą Estijoje. Savo auditorija pirmiausia laikome tuos, kurie gyvena Estijoje arba užsienyje, bet su mūsų šalimi kaip nors susiję: galbūt turi čia giminių, gal patys gyveno anksčiau arba norėtų atvažiuoti atostogų ir taip toliau.

Dėl turinio pardavimo jau domisi du užsienio kabelinės televizijos operatoriai – kaip galima būtų į paketus įtraukti ETV+. Vienas jų yra Helsinkyje, kitas – Rygoje. Kol kas susitarimų nėra.

– Pavasarį kalbėjome apie tai, kad kurdami naują kanalą rusų kalba, esate pasiruošę bendradarbiauti su Latvijos visuomenine televizija LTV. Šie ketinimai nebuvo įgyvendinti. Ar kaip nors bendradarbiausite?

– Taip, bet bendro kanalo, mano manymu, neplanavome steigti. Ėjome tokiu keliu, kad jei reikės, keisimės programomis arba kursime jas kartu. Latvijos televizijos vadovai netrukus atvyks ir kartu svarstysime, ką įdomaus galime jiems pasiūlyti rusų kalba. O apie Latvijos kanalo rusų kalba kūrimo planus nieko nežinau.

– Valstybės finansuojamą kanalą rusų kalba Estijos visuomenė laiko propagandos ar kontrpropagandos bandymu?

– Buvo žmonių, kurie, prieš pradedant kanalui veikti, labai daug apie tai kalbėjo. Po savaitės transliacijos tokių kalbų nebegirdėjau. Visi suprato, kad tai – ne propagandinis kanalas. Tai žinios, nepriklausoma žurnalistika, pramogos, švietimas, kultūros laidos ir taip toliau.

***

Dar viena šalis, kurioje kaip atsakymas į Rusijos propagandą gali atsirasti televizijos kanalas rusų kalba, – Lenkija. Numatoma auditorija – rusakalbės mažumos Rytų Europos kraštuose ir Rusijos gyventojai. Transliaciją ketinta pradėti 2016 metais. Tačiau, kiek žinoma, kanalo kūrimas atidėtas.

Parengė Rasa PAKALKIENĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"