TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Rusams per barzdą varva alus

2011 06 08 0:00
Rusijoje alus laikomas nealkoholiniu gėrimu, kur kas sveikesnė alternatyva nei degtinė.
AFP/Scanpix nuotrauka

Rusai degtinę iškeitė į kur kas silpnesnį alkoholinį gėrimą. Per pastarąjį dešimtmetį Rusijoje prekyba alumi išaugo daugiau nei 40 proc., o prekyba degtine krito beveik 30 procentų.

Alaus rinka Rusijoje dabar ketvirta pagal dydį pasaulyje po Kinijos, JAV ir Brazilijos. Nors parkuose jaunimas vis dažniau kilnoja skardines, o ne degtinės stiklelius, vietos plėstis dar yra: statistiškai vienas rusas išgeria kur kas mažiau alaus nei europietis iš Vakarų. Rusams alus atrodo sveikesnis nei degtinė, daugelis jų gintaro spalvos nektaro net nelaiko alkoholiniu gėrimu.

Alaus populiarumas kelia vis didesnį galvos skausmą vyriausybei. Rusijoje ir taip suvartojama dvigubai daugiau alkoholio, nei Pasaulio sveikatos organizacijos numatyta kritinė riba. Anot Dūmos deputato Viktoro Zvagelskio, šalyje nėra tinkamų įstatymų ar programų, kurios skatintų gyventi sveikai. "Alkoholio vartojimas iš tiesų didėja labai greitai. Tai viena pagrindinių valdžios bėdų, ją pabrėžia ir prezidentas, ir premjeras", - sakė V.Zvagelskis.

Politikai nusprendė, kad geriausia išeitis riboti alkoholio vartojimą - padidinti akcizą. 2010 metais mokesčiai išaugo 200 proc., tačiau V.Zvagelskiui atrodo, kad tai buvo padaryta smarkiai pavėlavus. "Anksčiau alus buvo apmokestintas kitaip, todėl alaus kompanijos parduodavo didžiulį jo kiekį, milžiniškas pinigų sumas išleisdavo jo reklamai ir dėl nieko daugiau nesijaudindavo", - sakė V.Zvagelskis. Anot jo, net ir padidinus mokesčius alus išliko gana pigus. Todėl vyriausybė planuoja dar labiau didinti akcizus: degtinei - 120 proc. alui - 80 procentų.

Daugiau nei 80 proc. Rusijos alaus rinkos kontroliuoja penkios kompanijos: "Baltica Breweries", "SUN InBev", "Heineken", "Efes" ir "SABMiller Rus". Didžiausios bendrovės "Baltica", kuri yra užėmusi 40 proc. rinkos, savininkas yra Danijos alaus gamintojas "Carlsberg". Danai pusę įmonės pelno ir susirenka iš Rytų Europos bei Rusijos vartotojų.

Kadangi alaus akcizas išaugo, šio gėrimo gamintojai įtaria, kad savo ranką vyriausybėje prikišo verslininkai iš degtinės pramonės. Tačiau degtinės gamintojai tai neigia. "Alaus kompanijų kritika - per daug emocionali. Degtinės akcizo mokestis yra dešimt kartų didesnis nei alaus, skirtumas akivaizdus", - sakė degtindarių atstovas Rusijoje Maksimas Černigovskis. Įtampa tarp dviejų didžiausių Rusijos gėrimų pramonių matoma plika akimi. Alaus gamintojus milijonais remia užsienio investuotojai, tačiau jie jaučiasi bejėgiai prieš Rusijos degtinės lobistus, turinčius didesnę politinę įtaką.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"