TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Rusija išvijo amerikietį žurnalistą

2014 01 14 9:05
D.Satteris rferl.org nuotrauka

Ilgametis Rusijos prezidento Vladimiro Putino kritikas, amerikiečių žurnalistas Davidas Satteris pirmadienį pranešė, kad jam buvo uždrausta įvažiuoti į šalį – tai vienas pirmųjų tokių atvejų nuo Šaltojo karo laikų.

Buvęs dienraščių „The Financial Times“ ir „The Wall Street Journal“ korespondentas, parašęs tris knygas apie Rusiją ir buvusią Sovietų Sąjungą, šalyje gyveno nuo 2013-ųjų rugsėjo ir dirbo Laisvosios Europos radijo/Laisvės radijo (RFE/RL) patarėju.

JAV vyriausybės finansuojamas transliuotojas pranešė, kad Amerikos ambasada Maskvoje informuota apie šį sprendimą ir pateikė oficialų diplomatinį protestą. Ambasados pareigūnai mėgino gauti Rusijos valdžios paaiškinimus dėl šio sprendimo motyvų, tačiau nesėkmingai.

Sprendimas, paskelbtas likus mažiau nei mėnesiui iki žiemos olimpinių žaidynių Sočyje, veikiausiai dar padidins įtampą Vašingtono ir Maskvos santykiuose.

D.Satteris gruodžio 5 dieną nuvyko į Ukrainos sostinę Kijevą, kur rengė reportažus apie daugiatūkstantinius protestus dėl vyriausybės sprendimo nepasirašyti svarbios sutarties su Europos Sąjunga. Tačiau žurnalistas tvirtino, kad „reportažai iš Kijevo buvo dienoraštis ir nesusiję su Rusijos valdžios sprendimu“.

Gruodžio 25 dieną D.Satteriui buvo pranešta, kad jo prašymas dėl naujos Rusijos vizos atmestas. Sprendimas motyvuotas tuo, kad žurnalisto buvimas šalyje „nepageidautinas“. „Man buvo pasakyta, kad mano buvimas šalyje, saugumo institucijų požiūriu, yra nepageidautinas. Jokių kitų priežasčių nebuvo nurodyta“, – rašė D.Satteris naujienų agentūrai AFP elektroniniame laiške iš Londono.

„Mano daiktai yra Maskvoje, kur turiu butą, tačiau be leidimo įvažiuoti į šalį negaliu jų atgauti. Norėčiau sugrįžti į Maskvą ir toliau čia dirbti, bet negaliu to padaryti neturėdamas vizos“, – rašė jis. „Noriu, kad rusai peržiūrėtų savo sprendimą“, – pridūrė D.Satteris, kuris taip pat yra Hadsono instituto, Johnso Hopkinso universiteto Užsienio politikos instituto bei Užsienio politikos studijų instituto Filadelfijoje, Pensilvanijos valstijoje, mokslinis bendradarbis.

Jis taip pat ruošė reportažus RFE/RL Rusijos tarnybai, rengė interviu bei analitinius komentarus įvairiems naujienų ir nuomonių tinklalapiams. „Kai jis mėgino išvykti iš Ukrainos, kur rengė reportažus apie protestus, ir sugrįžti į Rusiją, prasidėjo problemos“, – telefonu pasakojo RFE/RL atstovė spaudai Karisue Wyson.

Pasak jos, gruodį D.Satteris gavo pranešimą, kad jo prašymui dėl vizos pritarta, buvo nurodytas ir oficialus Rusijos užsienio reikalų ministerijos pranešimo numeris. Tačiau vėliau Rusijos ambasados Kijeve pareigūnas žurnalistą informavo, kad jo buvimas Rusijoje yra „nepageidaujamas“ ir jo vizos prašymas atmestas.

RFE/RL tinklalapyje transliuotojo prezidentas Kevinas Klose'as (Kevinas Klouzas) rašė, kad šiuo atveju terminas „nepageidaujamas“, jo nuomone, reiškia, kad Rusija D.Satterį paskelbė persona non grata. „Mes (RFE/RL) tik norime, kad ponas D.Satteris galėtų tuojau pat sugrįžti į Maskvą, kur nuo 2013 metų rugsėjo gyveno ir dirbo – patarinėjo, ruošė reportažus bei komentarus Rusijos naujienų tarnybai ir rengė aštrius interviu, rašė skiltis bei analitinius straipsnius daugelyje naujienų ir nuomonių tinklalapių“, – pažymėjo K.Klose'as.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"