TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Rusija Kryme stengiasi gaivinti turizmą

2015 03 30 6:00
Kryme ant Auroros uolos stovi garsioji pilis - "Kregždės lizdas". pizzatravel.com.ua nuotrauka

Atskyrus Krymą nuo Ukrainos šiame regione beveik sunyko anksčiau klestėjęs turizmo sektorius. Nepaisant įvairių Rusijos mėginimų skatinti keliones į šį vaizdingą Juodosios jūros pusiasalį, atvykėlių skaičius sumažėjo nuo 5,9 mln. 2013 metais iki 3,8 mln. 2014-aisiais.

Kaip teigia Krymo turizmo ministerija, pusiasalį prijungus prie Rusijos pasikeitė regiono turizmo tendencijos. Prieš aneksiją 80 proc. turistų buvo ukrainiečiai, o dabar didžioji dalis jų - rusai. Ministerija prognozuoja, kad šiais metais Kryme turėtų apsilankyti virš 4 mln. turistų, kurie biudžetą galėtų papildyti apytikriai 125 mlrd. rublių (apie 2 mlrd. eurų). Pusiasalio turizmo ministrė Jelena Jurčenko vilioja atvykti į Krymą, sakydama, jog atostogos čia kainuos perpus pigiau nei Turkijoje. Šiemet praleisti vieną dieną šiame Juodosios jūros regione vidutiniškai atsieis maždaug 1500 rublių (apie 24 eurus).

Kaip pasakojo vietos verslininkai, pirmaisiais mėnesiais po aneksijos žmonės baiminosi lankytis regione dėl saugumo. Be to, čia labai pakilo viešbučių ir maisto kainos. Padėtį itin apsunkino tai, kad Ukraina sustabdė susisiekimo su pusiasaliu paslaugų tiekimą, nutrūko tarptautiniai skrydžiai. Dabar turizmas čia merdi, bet vietiniai nepraranda vilties, kad kada nors jis atsigaus. Patekti į Krymą šiuo metu galima skrendant lėktuvu iš Rusijos arba keliantis keltu. Rusija taip pat derina tilto tiesimo per Kerčės sąsiaurį darbus, tačiau, kaip skelbiama, statybos nebus baigtos iki 2018 metų.

Krymo vadovybė neseniai paskelbė, kad planuoja steigti nuosavą oro linijų kompaniją, nes siekia geresnio susisiekimo su Rusija. Kaip rašoma vyriausybės tinklapyje, tam tikslui reikalingi šeši orlaiviai ir 40 pilotų, kurie iš pradžių skraidytų į 14 Rusijos miestų, o vėliau kelionių krypčių skaičius galbūt išaugtų net iki 36. Teigiama, kad šis projektas kainuos apie 1,45 mlrd. rublių (22 mln. eurų). Anot idėjos sumanytojų, planuojama įsigyti Rusijos bendrovės „United Aircraft Company“ gaminamų orlaivių „Superjet 100“.

Daugelis tarptautinių bendrovių paliko pusiasalį dėl Vakarų sankcijų ir prasto susisiekimo. Simferopolio oro uostas šiuo metu vykdo skrydžius tik į kelis Rusijos miestus. Krymo oro linijų kompanija galėtų pasiūlyti įvairesnių kelionės krypčių į Rusiją, o ateityje galbūt skraidintų ir į kitų šalių miestus. Krymo premjeras Sergejus Aksionovas sakė, kad tai labai naudingas projektas, nes padėtų pritraukti turistų bei verslininkų. Neseniai regiono ekonominės plėtros ministras Nikolajus Koriažkinas pažymėjo, kad įžvelgia didžiulį bendradarbiavimo su Italija potencialą tokiose srityse kaip žemės ūkis, pavyzdžiui, veisiant vynuogynus.

Kaip pranešė Rusijos naujienų agentūra TASS, praėjusią savaitę Turkija pasiūlė Krymui įgyvendinti bendrus verslo projektus turizmo ir pramonės srityse. Šalis taip pat pasirengusi pasidalinti savo patirtimi su regionu sprendžiant gėlo vandens trūkumo problemą. Juodosios jūros ekonominio bendradarbiavimo organizacijos Rusijos nacionalinio komiteto vadovas Erdoganas Gunduzas Polatas minėjo galimybę įkurti Juodosios jūros pusiasalyje slidinėjimo kurortą ir pastatyti baldų gamyklą. Vadovas taip pat nurodė, kad Turkijos investuotojai yra linkę prisijungti ir prie kitų projektų. Krymo premjero pavaduotojas Ruslanas Balbekas patvirtino norą įgyvendinti bendrus projektus su Turkija.

Parengė GINTARĖ GRIGALAVIČIŪTĖ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"