TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Rusijos nepriklausoma televizija skundžiasi cenzūra

2014 01 30 14:06
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Trys Rusijos retransliuotojų bendrovės atsisakė rodyti televizijos kanalo, žinomo dėl savo reportažų apie didelius gatvių protestus prieš prezidentą Vladimirą Putiną, laidas, o tos televizijos vadovė skundžiasi, jog šis žingsnis yra cenzūra.

Nepriklausoma televizija „Dožd“ („Lietus“), taip pat turinti populiarų naujienų portalą, transliuodavo aštraus tono reportažus, kritikuojančius Rusijos valdžią, taip pat pateikdavo nešališką požiūrį į Ukrainoje vykstančius protestus prieš vyriausybę.

„Dožd“ generalinė direktorė Natalija Sindejeva sakė, kad trys retransliuotojų bendrovės, veikiančios Maskvoje ir sostinės apylinkėse, pašalino šio televizijos kanalo laidas iš savo tinklų. Televizijos vadovė pridūrė, kad „Dožd“ patiria spaudimą po to, kai parodė reportažų apie aukšto rango Kremliaus pareigūnams priklausančius brangius nekilnojamojo turto objektus.

„Dalykus reikia vadinti jų tikraisiais vardais. Be abejo, tai yra cenzūra ir spaudimas“, – sakė N.Sindejeva naujienų agentūrai „Reuters“.

Šios televizijos laidas Maskvos regione tebetransliuoja du dideli retransliavimo tinklai.

Televizijos bendrovė „Akado“ nurodė, kad sprendimas atsisakyt „Dožd“ kanalo buvo priimtas dėl „reikšmingų pokyčių jo koncepcijoje“.

Televizija sulaukė kritikos, kai savo tinklalapyje surengė apklausą, ar Leningradas (dabartinis Sankt Peterburgas) per Antrąjį pasaulinį karą turėjo būti atiduotas nacistinės Vokietijos pajėgoms, kad būtų išgelbėta tūkstančiai žmonių gyvybių, kurių pareikalavo 872 dienas trukusi blokada.

V.Putino atstovas Dmitrijus Peskovas trečiadienį sakė naujienų agentūrai „Interfax“, kad tokia apklausa „peržengia tai, kas yra priimtina mūsų žmonėms moralės ir etikos požiūriu“.

„Dožd“, kuri taip pat skirdavo daug laiko eteryje V.Putino politiniam priešininkui Aleksejui Navalnui, vėliau pašalino apklausą apie Leningrado blokadą.

Daugelis rusų didžiuojasi Sovietų Sąjungos pergale Antrajame pasauliniame kare, kuri šaliai kainavo apie 10 mln. žmonių gyvybių.

„(Ta apklausa) buvo fantastiška dingstis priveržti mums varžtelius, – sakė N.Sindejeva. – Valdžia jau seniai laukė tokios dingsties.“

Tuo tarpu Sankt Peterburgo prokuratūra ketvirtadienį paskelbė pradėjusi tyrimą dėl minėtos "Dožd" apklausos.

"Sankt Peterburgo prokuratūra atlieka tyrimą dėl galimų pažeidimų - ar televizijos kanalas neperžengė leistino elgesio ribų prieš Leningrado blokados atminimo dieną", - sakoma pranešime.

Reportažai iš Ukrainos

Bendrovių sprendimas nebetransliuoti "Dožd" laidų padidino susirūpinimą dėl griežtos žiniasklaidos kontrolės Rusijoje, kuriai, anot kritikų, toną užduoda V.Putinas, nubrėžęs labiau konservatyvų kursą, kai grįžo į Kremlių 2012 metais.

Praeitą mėnesį pagrindinė valstybinė naujienų agentūra buvo reorganizuota į organizaciją, turinčią propaguoti Rusijos įvaizdį užsienyje.

N.Sindejeva sakė, kad jos kanalas stengiasi subalansuoti savo reportažus ir yra skelbęs interviu su V.Putino atstovu D.Peskovu bei dabartiniu premjeru Dmitrijumi Medvedevu, kai jis dirbo prezidento poste.

Pasak N.Sindejevos, pareigūnai neoficialiai jai sakė esantys nepatenkinti "Dožd" reportažais apie protestus Ukrainoje. Kremliaus politiką palaikančios televizijos įvykius toje šalyje pateikia kaip Vakarų šalių sąmokslą.

"Ukraina, kaip jie man sakė, yra didelis kliuvinys ir ašaka jų gerklėse, - teigė direktorė. - Mes esame didelis trikdis."

Protestai Ukrainoje įsiplieskė lapkričio pabaigoje, kai vyriausybė paskelbė nepasirašysianti laisvosios prekybos ir politinės asociacijos sutarties su Europos Sąjunga, tačiau stiprinsianti ryšius su Rusija.

V.Putiną palaikančios valdančiosios partijos "Vieningoji Rusija" deputatai kaltino "Dožd" siekiant išprovokuoti šalyje "spalvotąją revoliuciją", panašią į 2004-ųjų Oranžinę revoliuciją Ukrainoje, per kurią į valdžią atėjo provakarietiška vyriausybė.

"Aišku, kad yra lėlininkų, besispecializuojančių spalvų temoje, profesionalus parašas", - sakoma "Vieningosios Rusijos" generalinės tarybos nario Nikolajaus Gricenkos pareiškime.

"Jų tikslas - pasėti Maidaną žmonių galvose", - pridūrė jis, turėdamas omenyje centrinę Kijevo aikštę, šiuo metu kontroliuojamą demonstrantų, protestuojančių prieš dabartinę prorusišką Ukrainos vyriausybę.

"Dožd" nurodė, kad jos transliacijas taip pat sustabdė bendrovės ER-Telekom bei " NTV Plius". Kol kas nei viena iš šių bendrovių nepateikė jokių komentarų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"