TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Rusijos televizija pateikė "The Times" pirmo puslapio falsifikaciją

2007 08 02 0:00

Rusijos valstybinis televizijos kanalas "Rossija" pirmadienį per informacinę programą "Vesti" žiūrovams parodė pirmą britų dienraščio "The Times" puslapį, kokio iš tiesų nebuvo.

Rodant reportažą apie naujas pretenzijas Londone gyvenančiam Rusijos verslininkui Borisui Berezovskiui programos vedėjas Michailas Antonovas pasakė, kad "The Times" išspausdino straipsnį, kuriame kritikuojamas B.Berezovskis. Viena jo skiltis patraukė dėmesį antrašte "Berezovskis mumis manipuliuoja, ir tai gėda". Straipsnio apačioje autorė Stephany Marsh rašo apie "naują geriausią Britanijos draugą". "Taip žurnalistė jį vadina", - paaiškino žiūrovams M.Antonovas. Tuo metu ekrane buvo rodomas pirmasis šio laikraščio puslapis. Nors laidos vedantysis ir nepasakė, kad straipsnis išspaudintas būtent pirmame puslapyje, taip buvo galima suprasti. Kol informacinės laidos "Vesti" vedėjas tiksliai citavo kelias to straipsnio eilutes, ekrane buvo rodomas per pusę perlenktas "The Times" laikraštis su antrašte apie B.Berezovskį.

Įdomiausia, kad per Rusijos televiziją rodomas "The Times" pirmas puslapis buvo visiškai nepanašus į tą, kurį pirmadienį gavo šio laikraščio skaitytojai Didžiojoje Britanijoje. Be to, laikraštis sumaketuotas taip, kaip redakcijoje jau nemaketuojama, vadinasi, pasinaudota jo senu maketu.

Londono "The Times" iš tiesų užsiminė apie B.Berezovskį. Straipsnis pavadinimu "Berezovskis mumis manipuliuoja, ir tai gėda" buvo išspausdintas pirmadienį, bet ne pirmame dienraščio puslapyje, o tik priedo "Times 2" šeštame, su rubrika "Komentarai, nuomonės".

Tai ne pirmas kartas, kai svarbiausi Rusijos televizijos kanalai norimą tiesą pateikia kaip tikrą. Taip buvo pasielgta ir per patį diplomatinį skandalą, kilusį dėl Litvinenkos bylos. Liepos 19 dieną "Rossija" pranešė apie veiksmus, kurių imsis Rusija dėl jos 4 diplomatų išsiuntimo iš Didžiosios Britanijos. Pirmasis kanalas pateikė savą šio įvykio versiją.

Jis informavo ne tik kad Maskva imsis atsakomųjų veiksmų Londono atžvilgiu, bet ir kad įšaldomas abiejų valstybių bendradarbiavimas dėl terorizmo keliamo pavojaus. Iš tiesų Londonas ėmėsi sankcijų Maskvai atsisakius išduoti įtariamą Aleksandro Litvinenkos nužudymu buvusį FST karininką Andrejų Lugovojų, tačiau oficialiai jis išreiškė norą ir toliau bendradarbiauti su Rusija šioje srityje. Pasiteiravus, kodėl valstybinis Rusijos televizijos Pirmasis kanalas pranešė neteisingą informaciją, buvo paaiškinta, kad jis rėmėsi Didžiosios Britanijos užsienio reikalų ministerijos vadovo Davido Milibando kalba, pasakyta Bendruomenių rūmuose.

D.Milibando kalbą Rusijos kanalas pateikė taip: "Britanijos užsienio reikalų ministras Davidas Milibandas pareiškė, kad jo šalis pasirengusi bendradarbiauti kovojant su terorizmu su bet kuria Rusijos žinyba, išskyrus FST". Laidos vedėjas paaiškino, kad Užsienio reikalų ministerijos vadovas tą kalbą parlamente pasakė "išvakarėse, t.y. liepos 18 dieną". Tačiau tą dieną D.Milibandas parlamente nekalbėjo. Ir toliau Pirmasis kanalas tą pranešimą komentavo taip, kaip jam patiko: "Britanijos užsienio reikalų ministerijos vadovas puikiai žinojo, kad Rusijoje būtent FST vaidina svarbiausią vaidmenį kovoje su terorizmu. Taip Britanija pati išprovokavo griežtą Maskvos pareiškimą."

D.Milibandas iš tiesų parlamente kalbėjo liepos 16 dieną. Jis pasakė, kad reikėtų "peržiūrėti bendradarbiavimo su Maskva mastą" atsiliepiant į tai, kad Maskva atsisakė išduoti A.Lugovojų. O liepos 19 dieną Britanijos užsienio reikalų ministerija padarė tokį pareiškimą: "Mes nestabdome bendradarbiavimo kovoje su terorizmu užsienyje. Didžioji Britanija ir Rusija glaudžiai bendradarbiauja antiteroristinėje veikloje tokiuose tarptautiniuose forumuose kaip "aštuonių grupė" ir Jungtinės Tautos. Didžioji Britanija numato ir toliau tai daryti, kad būtų galima atsilaikyti prieš tarptautinį terorizmo pavojų."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"