TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
PASAULIS

Šampano mada užkariauja Kiniją

2011 09 13 0:00
Šanchajaus klubuose šampanas liejasi taip pat, kaip ir Niujorke, Londone ar Berlyne.
AFP/Scanpix nuotrauka

Nuolat turtėjantys kinai ima vis labiau mėgti šampaną. Didžiulį potencialą šioje šalyje jau užuodė mados ir gėrimų pramonė.

Kinija palengva tampa strateginiu pasaulio ekonomikos lauku. Šalyje, turinčioje 1,3 mlrd. gyventojų, yra daugiau kaip 2 mln. superturtuolių. Ši "pinigų maišų" armija kasmet padidėja 9 proc., ir šie žmonės sparčiai perima pačių turtingiausių pasaulio gyventojų įpročius. Mada, brangenybės, šampanas - visa tai laikoma didžiausiomis prabangos apraiškomis. Mados pramonė plečia savo verslą Kinijoje remdamasi būtent turtingųjų sluoksniu, kuris didėja it ant mielių. Pasaulinio garso stilistai Kinijoje jau ne pirmą dieną varžosi prabangos prekių srityje, o dabar į šią areną įžengė ir kompanija "Moet&Chandon", kuri gamina geriausiai pasaulyje parduodamą šampaną.

Šanchajuje Holivudo žvaigždė Scarlett Johansson, kuri jau trejus metus yra "Moet&Chandon" pasiuntinė, davė pradžią šių "istorinių prancūzų namų" naujai reklamos kampanijai Kinijoje. Įspūdinga prezentacija prasidėjo nuo milijonais burbuliukų putojančio šampano taurių piramidės.

Iš 320 mln. butelių, pagaminamų Prancūzijoje, į Kiniją eksportuojama tik kiek daugiau nei milijonas. Todėl rinka dar labai perspektyvi. Mada ir šampanas žengia koja kojon užkariaujant Kinijos imperiją. Šampanas patinka vyrams, bet jį labai mėgsta ir moterys. Pristatydama skanųjį gėrimą amerikiečių aktorė priminė garsų ponios de Pompadour posakį, kad šampanas - vienintelis vynas, kurio išgėrusios moterys būna gražios. Tokia nuoroda į moteriškąją lytį nebuvo atsitiktinė - tarp naujųjų Kinijos turčių atsiranda vis daugiau moterų, kurios pamažėle atranda malonumą mėgautis savo sėkme atkimšdamos butelį šampano!

Su turtėjančia visuomene susijęs ir importo augimas Kinijoje. Rygpjūtį jis buvo rekordinis - 30,2 proc. didesnis nei pernai ir siekė 155,6 mlrd. dolerių. Importą skatina didelė vietos paklausa, nors visame pasaulyje ekonomikos plėtra ir sulėtėjusi. Savo ruožtu šią paklausą didina vis gausėjanti ir stiprėjanti Kinijos vidurinioji klasė. Kinų perkamąją galią didina ir juanis, kuris per pastaruosius metus dolerio atžvilgiu pabrango 5 procentais. Jei prieš metus už 100 juanių galėjai nusipirkti tam tikrą kiekį prekių, dabar už tuos pačius pinigus gausi dar daugiau.

Sparčiai didėja ir Kinijos eksportas. Jį skatina labai mažos gamybos išlaidos ir sulėtėjęs augimas užsienio šalyse - ten vartotojai ieško pigesnių prekių ir taip didina paklausą. Ekspertai gerai žino: nedaug yra šalių, kurios gali gaminti taip pigiai kaip Kinija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
PASAULIS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"